Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hvor lenge før det funket og hvor lenge uten melk? Tåler barnet mer etterhvert eller må man holde seg unna så lenge man ammer (om det funker vel og merke)? Anonymous poster hash: 1f214...c70
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Ungen ble mye roligere, gråt mye mindre og var mye mer tilfreds før det var gått et døgn. Jeg prøvde med en yoghurt med ujevne mellomrom, for tarmen til den lille blir jo mer moden og tåler mer etterhvert. Hver gang jeg hadde tatt en yoghurt til frokost reagerte ungen med hyling, skriking og tydelig mageknip. Først da hun var 4 mnd gammel kunne jeg uten problemer ta en yoghurt til frokost uten at hun reagerte, da økte jeg gradvis mengden melkeprodukter og merket ingen reaksjon på henne. Ammet i 15 mnd. Anonymous poster hash: 40e20...87a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Takk for svar! Anonymous poster hash: 1f214...c70
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Mine to yngste tåler ikke melk enda. De er nå snart 5 og 2. Det gikk ganske raskt etter at jeg sluttet, men melkeproteinet kan finnes i melken lenge, så man bør gi det noen uker. I tillegg kan barnets tarm være skadet og det kan ta flere måneder å normalisere. Vær nøye på at du fjerner alt av melk, det heter mye annet også! Kan tipse om Lindt sin sjokolade med Sea salt og den med chilli om du savner sjokkis☺
MammantilNurket Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Jeg tåler vanligvis ikke kumelk, men dette forsvant under graviditeten. Forrige dagen glemte jeg å be baristaen om sojamelk i min frappé og fikk kumelk. Nurket og jeg fikk sååå vondt i magen - ikke gøy
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Mine to yngste tåler ikke melk enda. De er nå snart 5 og 2. Det gikk ganske raskt etter at jeg sluttet, men melkeproteinet kan finnes i melken lenge, så man bør gi det noen uker. I tillegg kan barnets tarm være skadet og det kan ta flere måneder å normalisere. Vær nøye på at du fjerner alt av melk, det heter mye annet også! Kan tipse om Lindt sin sjokolade med Sea salt og den med chilli om du savner sjokkis☺ Tusen takk for tips Laget brownies her en dag (uten melk) og spiste et liiite stykke. Det var ingen suksess (skrik og skrål), så sjokolade holder jeg meg unna en stund tror jeg Anonymous poster hash: 1f214...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå