Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Skal bake en slik kake til lørdagen http://mobil.tv2.no/gmn/dette-er-norges-beste-sjokoladekake-3947271.html Nr 1 på den siden:) Det jeg lurer på er hvordan skal jeg beregne ingrediensene til bunnen når jeg skal bruke en 24cm (bruker det som står der da) og en form som er 18cm? Siker dumt spørmål men har ikke aning:/ Kjempegod kake forresten:) Beklager skrivefeil:) Anonymous poster hash: 4a4f1...6a5
*SommerFrisk* Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Trenger ikke endre på ingrediensene, blir bare en tynnere bunn, altså kortere steketid. Du kan og bør også lage sånne kaker i to lag, altså lager du to bunner:)
*SommerFrisk* Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Ser at jeg kunne tatt meg tid til å lese ordentlig.....unbskyld. sett rista på nederste rille og legg bakepapir over, så lar du den steke lengre enn beskrevet. Men om du har en form på 24 cm, hvorfor bruker du ikke kun den? Eller er jeg helt fjern her nå etter nattens søvnløshet?.... hmmm:/
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Ser at jeg kunne tatt meg tid til å lese ordentlig.....unbskyld. sett rista på nederste rille og legg bakepapir over, så lar du den steke lengre enn beskrevet. Men om du har en form på 24 cm, hvorfor bruker du ikke kun den? Eller er jeg helt fjern her nå etter nattens søvnløshet?.... hmmm:/ Var tenkt og ha 24 cm nede, og 18cm oppe, at kaken ble finere med den pynten jeg skal ha på..skal ha den med i et bryllup:) Men blir kanskje dumt i forhold til moussen som skal i mellom:/ Anonymous poster hash: 4a4f1...6a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå