Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg bor i en gate som ofte blir brukt til gjennomkjøring. Vi bor akkurat der det er en lang slette. Fartsgrensen er 30 kmt og det er fartsdumper - mange fartsdumper her. Likevel kommer det stadig vekk biler flyvende over fartsdumpene fordi idiotene kjører i 50. Hvem skal jeg si ifra til? Er det kommunen eller politiet som kan gjøre noe??? Hvilke tiltak? Anonymous poster hash: 9014c...6a9
Mamalarma Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Følger med på denne, for har samme problemet, selv om vi ikke har gjennomkjøring, bare kjøring til egen eiendom. Noen som råkjører, selv om det er 30 sone og fartsdumer OG de har egne barn, lenger nede i gata.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Vi hadde samme problem. Jeg ringte politiet og sporte om de ikke kunne komme å ha kontroll her en gang. Det bor mange små barn i nabolaget. Men det driter disse verdensmesterne i. Politiet hadde kontroll her. Ble noen som fikk bot ja. Ting har blitt en tanke bedre Nå har kommunen satt ut slike blomsterkasser i veien, slik at man må kjøre litt i sikksakk, det hjalp også på. Anonymous poster hash: 9b671...12f
Gjest Julia1984 Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Har samme problem, men her er det ikke fartsdumper. Kommunen har målt antall biler pr dag og politiet sier det må skje en ulykke før de ber kommunen om strakstiltak!!! Tragisk!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Mange av verstingene her er de som kjører barna til skolen mens de råkjører og de sitter gjerne og snakker i mobilen også. Jeg skal kontakte politi og kanskje kommune for å finne ut hvem som er ansvarlig. De må jo være kommunen siden det er de som setter fartsgrenser osv. Anonymous poster hash: 9014c...6a9
Soon to be mum Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 I gaten der mannen min har vokst opp har det vært samme problematikk i mange år (da han bodde der). Veien deres blir brukt som snarvei, når det er rushtidskø på hovedveien, noe som jo ikke er lnskelig da det er mange skolebarn som går der da. Der er det en gjengs greie blandt alle som bor i gata å parkere i gata, gjerne på hver sin side, slik at de som kjører der MÅ senke farten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå