Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Er gravid 14 uker på vei og synes jeg begynner å merke tendenser til uvi, men det har ikke brutt skikkelig ut ennå. Har en pakke Trimetoprim 160 mg liggende (bruker alltid denne når jeg har uvi), men når jeg googler ser jeg den frarådes i 1. trimester, men kan brukes i resten (men bør unngås). Reiser til utlandet i morgen og da er det i alle fall ikke så lett å få tak i en annen medisin om det bryter ut når jeg er borte. Noen som har fått denne medisinen når de var gravide? Gikk det bra? Anonymous poster hash: 58931...d7d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Ville dratt på legevakta jeg, og fått nye Anonymous poster hash: 2b52a...f7e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Ville dratt på legevakta jeg, og fått nye Anonymous poster hash: 2b52a...f7e Men jeg får vel ikke medisin når det ikke har brutt ut ennå? Kjenner bare litt stikking og ubehag, slik er det gjerne et par dager før jeg skikkelig får det. Mest sannsynlig finner de ikke noe bakterier i urinen nå, prøver å drikke kjempemye for å få det bort. Anonymous poster hash: 58931...d7d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Ville dratt på legevakta jeg, og fått nye Anonymous poster hash: 2b52a...f7e Men jeg får vel ikke medisin når det ikke har brutt ut ennå? Kjenner bare litt stikking og ubehag, slik er det gjerne et par dager før jeg skikkelig får det. Mest sannsynlig finner de ikke noe bakterier i urinen nå, prøver å drikke kjempemye for å få det bort. Anonymous poster hash: 58931...d7d Joda, det kan du fint få når du skal ut å reise. Har god erfaring med å få med både det og vanlig antibiotika "i tilfelle"... Anonymous poster hash: 2b52a...f7e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Så dersom noen på et internettforum skriver at "jeg gjorde det og det gikk kjeeeempebra for meg altså!" så vil du vurdere å ta medisin som er frarådet under svangerskap? Fordi det er enklest for deg? Jodda. Kjør på. Anonymous poster hash: 81efc...290
soleia Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 (endret) Iflg felleskatalogen går det over placenta og over til babyen, og bør ikkje brukast i 1. trimester. Ville ikkje ha starta på det på eiga hand. Eg fekk selexid då eg var gravid, og eg trur dette er førstevalget ved urinvegsinfeksjon hjå gravide. dersom du byrjar å kjenne symptoma vil eg tru at det vil slå ut på urinprøve, slik at du får resept på rett medisin. Det er ikkje verd å gamble med baby i magen. Du får heller ta deg bryet med å gå på legevakta. Endret 2. august 2013 av soleia
Gladmor30 Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Jeg hadde akkurat d samme problemet tidl i sommer, bare jeg var mindre på vei. Legen skrev ut resept på 2 pk med antibiotika som jeg kunne bruke.. Fordi om uvi ikke helt hadde slått ut. D var selexid, og kan trygt brukes av gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå