Gå til innhold

Fra svangerskapspermisjon til sykemelding før neste fødsel


Smila79

Anbefalte innlegg

Hei jenter..

 

Noen av dere som vet svaret på dette?

 

Var sykemeldt 100%på slutten av sist graviditet, altså før jeg fikk gutten vår. Han er 11 mnd og jeg har termin i november. (Skal ut i ny svangerskapspermisjon i oktober)

Fikk bekkenplager tidlig denne gangen og har gått til kiropraktor jevnlig siden mai.

Jeg gikk ut i ferie i midten av juli og har 4 uker ferie før jeg starter å jobbe i august.

Kiropraktoren ville Sykemelde meg i sommer så jeg kunne få igjen ferien min, siden sommeren har vært ødelagt pga bekkenplagene.

Har det noe å si i forhold til utbetalingen ved neste permisjon om jeg går rett ut i sykemelding etter sv.permisjonen? Eller lønner det seg å ha ferie?

Tok ut 80%lønn ved sist permisjon og i ferien vil jeg jo få 100% lønn.. Skjønner dere?

 

Ikke så flink å forklare ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er sykmeldt når du går ut i perm er det sykepengene dine som er grunnlaget for permpengene. Har du 80% lønn nå blir sykepengene dine tilsvarende.

Ang ferien så vet jeg ikke, men tviler på at nav gir deg høyere sats fordi du tar ferie. Ferien blir jo sett på som et avbrekk i permisjonen eller sykeperioden. Ville heller spart ferien og brukt den for å forlenge permisjonstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...