Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Føler at jeg får for lite tid med barna mine iløpet av ukedagene. Har vanlig 8-4 jobb... Skulle gjerne redusert litt på jobbingen for å få mer tid med barna.. Hater den konstante dårlige samvittigheten overfor mine små Anonymous poster hash: 7e7e1...0b1
Kliko Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Velkommen til 2013 - helt tragisk at det skal være sånn!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Kjenner meg veldig igjen. Har dårlig samvittighet overfor jobb fordi jeg ikke kan jobbe, være med på møter etter arbeidstid, forberede foredrag, diskutere ting over telefon på kveldstid etc. Enkelte på jobben min forventer at man gjør så mye ekstra og bryr seg ikke om arbeidsdagen er over eller ikke. Jeg føler jeg må verne mer om privatlivet mitt nå som jeg har fått barn. Når jeg ikke gjør det lille ekstra blir jeg forbigått av andre.. ikke noe gøy det heller. Når jeg kommer hjem i 5-tida vil jeg helst slippe å ha jobbting surrende i hodet og bare konsentrere meg om å være mamma. Jeg har jo bare ca 3 timer med barnet før barnet sovner for kvelden, og knapt en halvtime-time om morgenen før jeg må på jobb (men da er det jo full fart med å kle på, spise, skynde seg ut av huset..). Er det noen som har tips hvordan man enklere kombinerer karriere og familieliv? Jeg liker ikke å yte mindre enn 100% begge steder...nå blir det litt halvveis her og der. Anonymous poster hash: 06faa...5fc
Gjest Vicky Pollard Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Du må lære deg å sette grenser da! Hva med å gå ned i 80%, og for guds skyld, legg igjen jobben på jobb. Hadde aldri gidder å blitt kontakter etter jobb om det ikke stor om liv og jeg fikk klekkelig betalt for det...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Velkommen til 2013 - helt tragisk at det skal være sånn! Jeg er nysgjerrig - hvordan mener du det skal være i 2013? Anonymous poster hash: 90f60...e72
Gjest Gullguttene Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Hva med å gå ned i stillingsprosent?
Mamma med 2 små Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Hvis du ikke er alenemor så går det fint ann å gå ned i levestandard. Bo billigere, handle mindre klær, ting til huset, kutte ut frisør, dra på billigere ferier osv. De aller aller fleste klarer å leve på en normal inntekt. Da kan du faktisk prioritere barna! Dette er faktisk kun ditt eget valg.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Jeg er karrieremamma, med en god stilling i det private, i stort internasjonalt selskap med sine hovedkontor i USA. Som kjent så er ikke klokken her og der det samme, og i tillegg har jeg en leder som jobber 24-7. Med en slik arbeidshverdag, to barn og en mann som pga sin jobb ikke kan ta sin del av kaka har vi funnet følgende løsning; Fleksibilitet! Min arbeidsgiver ønsker at jeg skal være en tilgjengelig og fleksibel arbeidstaker. Da krever jeg at de skal være en tilsvarende fleksibel arbeidsgiver. Løsningen har blitt som følger; - Jeg har mulighet til å jobbe hjemmefra, 5 dager i uken om jeg ønsker det. - Jeg kommer sent og går tidlig, stort sett ikke samme dag, men det hender det også. - Jeg har sagt at mellom kl 17 og kl 20 er jeg aldri tilgjengelig så lenge jeg er hjemme. Er jeg på kontoret er jeg tilgjengelig så lenge jeg befinner meg der, og i bilen på vei til og fra jobb. (vi har mange telefonmøter som passer fint å ta i bilen) - Jeg jobber gjerne etter barna er lagt, så lenge det er en del av pakken og gjør at jeg kan få være fleksibel med når jeg kommer/går ellers. Alt dette er faktisk min arbeidsgiver strålende fornøyd med. En arbeidsgiver med slike forventninger som min har (og antagelig de fleste andres) pleier å være samarbeidsvillig også når det kommer til løsninger som kommer alle til gode. Jeg leverer alltid det jeg skal, når jeg skal, og har utrykkelig bevist at jeg er god til det jeg gjør. På den annen side, ikke alle jobber kan gi denne typen fleksibilitet, og da er det vanskeligere og man er tilbake til tidsklemma, men kanskje man da heller skal jakte på jobber som er tilrettelagt for arbeidende mammaer som ønsker karriere, bare ikke på bekostning av barna?! Anonymous poster hash: f05f1...77f
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Ja jeg vurderer veldig å gå ned i stilling, men så er jeg litt usikker på hvor mye jeg skal gå ned for at det blir uten stress... 80 eller mindre... Lyst på kortere dager f.eks tre dager i uka...! Lyst å nyte tiden sammen med barna mens de er små... Anonymous poster hash: 7e7e1...0b1
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Ja svaret på det er jo å gå ned i stilling, evt mannen din går ned i stilling. det er jo strengt tatt ikke annet å gjøre... Anonymous poster hash: 0d690...d27
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Her gjør vi det sånn at jeg er på jobb kl 07, og full dag er da 14/15 avhengig av årstid. Mannen leverer i bhg, jeg henter. I tillegg jobber jeg 70%, slik at jeg har en fridag i uka og og tre korte dager. Den siste dagen jobber jeg 10-12 timer, da henter mannen i bhg. Super løsning for oss. Anonymous poster hash: ce3cc...8f8
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Jeg jobber ca 90 % dvs at jeg jobber en time mindre hver dag. For å få enda mer effekt, begynner jeg tidlig (07.00-07.15) og mannen tar morgenstell og levering i bhg. Jeg er da ferdig kl 14.30, henter kl 15 i bhg, går hjem lager middag. Når mannen kommer hjem er middagen på bordet og kjøkkenet ryddet, kl 16.30 :) Dette fungerer utmerket for oss - anbefales Anonymous poster hash: 3a25e...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå