Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg har fått noen tilbakemeldinger fra venninner og familie på at jeg er uansvarlig akkurat nå, og lurer derfor på hva dere mener? Jeg har 3 uker igjen til termin med nr 1. Svangerskapet har vært helt problemfritt, og jeg er i god form. Vi har derfor tatt turen til feriehuset vårt i dag, skal være her hele helgen, og det er her den uansvarlige biten kommer inn Det tar ca 2,5 time å kjøre hjem herfra, og det er kun jeg som kjører bil, mannen har ikke førerkort. I tillegg er det i UTLANDET ( i Sverige) Jeg har som sagt fått tilbakemeldinger på at dette er helt tullete, og at vi burde holde oss hjemme hvis det skjer noe. Jeg tenker at vi sikkert har hos tid, og skulle det skje noe, så har det blitt født babyer i Sverige før også... Så hva hadde dere gjort, holdt dere hjemme, eller dratt på tur? Anonymous poster hash: 49ed4...6ff
☆☆☆ Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Som du seier kan dei seg med fødslar i Sverige også. Ta med helsekortet og kos deg
Tante Gustava Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Du fins ikke uansvarlig. Kos dere masse :-) Men siden det bare er du som kjører kan det være greit å sette seg i bilen og kjøre hjemover med en gang hvis du kjenner noe, ikke vente til det plutselig ikke er så lett å kjøre ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Jeg hadde reist men om jeg hadde merket noe som helt som virker unormalt hadde jeg reist hjem Anonymous poster hash: bf4e8...a44
SameSara Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Kommer an på hvor langt dere er fra nærmeste sykehus i Sverige, men når mannen ikke har førerkort så tenker jeg at det er litt uansvarlig. Det er ikke sikkert at det skjer noe, men man kan aldri vite. Mange føder før termin og kanskje du er en av dem? Joda, det fødes barn stadig vekk uten at foreldrene har førerkort. Det gjør dem ikke uansvarlige, men å legge ut på tur når kun den gravide har førerkort er kanskje ikke det smarteste.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Jeg hadde dratt. Så lenge man er litt kjent og vet hvor nærmeste sykehus er. Anonymous poster hash: a47ed...e9c
Mrs Smith Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Uansvarlig ? Tull Tenk de bor på bygda da, milevis fra sykehus.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Jeg dro 3 dager til Malmö (6 timers kjøretur fra sykehuset) da det var 9 dager igjen til termin. Glemte helsekortet og alle papirene gjorde jeg også Tenkte som deg, at babyen greier nok helt fint å komme seg ut i Sverige også, dersom det skulle skje noe, selv om det hadde vært litt upraktisk Anonymous poster hash: e6ae3...b06 Anonymous poster hash: e6ae3...b06
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Det er det jeg tenker også, jeg kommer ikke til å sitte her å eventuelt vente på at riene tar seg opp, men komme meg hjem fortest mulig da Og en ting til, er det helt krise så tar det 20 min å kjøre til et lite lokalsykehus her, og ca 40 min med ambulanse til et av de større sykehusene i Sverige. Og ja, helsekortet er pakket med Anonymous poster hash: 49ed4...6ff
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Uproblematisk. I verste fall må dere ta en taxi eller ringe ambulanse. Anonymous poster hash: dd6c4...7b1
Trultemor85 Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Haha. Jeg var i Strømstad og kjørte mor og bestemor på polet dagen etter termin jeg som kjørte bil. Vil tenke på det som like "uansvarlig" Som du er litt lenger unna , bare lenger unna termin Kos deg!!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Hvis dette er uansvarlig, så skal det neimen ikke mye til for å bli uansvarlig, spør du meg! Reis og kos deg, men ikke vent lenge med hjemreisen hvis du merker noe. Og som flere andre har sagt; det går nok bra om babyen så skulle finne på å ville bli født i Sverige også. ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Takk for masse svar, godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke at dette er helt greit Da tror jeg rett og slett at jeg slutter å fundere på dette, og heller koser meg med nygrillede hamburgere og eplemost, som mannen er i ferd med å diske opp med her Anonymous poster hash: 49ed4...6ff
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Da er vel jeg sykt uansvarlig da som kjørte til føden selv med datteren min, søsteren min og niesen min i bilen. Jeg hadde 5cm da jeg kom inn på noe jeg følte var en hysterisk sjekk siden jeg bare hadde hatt litt kynnere og murringer på natten... De har vel sykebiler og fødestuer og jordmødre osv, i Sverige også...? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?? Om man er hjemme eller på tur så er det vel ingen som venter til man kan ta på hodet til babyen før de drar på sykehuset? Hvertfall ikke frivillig.. Man kan da ikke sperre seg inne i ukesvis før fødsel fordi" kanskje man føder 4 uker før tiden". Anonymous poster hash: 8611a...348
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Der jeg bodde når jeg skulle ha barn var det to timer til nærmeste fødesykehus,skulle jeg ha flyttet jeg da? Ko s deg du, og lykke til med fødsel når det måtte skje:-) Anonymous poster hash: 9ac66...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå