Gå til innhold

dere som har hatt svskapforgiftning!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv hatt dette i 1 svskap og endte opp med akutt KS. Merket ingenting i 2, men er skikkelig redd for å få det nå i det 3..

Hvordan kjente dere de smertene som var øverst på magen?

Jeg har en dårlig,lettere lut holdning og nå som magen begynner å komme litt opp (uke23) får jeg ofte smerter helt øverst (magen pressser opp, kroppsholdningen ned). 

Synes i det siste at jeg har disse smertene har vært veldig tiltakende, men føler de sitter midt i mellom ribbeinene innerst i Vèn om dere skjønner. Vet ikke om jeg bør være bekymret eller om det bare er holdningen, for husker ikke hvordan disse smertene kjentes.. 

Jeg har i dag ikke ødem, men har hatt det mye for noen dager siden, elles lukter urinenen min plutselig grusomt.. som saltvann.. 

Skal til legen om 14 dager.. vil helst ikke være hysterisk, har liksom vært der mange ganger allerede pga kvalme og dehydrering

Anonymous poster hash: 858f0...198
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt sticks på apoteket som du kan sjekke urinen med selv. I sånn 200-pakning eller noe, så du kan gjøre det daglig om du opplever det beroligende.

Anonymous poster hash: db4da...e32
Skrevet

kan man det ja, må man spør eller ligger dette fremme i hyllene?

Skrevet

Du må nok spørre. Siemens multisticks, med indikator for bl.a protein, leukocytter, glukose, blod og nitritt på én strimmel. Koster i overkant av 300.

Skrevet

Ser jeg kan kjøpe de på apotek 1 på nett.. Flott!

Skrevet

(De skal selvfølgelig ikke erstatte legekontroller, men det er de samme sticksene som vanligvis brukes hos jordmødre og leger, så du kan holde ganske grei kontroll på proteinuri. Blodtrykk skal selvfølgelig også sjekkes. Dersom du hadde svangerskapsforgiftning tidlig sist gang, før uke 32, har du økt risiko for å få det igjen og bør ha flere kontroller enn normalt).

Skrevet

fikk det ikke før på slutten sist. Det eneste jeg får er en ekstra UL i uke 25-26 for å sjekke morkaka.

Det er mindre sjangse for å få det denne 3 gangen siden jeg ikke fikk det i 2 svskap, så får ikke mer oppfølging enn dette. 

Skrevet

Vil anbefale deg å kjøpe en blodtrykksmåler (kr. 700,- på apotek) - jeg gjorde det, og det var en enorm trygghet for meg :)

Anonymous poster hash: c2971...7bb
Skrevet

Hvis du er usikker, så kontakter du jordmor eller lege for en ekstra kontroll. Du kan også ringe rett på føde og snakke med de som jobber der.

Selv har jeg hatt svangerskapsforgiftning 3 ganger, men ikke av det veldig alvorlige slaget, dvs det satt seg ikke på levera, kun høyt BT, ødemer og proteiner (ikke bare bare det heller da :( )

Anonymous poster hash: 6e4f9...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...