Gå til innhold

Lavt antall blodplater og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok noen blodprøver på sykehuset i forbindelse med at de trodde jeg hadde fått slag. Jeg var da kanskje 6 uker på vei. Nå er jeg 12 uker på vei. Normale blodprøver bortsett fra at jeg hadde for lavt antall blodplater. Det er visst normalt å ha fra 150 til 400 og jeg hadde 124. Det kan gi blødninger, men var ikke så lavt at det var faretruende. Hadde lavt blodtrykk: 113 over 59. Ser at det kan være normalt å ha lave antall blodplater de siste 3 mnd i svangerskapet. Lurer på om noen har erfaringer med dette? 

Anonymous poster hash: 32975...702
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykket ditt var da helt normalt, ikke lavt i det held tatt. Her er en engelsk artikkel. Ville ikke bekymret meg.

Platelets are cells in your blood that help your blood to clot when it needs to. The normal number of platelets is between 150 and 400 million per millilitre (ml) of blood. Most pregnant women have normal numbers of platelets, but about eight per cent of pregnant women have a slight drop in their platelet count. Your count is below normal if you have between 100 and 150 million platelets per ml of blood.

If your platelet count drops below normal while you're pregnant, it's called gestational thrombocytopenia. Gestational thrombocytopenia usually happens in the third trimester. It won't affect your baby, and your platelet levels will return to normal once your baby is born.

Anonymous poster hash: 9374f...20c

Skrevet

Blodtrykket ditt var da helt normalt, ikke lavt i det held tatt. Her er en engelsk artikkel. Ville ikke bekymret meg.

Platelets are cells in your blood that help your blood to clot when it needs to. The normal number of platelets is between 150 and 400 million per millilitre (ml) of blood. Most pregnant women have normal numbers of platelets, but about eight per cent of pregnant women have a slight drop in their platelet count. Your count is below normal if you have between 100 and 150 million platelets per ml of blood.

If your platelet count drops below normal while you're pregnant, it's called gestational thrombocytopenia. Gestational thrombocytopenia usually happens in the third trimester. It won't affect your baby, and your platelet levels will return to normal once your baby is born.

Anonymous poster hash: 9374f...20c

Neida ikke unormalt lavt, men høyt er det ikke:) Veldig svimmel for tiden. 

Lurte bare på om noen andre hadde hatt lavt antall blodplater så tidlig i svangerskapet:)

Anonymous poster hash: 32975...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...