Gå til innhold

Jeg er så sliten nå.. møkkagubbe!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. Han er egentlig en god og snill mann, som gjør mye hjemme. 

Men nå tvang han seg ut på fisketur. Ba sjefen om fri fra onsdag og ut uken, fortalte sjefen at jeg trengte hjelp hjemme med å komme oss etter ferie. Onsdag kveld dro han midt i legging. Det resulterte i en 4-åring oppløst i tårer, som ville at pappa skulle gjøre alt. I tillegg har vi en på 11 mnd som driver å får tenner. Så vesla driter seg ut minst fem ganger i døgnet, våkner midt på natta og er våken i timesvis. Det starter gjerne mellom 12 og 1, og inatt holdt hun påtil halv 5. Går natt holdt hun på til 4. Hun vekker også 4-åringen, som blir oppe en times tid med oss midt på natta siden jeg ikke får gått fra baby som bare hyler og gråter om hun ikke får sitte på ett fang. Idag måtte jeg holde eldste hjemme fra bhg, jeg orket rett og slett ikke gå ut døra etter 3timer søvn.

Klarer ikke å følge opp begge barna med sine behov i dette søvnløse, sutrete kaoset. Har bedt gubben komme hjem, men det gidder han ikke. Han trengte nemlig å komme seg litt bort. (jada, han har faktisk gode grunner til å komme seg bort litt, etter nyoppdaget diabetes så har vi hatt en tung tid, men alikevel, nå passet det utrolig dårlig). Han skulle komme hjem lørdag eller søndag, og jeg er så sint på han nå at han egentlig ikke trenger å komme hjem. Har bare lyst til å pakke noen klær til han og sette det utafor døra. 

På en annen måte vil jeg pakke til meg selv, og ta innpå hotell for å sove litt når han kommer hjem!! Uff, aner ikke jeg, er bare så sliten og frustrert nå.

Det er jo ikke hans feil heller at vesla er dårlig om dagen, men da kunne han jo kommet hjem og dratt neste helg. Eller er jeg kravstor nå?

Jeg vet det bare har gått to dager,men det har vært to laaange dager, og jeg er fryktlig sliten nå. Tror jeg skal la meg gråte litt ikveld når eldste sovner, kanskje det letter litt på trykket! 

Aner ikke hva jeg vil med dette, er bare utslitt akkurat nå, og gruer meg til en ny natt med helvete!!!!!

Anonymous poster hash: 7bc47...2ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få barn og ha et hjem sammen er et samarbeid, og da skal man være enige om å dra lasset sammen. Jeg hadde blitt rasende på mannen min om han hadde stukket av på den måten. Uansvarlig.

Anonymous poster hash: 59379...c59
Skrevet

Kan besteforeldre hjelpe deg? Hør om de kan ha eldstemann på overnatting!

Når mannen kommer heim så tar du inn på hotell en natt og sover skikkelig! La han få se hvordan det er heime! Så kommer du uthvilt tilbake og snakker ut med gubben!

Skrevet

Gi og ta.. Neste gang er det din tur.

Skrevet

Det der hadde vært helt uaktuelt her i huset altså. Man stikker ikke bare av på den måten når den andre gir så tydelig uttrykk for at det ikke er greit. Hadde min gjort det hadde det blitt månelyst her. Hadde aldri funnet på noe slikt selv. Å ha barn er begges ansvar, og begge skal være enige om ting, mener jeg. Skjønner godt du er sliten, og synes du har full rett til å være sint og lei deg!

Skrevet

Å få barn og ha et hjem sammen er et samarbeid, og da skal man være enige om å dra lasset sammen. Jeg hadde blitt rasende på mannen min om han hadde stukket av på den måten. Uansvarlig.

Anonymous poster hash: 59379...c59

Helt enig!

Om jeg eller mannen trenger alenetid, søvn, guttetur osv så kommer det ALLTID i annen rekke. Barna og deres behov kommer alltid først.

Nå er det for mye for deg alene å ivareta barnas behov. Da er det en selvfølge at de voksnes behov tilsidesettes, og man tar seg av barna i fellesskap.

Jeg hadde ikke godtatt at mannen ikke kom hjem hvis jeg var så sliten som du beskriver...

Anonymous poster hash: 48dd8...301

Skrevet

Da bestiller du deg en restplass sydentur  1 uke med en venninne så kan han styre skuta hjemme når han kommer hjem! Ikke spørr engang, bare bestill og kom deg på ferie!

Anonymous poster hash: 72230...370
Skrevet

Når barnet er såpass stort som 11 mnd synes jeg det er helt ok at mannen drar bort noen dager jeg da.. Uheldig at det kommer mitt i våkenetter, men om du ikke skal på jobb klarer du deg noen dager uten skikkelig søvn.

Men mannen er jo alltid den store stygge ulven her inne;)

Anonymous poster hash: 16078...e80

Skrevet (endret)

Søvn er første prioritet. Å komme seg bort og ha fritid kommer lengre ned på lista her. Han kunne holdt det til maks et døgn etter min mening.

