Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Har tre små barn, yngste skal begynne i bhg nå. De andre er 3 og 5. Hadde et engasjement før jeg gikk i permisjon, og skal nå velge mellom to jobbtilbud. Sliter litt.... Jobb 1: ledende (mellomleder) stilling i stort konsern, gode utviklingsmuligheter, God jobb å ha på CV'en. Noe reising. God lønn. Jobb 2: ansvarsfull stilling men ikke ledende. Mindre firma hvor jeg kjenner hun som blir min sjef, stor fleksibilitet. Mulighet for å jobbe hjemme iblant. Ikke samme karrieremuligheter som jobb 1. 45.000 mindre pr år enn jobb 1. Sliter litt. Med tanke på barna heller jeg kanskje mot 2, samtidig som jobb 1 er karrieremessig bedre.... Anonymous poster hash: 513bf...b12
Firekids Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Ta den du har mest lyst på. Går det ikke kan du og (evnt) mannen din vurdere alternativer for en av dere.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Ta den du har mest lyst på. Går det ikke kan du og (evnt) mannen din vurdere alternativer for en av dere. Men problemet er jo at jeg faktisk ikke klarer å bestemme meg..... Anonymous poster hash: 513bf...b12
M og gutta Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Kanskje skrive opp fordeler og ulemper ved jobbene. Ta for deg en av gangen og sammenlikne etterpå
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Jeg ville valgt jobb nr. 2, men så har jeg ikke lyst til å ha en lederstilling da. Høres deilig ut med fleksibilitet og å slippe å reise i jobben. Penger er mindre viktig i denne sammenhengen, barna er bare små en gang. Anonymous poster hash: 27473...865
Kliko Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Hadde det vært meg hadde jeg tatt nr 2. Barna er små en gang, karriere går ann å ha etter at de er større også :-)
Monajenten Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 (endret) Da får du skrive en SWOT analyse da.Signerer Firekids her. Hvis du virkelig sliter med å bestemme deg så bør du vurdere for og i mot og på den måten komme frem til en løsning Edit: Syns også det kommer litt an på lønnsnivået. 45000,- er mye hvis lønnene i utgangspunktet er lav, men gjerne ikke så mye om de ligger på et høyere nivå. Og når det er sagt så hadde jeg nok gått for jobb nr. 2 så lenge jeg ikke hadde gått ned i forhold til nåværende lønn Endret 1. august 2013 av Monajenten
Gjest Hercule Poirot Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Jeg hadde valgt nr 1. Utviklingspotensiale skal man ikke kimse av!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Da får du skrive en SWOT analyse da.Signerer Firekids her. Hvis du virkelig sliter med å bestemme deg så bør du vurdere for og i mot og på den måten komme frem til en løsning Edit: Syns også det kommer litt an på lønnsnivået. 45000,- er mye hvis lønnene i utgangspunktet er lav, men gjerne ikke så mye om de ligger på et høyere nivå. Og når det er sagt så hadde jeg nok gått for jobb nr. 2 så lenge jeg ikke hadde gått ned i forhold til nåværende lønn Jeg har analysert ulemper og fordeler, og ender vel opp med å konkludere med at jobb 1 har flest fordeler for meg. Jobb 2 har flest fordeler for familien. Begge jobbene ligger på over 550', så lønnen er god i jobb 2 også.... Tenker selvfølgelig at karriere kan vente noen år, men er samtidig redd for å angre.... Anonymous poster hash: 513bf...b12
Monajenten Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Da får du skrive en SWOT analyse da.Signerer Firekids her. Hvis du virkelig sliter med å bestemme deg så bør du vurdere for og i mot og på den måten komme frem til en løsning Edit: Syns også det kommer litt an på lønnsnivået. 45000,- er mye hvis lønnene i utgangspunktet er lav, men gjerne ikke så mye om de ligger på et høyere nivå. Og når det er sagt så hadde jeg nok gått for jobb nr. 2 så lenge jeg ikke hadde gått ned i forhold til nåværende lønn Jeg har analysert ulemper og fordeler, og ender vel opp med å konkludere med at jobb 1 har flest fordeler for meg. Jobb 2 har flest fordeler for familien. Begge jobbene ligger på over 550', så lønnen er god i jobb 2 også.... Tenker selvfølgelig at karriere kan vente noen år, men er samtidig redd for å angre.... Anonymous poster hash: 513bf...b12 Hvis du er redd for å angre så velg jobb nr. 1 Så lenge det ikke er til ulempe for familien (altså at det fint lar seg kombinere) men bare mindre fordeler Og jeg lurer på hvilken jobb man får den lønnen i for sånn vil jeg også ha
Gjest Hercule Poirot Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Da får du skrive en SWOT analyse da.Signerer Firekids her. Hvis du virkelig sliter med å bestemme deg så bør du vurdere for og i mot og på den måten komme frem til en løsning Edit: Syns også det kommer litt an på lønnsnivået. 45000,- er mye hvis lønnene i utgangspunktet er lav, men gjerne ikke så mye om de ligger på et høyere nivå. Og når det er sagt så hadde jeg nok gått for jobb nr. 2 så lenge jeg ikke hadde gått ned i forhold til nåværende lønn Jeg har analysert ulemper og fordeler, og ender vel opp med å konkludere med at jobb 1 har flest fordeler for meg. Jobb 2 har flest fordeler for familien. Begge jobbene ligger på over 550', så lønnen er god i jobb 2 også.... Tenker selvfølgelig at karriere kan vente noen år, men er samtidig redd for å angre.... Anonymous poster hash: 513bf...b12 Da velger du jobb 1!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Jeg ville valgt jobb 1. Anonymous poster hash: 25991...ffc
Ikkenonick Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Jeg har pittelitt eldre barn enn deg, og etter flere år i "jobb 2" har jeg nå flyttet meg over til "jobb 1" og angrer ikke et sekund. Har til og med fått økt fleksibilitet, til tross for en mer krevende arbeidsgiver og tyngre oppgaver, samt vesentlig mye mer ansvar. Stillingen har enormt potensiale, noe min forrige stilling overhodet ikke hadde, har jeg sett i ettertid. Jeg eeeelsker "jobb 1" og ville aldri i verden gått tilbake til "jobb 2".
