Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Har en sønn som har kjørt uten førerkort i en alder av 16 år. Kan dette gjøre sånn at han nå 1 år etter ikke får visum? Anonymous poster hash: 2eefe...18c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Hvilken straff fikk han? Anonymous poster hash: 6ebc2...30f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Han fikk oppfølgingsteam i 4 mnd. Anonymous poster hash: 2eefe...18c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Ja, men ble det avsagt noen dom? Pålegg fra politiet, bare? Uansett; ja, det er en mulighet for at det står på rullebladet og da kan han nektes visum. Sjekk med politiet og vurder eventuelt å søke visum før avreise i stedet for å satse på visa waiver - det er så kjedelig å komme til flyplassen der før man nektes. Anonymous poster hash: 6ebc2...30f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Han fikk ikke noen dom nei, Anonymous poster hash: 2eefe...18c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Ingen som vet hvordan dette fungerer. Det er snakk om å reise over som utvekslingsstudent, så kommer ikke bare til å troppe opp på flyplassen uten visumet i orden Det tar jo en evighet å få svar fra den amerikanske ambasaden. Byrokrati tar tid... HI Anonymous poster hash: 2eefe...18c
*Yuna* Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Hvis han ikke har noe på rullebladet eller dom så går det fint
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Det er, som sagt, ikke verre enn å kontakte politiet og høre hva som fremkommer på rullebladet. Anonymous poster hash: 6ebc2...30f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Det er, som sagt, ikke verre enn å kontakte politiet og høre hva som fremkommer på rullebladet. Anonymous poster hash: 6ebc2...30f Vi har vært i kontakt med politiet og de sier at på rullebladet hans fremkommer det at han har hatt oppfølgingsteam og har sendt oss videre til den amerikanske ambasaden. Har ventet på svar i tre uker nå, tre laaaaange uker.... Tenkte kanskje noen her inne hadde noen erfaring på dette området. HI Anonymous poster hash: 2eefe...18c
Catlady Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 De prøvde seg ... Jeg ble kalt inn og måtte inn på grundige intervju .. Årsak: likt etternavn som en shady forbryter bande ..... Anonymous poster hash: 678de...c94
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Det er vel mye mulig at de som svarer deg nettopp har erfaring på området. Og ingen årsak, du. Det er et skjønnsspørsmål fra ambassadens side, og med noe på rullebladet - selv smårusk - risikerer han avslag. Tough luck. Anonymous poster hash: 6ebc2...30f
Gjest Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Vet om flere som har fått dommer og kommet inn i Usa. Mye er nok basert på skjønn.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Det er vel mye mulig at de som svarer deg nettopp har erfaring på området. Og ingen årsak, du. Det er et skjønnsspørsmål fra ambassadens side, og med noe på rullebladet - selv smårusk - risikerer han avslag. Tough luck. Anonymous poster hash: 6ebc2...30f Takk for svar, var vel kanskje nettopp det jeg lurte på, om det var ett skjønnsspørsmål eller om de hadde klare regler å følge. HI Anonymous poster hash: 2eefe...18c
Gjest ________ Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Det kommer helt an på personen du møter når du skal vise pass, green card på flyplassen i USA.. Somregel går det greit med noe "rusk" på rullebladet Narkotika besittelse/salg, drap og flere dommer blir du intervjuet grundigere å må forklare hva du skal bruke oppholdet ditt i USA på, vite adressene/navn på hotell, reiserute og alltid ha retur billetten hjem for å vise at man drar etter et vanlig ferieopphold
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Når man får oppfølgingsteam som straff gis dette som betinget dom (fås av tingretten) eller som påtaleunnlatelse (gitt av politiet). Begge disse alternativene vises på rullebladet. Sjekk med den amerikanske ambassaden om det er mulig at denne saken fører til at han risikerer å ikke få visum! De kan sikkert gi deg svar! Hører at reglene er myket opp, så jeg vil anta at kjøring uten gyldig førerkort fører til nektet innreise. Samtidig jobber jeg i politiet og bl.a. med oppfølgingsteam. Dersom det medfører riktighet at han har fått en slik straff for en kjøring uten gyldig førerkort, mener jeg at han har blitt straffet hardt. Oppfølgingsteam er et tilbud som gis ungdom som har begått alvorlig og/eller gjentatt kriminalitet og som trenger hjelp til å komme seg på rett side av loven....! Sitter dermed med en følelse av at vi ikke får vite hele sannheten her...? Anonymous poster hash: fbaa9...b2e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Når man får oppfølgingsteam som straff gis dette som betinget dom (fås av tingretten) eller som påtaleunnlatelse (gitt av politiet). Begge disse alternativene vises på rullebladet. Sjekk med den amerikanske ambassaden om det er mulig at denne saken fører til at han risikerer å ikke få visum! De kan sikkert gi deg svar! Hører at reglene er myket opp, så jeg vil anta at kjøring uten gyldig førerkort fører til nektet innreise. Samtidig jobber jeg i politiet og bl.a. med oppfølgingsteam. Dersom det medfører riktighet at han har fått en slik straff for en kjøring uten gyldig førerkort, mener jeg at han har blitt straffet hardt. Oppfølgingsteam er et tilbud som gis ungdom som har begått alvorlig og/eller gjentatt kriminalitet og som trenger hjelp til å komme seg på rett side av loven....! Sitter dermed med en følelse av at vi ikke får vite hele sannheten her...? Anonymous poster hash: fbaa9...b2e Han har aldri vært i trøbbel med politiet tidligere. Men da det skjedde, var jeg veldig bekymret for gutten. Han hadde begynt å skulle mye på skolen, fått en del venner som ikke var bra for han og jeg var redd han hadde begynt å eksperimentere med stoff ( har aldri testet positivt). Han var i heftig opposisjon mot alt og alle og jeg var livredd for hvor dette skulle ende. Politiet var også veldig klare på at han egentlig ikke var i målgruppa, men etter både mitt og guttens ønske, fikk han det likevel. Og det har vært fantastisk!! Dette var en skikkelig vekker for han og han gjorde en helomvending. Etter dette har han ikke vært borte fra skolen 1 time, han er greiere enn tenåringer flest, hjelper til hjemme og følger regler. Han har sluttet å sitte oppe hele natta og spille data, han trener, har fått seg helgejobb og nye venner. Så nei, det er ikke mer til historien enn det jeg forteller. Hvis han får visum, skal han over, bo hos tanta si og ta siste år på high school. HI Anonymous poster hash: 2eefe...18c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Hvis han har fått oppfølgingsteam, så vil det si påtaleunnlatelse, og han får ikke noe på rullebladet og kan dra til USA. Hvis han ikke følger premissene til oppfølgingsteam derimot, så vil han få dom og prikk. Anonymous poster hash: 26c07...28e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Nå høres jeg sikkert kort ut. Men, visum til USA? Vi sendte bare avgårde ESTA søknaden og fikk den innvilget umiddelbart. Er visum noe man treng hvis man skal ha et opphold der borte som ikke er ferie? Eller er det andre grunner til at man treng visum? Anonymous poster hash: c0c97...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå