Gå til innhold

Jeg har mye angst under svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

et mitt og hver gang jeg våkner av panikkangst midt på natta, så får jeg ganske kraftige menssmerter og en litt ekkel følelse i underlivet. Har fått bekreftet liv og alt, me er så bekymret for hvordna mine veldig negative tanker påvirker barnet.

Jeg har lest undersøkelser som viser at barn av psykisk syke mamaer verken er mindre eller har mer misdannelser, men jeg greier ikke slå meg til ro med det.

Går til behandling, men det hjelper dessverre ikke.

Noen fler som har hatt (ekstrem) angst/sterk depresjon under svangerskap men som allikvel har født friske og fornøyde barn?

Anonymous poster hash: 4e4f4...066
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det. Barnet er friskt og fint, nummer to på vei ser også ut til å ha det fint.

Men jeg anbefaler deg å se om du kan få en annen behandling om du ikke har utbytte av den du mottar. Det finnes absolutt hjelp å få.

Anonymous poster hash: 0fa12...40b
Skrevet

Ja, jeg har det. Barnet er friskt og fint, nummer to på vei ser også ut til å ha det fint.

Men jeg anbefaler deg å se om du kan få en annen behandling om du ikke har utbytte av den du mottar. Det finnes absolutt hjelp å få.

Takk for svar!

Kan jeg spørre hvor ille angsten din er? Hva er verst for deg?

Skrevet

Tja. Jeg har PTSD, alvorlig depresjon og er under svangerskap stort sett helt overbevist om at babyen kommer til å dø i magen. Jeg er fullt klar over at det er en ganske irrasjonel angst, men det demper den ikke i seg selv. Og så er jeg teit nok til å slutta på antidepressiva under graviditet, selv om legen fraråder det.

Uansett; jeg har godt utbytte av tett kommunikasjon med fastlege, psykiater og lege på Føden.

Skrevet

Tja. Jeg har PTSD, alvorlig depresjon og er under svangerskap stort sett helt overbevist om at babyen kommer til å dø i magen. Jeg er fullt klar over at det er en ganske irrasjonel angst, men det demper den ikke i seg selv. Og så er jeg teit nok til å slutta på antidepressiva under graviditet, selv om legen fraråder det.

Uansett; jeg har godt utbytte av tett kommunikasjon med fastlege, psykiater og lege på Føden.

Kan jeg spørre hvilken landsdel du "sogner til"? Jeg får nemlig ikke ekstra oppfølging under svangerskap selv om jeg har en rekke diagnoser. Fastlegen min er sjokkert. ykehuset il ikke ta meg inn til ekstra undersøkelser eller samtaler. De henviser bare til kurs om fødselsangst. Det er jo ikke det jeg har!

Skrevet

Oslo. Fastlegen henviste til samtale med overlege i forbindelse med keisersnittønske, jeg bad om ekstra oppfølging på den samtalen og har absolutt fått det. Psykiateren hadde jeg fra før.

Skrevet

dytter, da jeg er veldig interessert i å få høre flere historier om mødre med voldsom angst og graviditet. Hva slags angst og hvordan gikk det med baby osv?

hi

Skrevet

Jeg hadde mye angst under begge svangerskap. Og panikkanfall. Gikk på cipramil siste gang. begge barna er helt friske, kan på ingen måte se at de er blitt påvirket av min psyke. Det at jeg tok medisiner har heller ikke påvirket noe. Heldigvis ble jeg mye bedre psykisk etter begge fødslene, så for meg var det det å være gravid som var jævlig.

Stå på, dette klarer du! Jeg fikk forresten god oppfølging av jordmor på helsestasjon som henviste meg til distriktpsykiatrisk.

Anonymous poster hash: 3f432...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...