Gå til innhold

De som skriver fødebrev

Anbefalte innlegg

Skrevet

er noen sytete og kravstore damer.

Jeg vil ha det sånn og sånn og sånn. Det er lov å slippe kontrollen en gang i blandt. Og ikke planlegge alt ned til minste detalj.

Anonymous poster hash: 52e9d...f7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mer en sjanse til å skrive hva en ØNSKER enn hva som SKAL skje.

Å er det spesielle ting å ta hensyn til så er det greit å slippe å forklare alt til ny JM når det er bytte. Jeg skrev det sammen med spesialjordmor for at jeg skulle slippe angsanfall under fødsel. Ingenting skjedde som vi trodde så hadde ingenting å si egentlig hva jeg skrev. Håper du er troll, eller så har du lite forståelse for at vi er alle forskjellige og noen liker å ha ting litt på stell så vi kan slappe av.

Skrevet

Hehe, deg om det. Kommer litt an på hva man skriver i disse brevene da... Jeg skrev ønskebrev ved min første fødsel, og alle mine ønsker ble oppfylt. Nå var det ikke mange ønskene, men viktig at de ble fulgt ettersom det handlet om måter å gjøre ting på som var helt avgjørende i forhold til mitt handicap....

Anonymous poster hash: 49900...559
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg må skrive fødebrev til neste fødsel, grunnet problematisk situasjon rundt første fødsel. Kan vel tenke seg at jeg ikke er alene om det? Det er slettes ikke for at jeg skal få jordmor til å løpe tjener for meg, men for at jeg skal overleve og at dem kan være litt føre var. Andre forhold jeg skal skrive om er ammeproblematikken vi hadde forrige gang. Vil gjerne få raskere oppstart denne gangen (hvertfall legge bedre til rette for det rett etter fødsel).

Jeg tviler på at det er mange som skriver om stearinlys, ut-av-seg-selv-opplevelser og annet dill dall. Tror det er mer praktiske opplysninger for de som har litt andre til å ta hensyn til.

Skrevet

Dersom den fødende er klar over at en fødsel er ganske uforutsigbar i veldig mange tilfeller og er klar til å "gå med strømmen" dersom noe skulle skje og det man ønsker ikke er mulig ser jeg ikke noe galt i ett fødebrev...

Jeg har ikke skrevet noen, men så har jeg heller ikke noen problemer med åffortelle hva jeg ønsker der og da. Ikke alle som er like komfortable med det som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...