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Har tre små barn, yngste skal begynne i bhg nå. De andre er 3 og 5. Hadde et engasjement før jeg gikk i permisjon, og skal nå velge mellom to jobbtilbud. Sliter litt.... Jobb 1: ledende (mellomleder) stilling i stort konsern, gode utviklingsmuligheter, God jobb å ha på CV'en. Noe reising. God lønn. Jobb 2: ansvarsfull stilling men ikke ledende. Mindre firma hvor jeg kjenner hun som blir min sjef, stor fleksibilitet. Mulighet for å jobbe hjemme iblant. Ikke samme karrieremuligheter som jobb 1. 45.000 mindre pr år enn jobb 1. Sliter litt. Med tanke på barna heller jeg kanskje mot 2, samtidig som jobb 1 er karrieremessig bedre.... Anonymous poster hash: 513bf...b12 Nr. 1, definitivt. Anonymous poster hash: f8aad...021
Gjest Antarctica Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Hvis jeg hadde tre barn under 5 år ville jeg ha valgt nr 2. Siden jeg har tre barn over 5 år nå, ville jeg ha valgt nr 1.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Hadde nok tatt jobb nummer 1, så sant du også har en mann som kan bidra hjemme. Har selv tatt jobb 2-valget, og angrer egentlig litt nå, mange år etter. Ble hengende etter i karriere (og lønns-)-veien, og ser at venninnene mine ligger et stykke foran meg der, uten at deres barn har hatt det særlig verre enn mine. Anonymous poster hash: fafcd...236
Linn2007 Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Ta jobb 1 - dette fikser du! Det er vi kvinner som legger våre egne barrierer !
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #19 Skrevet 2. august 2013 Med en mann som gjerne tar seg av unger og hus og ellers backer opp ville jeg tatt nr. 1. Med en mann som helst ikke ville det ville jeg tatt nr.2. Anonymous poster hash: eba27...405
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #20 Skrevet 2. august 2013 Har tre små barn, yngste skal begynne i bhg nå. De andre er 3 og 5. Hadde et engasjement før jeg gikk i permisjon, og skal nå velge mellom to jobbtilbud. Sliter litt.... Jobb 1: ledende (mellomleder) stilling i stort konsern, gode utviklingsmuligheter, God jobb å ha på CV'en. Noe reising. God lønn. Jobb 2: ansvarsfull stilling men ikke ledende. Mindre firma hvor jeg kjenner hun som blir min sjef, stor fleksibilitet. Mulighet for å jobbe hjemme iblant. Ikke samme karrieremuligheter som jobb 1. 45.000 mindre pr år enn jobb 1. Sliter litt. Med tanke på barna heller jeg kanskje mot 2, samtidig som jobb 1 er karrieremessig bedre.... Anonymous poster hash: 513bf...b12 Det spørs hva slags type du er. Er du et "karrieremenneske" hvor det betyr mye for deg å utvikle deg for å komme opp og frem, eller er du en som trives best mer litt roligere arbeidskrav? Synes du det er ok med den tiden du har med barna, eller savner du mer fleksibilitet for å være med dem? Jeg sier ikke dette for å veie mot det ene eller det andre. Det jeg mener, er at det er viktig at du blir fornøyd; en glad mor er en god mor. Anonymous poster hash: bd638...c2c
LittLykkelig Skrevet 2. august 2013 #21 Skrevet 2. august 2013 Har selv jobbet i ny stilling som leder mens barnet mitt gikk første året i bhg. Det var uten tvil det tyngste året i mitt liv! Det er krevende å være leder, spesielt ny leder. Når det da skal kombineres med x antall sykt barn-dager og tilvenning, havner man veldig ofte i en vanskelig rollekonflikt. Ville klart gått for jobb nr 2, fleksibilitet når man har små barn er gull verdt! Samtidig som det er godt med en "lettere" jobb når man har mange utfordringer på hjemmebane med småbarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå