Gå til innhold

Noen som har "handy" menn her?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Golvet mitt er så skjevt! Er et hus som er bygget rundt 1976 - men er i veldig god stand. Men når jeg går over golvet så klirrer både skap og komoder. Har en stående lysestake også, den må jeg liste meg bort til for å blåse ut lysene på. Sånn at ikke talget renner av lysene. 

What to doo?! Det er parkett. 

Anonymous poster hash: 4a25c...8ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at gulvet er skjevt? Det er vanlig at gulv kan bevege litt på seg, slik at ting klirrer når man går over det... Og det er da vanlig at man risikerer å blåse ut stearin da man blåser ut lys...

Du skal se mitt gulv, det er skjevt det! Jeg har fire bokhyller, satt opp ved siden av hverandre. Sånn Ikea opplegg. Det er ingen tvil om at gulvet er ujevnt, da skapene ikke står tett i tett på toppen, selv om de gjør det ved gulvet! 

Anonymous poster hash: 2ef73...57c
Skrevet

Det er nok ikke gulvet som er problemet, men bjelkene som holder det oppe. Altså bæringen. Bor du i andre etasje, eller har full kjeller under? Vet du om huset er bygd om, om noen vegger i etasjen under eller i deres etasje (eller begge) er blitt revet og fjernet? Fjerning av vegger kan gi lange spenn uten noe som "avstiver" etasjen, og da kan det bli svikt i gulvet slik at ting klirrer og beveger seg. Ikke farlig nødvendigvis, men litt ubehagelig. Det kan hende dere burde lagt inn en stålbjelke på tvers av gulvbjelkene under for å avstive.

Anonymous poster hash: e6e0b...01a
Skrevet

Selv om gulvet er skjevt, trenger det da ikke klirre i glass og hyller osv når du går på gulvet? Ser ikke helt sammenhengen. Er vel heller, som en her over nevner, ar gulvet er i mye bevegelse mår du går på det, av en eller annen grunn. Er forøvrig enkelt å sjekke om gulvet er veldig skjevt. Legg en klinkekule på gulvet, og se om den begynner å trille/hvor fort den triller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...