Endret av Elsker livet
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ville sladret til svigermor jeg. Hun hadde nok kommet og hjulpet. Hun hadde nok tatt mannen hardere fatt enn jeg klarer og. Ellers syns jeg mannen din høres ut som en slask hvis han tar fri for å hjelpe deg å stikker på fisketur.

Skrevet

Begge sett besteforeldre er på ferie:(  

Det verste er at hverdagen egentlig fungerer veldig godt, fordi vi kommuniserer og samarbeider godt. Jeg har lovt han denne turen lenge, og det var egentlig greit at han dro, men ikke midt i legging. Og når han ikke har vett på å komme hjem når jeg spør han om det, da kjenner jeg det koker. Kjenner ikke igjen denne oppførselen fra hans side. 

Jeg vet han har trengt en guttetur nå, vært 4 tøffe mnd med meget overraskende diagnose. Det har vært tøft for han å få en kronisk sykdom. Det har vært tøft med sprøyter, endre matvaner, følinger, følinger uten insulin osv.

Som den friluftsmannen han er trengte han denne turen. Men ikke på bekostning av oss. 

Han kommer nok hjem ganske ydmyk, men jeg er så forbanna at jeg egentlig ikke orker å se på han enda. Vet bare ikke hvordan jeg kan "straffe" han så det virkelig svir, så han virkelig forstår. 

Har ufattelig lyst til å dra selv, som noen av dere foreslår, men han skal jo på jobb til uka, så siden vi ikke har bhg-plass og jeg er i permisjon så kan jeg ikke dra:( Tror jeg skal pakke en bag til han, og f ortelle han det at han kan holde seg unna så kan han føle på kroppen hvor lange disse dagene har vært for meg!

Huff nei, aner ikke jeg. Men takk for gode svar. Kjenner det hjelper bare med litt medfølelse. Kjenner tårene presser på nå.. Men jeg skal klare dette! All kred til dere som er alene med 2 barn evt fler!! Føler akkurat nå det er en grunn for at man må være to for å lage to barn!!

Hi

Skrevet

Når barnet er såpass stort som 11 mnd synes jeg det er helt ok at mannen drar bort noen dager jeg da.. Uheldig at det kommer mitt i våkenetter, men om du ikke skal på jobb klarer du deg noen dager uten skikkelig søvn.

Men mannen er jo alltid den store stygge ulven her inne;)

Anonymous poster hash: 16078...e80

Selvfølgelig er det greit at han drar ons-søn, eller en uke om det hadde vært snakk om det, men ikke når situasjonen er som den er hjemme nå. Alderen på barnet er uvesentlig, poenget er at jeg sliter med å følge opp begge barnas behov på dagtid, med omtrent ingenting av søvn. Og han som er kun 20 min kjøretur unna nekter å komme hjem. I verste fall kunne han dratt tilbake etter å ha hjulpet oss noen timer. 

Mannen min er sjelden den store stygge ulven, men akkurat nå er han det, rett og slett fordi han har funnet frem sin mest egoistiske side, og driter i familien han har hjemme..

Og nei, jeg klarer meg ikke 2-4 dager uten søvn, uavhengig om jeg skal på jobb eller ikke!

Hi

Skrevet

Kan ikke du lage avtaler hver eneste ettermiddag og kveld når han kommer hjem fra jobb? Da får han kjørt seg med nattevåk og prøve å fungere som sliten forelder. Du må også sørge for å overnatte borte. Du kan være barnehage for minsten (ikke hushjelp!) i fem dager - så drar du så fort mannen viser seg og kommer når han må dra på jobb. Du trenger like mye til å hvile ut som han gjør, og det høres ærlig talt ikke ut som om han forstår at du er sliten også (kanskje fordi han ikke ser hva du gjør i løpet av dagen?)

Alternativet er at du ber ham ringe sjefen slik at han kan avspasere en langhelg snart igjen fordi du (faktisk) trenger hjelp (igjen) - da drar du av gårde på venninnetur hele tiden han er hjemme.

Anonymous poster hash: 3c578...77a
Skrevet

Du er sliten og overreagerer. Du har sagt ja til turen og synes det var greit han reiste, men ikke midt i leggingen?

Så viss han hadde reist på tur en time senere så var det greit? Du sier han har hatt en tøff tid, har avtalt med kompiser. Synd det ble som det ble hjemme men viss kompisene og har prioritert turen kanskje for å muntre opp mannen din i en tøff tid så kan han jo ikke bare avlyse.

Tror du gjør noe dumt med å pakke bag og gi han dårlig samvittighet. Tenk at han nok kommer til å tenke at han fikk denne turen i en hektisk tid av deg, så får du neste gang.

Skrevet

Forstår du er sliten, men neste gang er det kanskje din tur??

Har selv en mann som jobber 14 dager i nordsjøen og når barna var mindre fikk vi hjelp av besteforeldre. Takk gud for dem!

Ellers er det viktigste at dere i hverdagen drar lasset sammen hele tiden. Her i huset deler vi på alt som har med barna å gjøre når vi er hjemme begge 2. 

Lykke til og hold ut! Regner med det er din tur til å få sove ut noen dager når han kommer hjem!!!

