Gå til innhold

drittbonde!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bokstavelig talt... han sprer møkk på ett diiiigert jorde rett på andre siden av elva. Det lukter forferdelig, spesielt i denne varmen.

Vet at han må og alt det der, men huset skal liksom lukte lapskaus akkurat nå... ikke kubæsj!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til landet! :)

Skrevet

Hehe, spesielt morsomt om ein har hengt ut klesvask til tørk;-) deileg med nyvaska handklær som plutseleg blir til stinkbomber når ein tørkar seg ;-)

Anonymous poster hash: 72975...89d

Skrevet

Hehe, det lukter penger, som de sier her.

Skrevet

Det lukter 54.50 i timen som bønder i gjennomsnitt har betalt for drittjobben de gjør. Det er utrivelig når det er dager med møkkjøring. Men heldigvis har vi det ikke helt i nærheten av huset.

Skrevet

Haha, her er det av og til så ille at til og med bikkja krymper seg. Når de kjører hønse- og grisemøkk på andre siden av veien her, er det knapt levelig ute.. Sånn er det å bo på landet! ;)

Skrevet

Jeg synes det lukter godt når de sprer kumøkk. Hønsemøkka derimot blir lett noe stram.

Anonymous poster hash: 39e93...0bf
Skrevet

Her jeg bor er det mange småbønder med hver sine små åkerlapper og det medfører at det lukter skit sånn ca hele sommeren :(

Det verste er når de sprer når det bare er meldt finvær, da blir driten liggende og koke og brenne i dagesvis :(

Drittbønder!!!

Men mat vil vi ha :)

Anonymous poster hash: cc09a...bda

Skrevet

Jadda. Bøndene må vi ha. Jeg har bodd "på landet" hele livet, så lukta er ikke fremmed, selv om jeg vel forbinder den mer med vår enn med høst.... heldigvis ligger det nye huset litt opp i høyden. .. skitlukta merkes ikke så mye der ;-)

Skrevet

Flytt til byen....

Men der er jo den fæle asfalt- og eksoslufta... Hele året.

Anonymous poster hash: d200d...419

Skrevet

By er æsj det. Eksos og bråk... da blir jo bæsjelukta fin-fin i forhold ;-)

Skrevet

Stemmer for dere to siste. En kan ikke få i pose og sekk, så da får en velge pest eller kolera ;) 

Skrevet

Jeg bor midt imellom! Her kjenner jeg ikke bæsjlukta, og er heller ikke nevneverdig plaget av trafikkstøy(-lukt). Hurra for small town Norway!! :)

Skrevet

Litt rart at han gjør det hvis det ikke er varslet noe som helst nedbør, da taper han mye av gjødseleffekten ved at nitrogenet fordamper. Normalt er møkkspredning et sikker tegn på at det snart kommer regn (for det har bonden sjekket før han bestemte seg for å kjøre ut møkka).

Kanskje han skal pløye det ned? Du kan jo melde deg frivillig til å kjøre traktor og pløye vet du, så blir det fortere slutt på lukta.

Anonymous poster hash: 410ab...1d2
Skrevet (endret)

Bøndene tar sjelden feil og jeg har mer tillit til dem enn til yr.no. regnet kom rundt midnatt og skal hilse og si at det regnet... og tordnet.... og lynte....lenge ;-)

Litt rart at han gjør det hvis det ikke er varslet noe som helst nedbør, da taper han mye av gjødseleffekten ved at nitrogenet fordamper. Normalt er møkkspredning et sikker tegn på at det snart kommer regn (for det har bonden sjekket før han bestemte seg for å kjøre ut møkka).

Kanskje han skal pløye det ned? Du kan jo melde deg frivillig til å kjøre traktor og pløye vet du, så blir det fortere slutt på lukta.

Anonymous poster hash: 410ab...1d2

Endret av skjotta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...