Anonymous poster hash: 867ec...e8a
Skrevet

Du er sliten og overreagerer. Du har sagt ja til turen og synes det var greit han reiste, men ikke midt i leggingen?

Så viss han hadde reist på tur en time senere så var det greit? Du sier han har hatt en tøff tid, har avtalt med kompiser. Synd det ble som det ble hjemme men viss kompisene og har prioritert turen kanskje for å muntre opp mannen din i en tøff tid så kan han jo ikke bare avlyse.

Tror du gjør noe dumt med å pakke bag og gi han dårlig samvittighet. Tenk at han nok kommer til å tenke at han fikk denne turen i en hektisk tid av deg, så får du neste gang.

Men er det ikke vanlig å se an situasjonen også da? Hadde jeg hatt behov for å reise bort (noe jeg også har hatt i mange, mange år nå), men visste at samboeren min kom til å ha et helvete hjemme med null søvn og to barn som krevde veldig mye, så hadde jeg jo aldri dratt. Da hadde jeg jo skjønt selv at turen måtte vente. Det er jo ingen som vinner på det; hverken den som er hjemme, barna eller den som reiser bort. Det blir jo bare utrivelig. Jeg har tro på at dersom man er i et godt forhold, så ser man den andre sine behov, respekterer dem og ønsker det beste for hverandre. Å reise bort på den måten bare fordi partneren egentlig har sagt ja, synes jeg er fraskrivelse av ansvar.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Bare jeg som reagerer på at mannen til HI lyver til sjefen sin ved å si at han må ha fri for å hjelpe kona si i en vanskelig periode og selv stikker på flerdagers fisketur med kompiser??? Selvfølgelig kommer man hjem hvis det er noe uforutsett som har skjedd! Gutteturer er privilegium, er det noe som har oppstått hjemme så trår man til og får heller ta igjen denne gutteturen senere.

Skrevet

Ser det nå og synes det er rart å si sånt til sjefen. Men jeg synes det er rart at mannen må ha fri fra jobb for at dere må komme dere etter ferie?

Lurer jo på hva dere har gjort i ferien siden mannen må ta ekstra fri for å hjelpe deg som er hjemmeværende.

Gutten minsov også veldig lite over 2 år så jeg vet hvor sliten man er av lite søvn.

Skrevet

Du har lovet han denne turen, da må han og få lov til å dra på den.

Anonymous poster hash: 7babd...8a8

Skrevet

Ok, så hvis kona havner på sykehuset for eksempel, så skal mannen fortsette å kose seg på turen og ungene kan bare leve alene i huset bare fordi han er blitt "lovet" denne turen?

Anonymous poster hash: 8e411...9ea

Skrevet

Ok, så hvis kona havner på sykehuset for eksempel, så skal mannen fortsette å kose seg på turen og ungene kan bare leve alene i huset bare fordi han er blitt "lovet" denne turen?

Selvfølgelig ikke. Hun er sliten, ja det er tøft å være forelder. Neste gang får hun reise. Hun sier selv at han har hatt det tøft og faktisk trenger denne turen

Skrevet

Bare jeg som reagerer på at mannen til HI lyver til sjefen sin ved å si at han må ha fri for å hjelpe kona si i en vanskelig periode og selv stikker på flerdagers fisketur med kompiser??? Selvfølgelig kommer man hjem hvis det er noe uforutsett som har skjedd! Gutteturer er privilegium, er det noe som har oppstått hjemme så trår man til og får heller ta igjen denne gutteturen senere.

Jeg la også merke til det. Ganske sleipt å be om fri for å hjelpe kona og så dra på fisketur.

Og hvis mannen min hadde fått en desperat bønn om å komme hjem så hadde han kommet.

Skrevet

Jeg reagerte også på dette...

Skrevet

Jeg la også merke til det. Ganske sleipt å be om fri for å hjelpe kona og så dra på fisketur.

Og hvis mannen min hadde fått en desperat bønn om å komme hjem så hadde han kommet.

Jeg synes det er dårlig gjort, men er ikke upartisk. Min eksmann dro til et land i Øst-Europa for å fikse tennene sine mens jeg satt hjemme med en 4 måneder gammel baby med kolikk, en 3-åring og en masteroppgave som skulle leveres dagen etter han kom hjem fra turen. Dagen etter han dro ringte han og sa at de ikke fikk fikset tennene hans likevel, men selv om jeg gråt i telefonen, utslitt og syk, med bil som røk rett etter at han dro slik at jeg ikke fikk levert eldste i barnehagen for å sitte hjemme og skrive de siste sidene av masteroppgaven, så gadd han ikke det. Han skulle på tur og der skulle han være i 10 dager. Viste seg i ettertid at han pulte masse damer der borte, og at dette var planlagt. Så muligens jeg reagerer for sterkt på grunn av egne erfaringer med "gutteturer" som passet kjempedårlig hjemme.

Skrevet

Jo det reagerte jeg også på.....glemte å skrive om det. Dårlig arbeidsmoral. Synes også at det burde holdt å reise max 3 dager.

Anonymous poster hash: 867ec...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...