Gå til innhold

Kjøper dere ny skolesekk til deres 2. Klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får 1.klassingene skolesekker (grønn i fjor) til skolestart. Jeg tenker at jenta vår fint kan bruke samme sekk i 2.kl.

Men, hva er vanlig? Er det "barnslig" å ha 1.kl sekk i 2.kl?

Tror de nye førsteklassingene får en annen farge i år (gul?).

Kanskje dagens teiteste spm, men tenker at det kan være sårt å komme som eneste andreklassing med 1.kl sekk på første skoledag;) haha!

Anonymous poster hash: ad4fe...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tre gutter hadde "førstklassesekken" i fire år! Fikk ny sekk til femteklasse. Og den varer helt til ungdomsskolen. Synes det er unødvendig ned tanke på miljøet å skifte sekk pga farge?!

Skrevet

Her får alle førsteklassinger orange sekk fra statens vegvesen. "Alle" bytter når de kommer i 2.klasse. Både fordi den liksom er forbeholdt førsteklassinger og fordi den er litt liten for 2.klassingene som tross alt skal bære mere bøker fram og tilbake til skolen

Anonymous poster hash: 92388...8b5
Skrevet

Nei, her blir det samme sekk. Som hun over skriver skjer det ikke noe spesiel med sekken blir det ny i 4 eller 5 klasse tenker jeg.

Anonymous poster hash: 61990...c95
Skrevet

Ok. Jeg misforsto kanskje. Vi kjøpte førsteklassesekken selv. Er det slik at dere fikk den av skolen og alle har lik, så kunne du kanskje forhøre deg med andre foreldre i klassen. Skjønner hva du mente nå...

Skrevet

Ååå, så bra! Synes selv det er unødvendig med ny, men mange har allerede skiftet sekk i løpet av første klasse, så visste liksom ikke hva som var vanlig;)

Andre?

HI

Skrevet

Ja, det er disse sekkene fra Statens Vegvesen! De skifter farge hvert år i vårt fylke, kanskje annerledes andre steder..

Hmmm, kanskje hun må få ny da... Er jo litt dyrt med en skikkelig sekk, men prioriterer selvsagt det hvis jeg må:)

HI

Skrevet

Min fikk ny i første klasse, og får ikke ny før 5. klasse. Så blir det ny til ungdomsskolen. Slik vi har gjort det med de eldste iallfall.

Skrevet

På skolen til sønnen min, identifiserer de voksne på SFO førsteklassingen etter sekken. Her har alle førsteklassingene fått sekk av statens veivesen, og normen er at man bytter sekk når man begynner i andreklasse. 

Anonymous poster hash: bdfbf...dae
Skrevet

Greia med de sekkene fra statens veivesen er jo at bilistene skal kjenne igjen førsteklassinger langs veien og ta ekstra hensyn til de som ikke er så vant til å ferdes i trafikken! Blir litt utvannet hvis ungene begynner å bruke de sekkene i flere år...

Anonymous poster hash: d3407...134

Skrevet

Hos oss får ikke ungene sekker fra vegvesenet, men jr brukte 1 klassesekken i 3 år. Får ny og større nå til 4 klasse.

Skrevet

Her får vi oransje sekk til 1.klassingene.

Skolen sa at vi får ikke lov til å bruke den til 2. Klasse, er forbeholdt 1. Klassingene.

Så her blir det ny sekk, og vi har nå 4 oransje sekker hjemme.......

Anonymous poster hash: 13b74...e80

Skrevet

Jeg Hadde kjøpt ny om den fra 1 klasse var en gratis sekk til 1.klassinger. en skolesekk koster 300-500 kr på bokhandelen. Ikke så dyrt. Desditen finnes fjorårsmodellene på tilbud ofte.

Her går vi ikke sekk til 1 klasse, så kjøper ny da og så en ny igjen til 4 klasse som varer til ungdomsskolen. :)

Skrevet

Hadde også kjøpt ny om det var gratissekken :) Her får de ikke sekk og vår eldste fikk ny i 3. eller 4. Husker faktisk ikke og hun skal kun opp i 5. nå hehe :o Men sekken passer nå enda ;)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her har min jente fått ny skolesekk i år,hun skal opp i 5 trinn.Da har hun hatt den samme sekken de andre 4 skoletrinnene.

Skrevet

Nei. Hun skal bruke den noen år til.

Anonymous poster hash: 4e0e9...19b
Skrevet

Min gutt hadde sin 1.-klassesekk ut tredje klasse. Han fikk ny nå, når han skal opp i fjerde.

Det blir jo litt råflott å kjøpe nye sekk hvert år.

Anonymous poster hash: a0e18...ff7
Skrevet

Her er det en selvfølge å bytte ut sekken. Den er oransje og substituert av statens vegvesen.

Det er høyst uvanlig å ha slik sekk i 2. klasse her. Den er forbeholdt de minste så de skal synes av både bilister, SFO ansatte og for at andre elever skal vise ekstra hensyn til de små.

Det er mange ikke så dyre sekker å få tak i.

Her kjøpte vi fotballsekk fra Bergans, koster 470,- i bokhandel og "kun" 199,- på outleten på Vestby.

Skrevet

Men er den oransje sekken forbeholdt 1 klassingene? Det er vel ikke slik at de får en sekk som kun kan brukes i 1 klasse? Hvis de vil kan de vel bruke den i 2 klasse og?

Skrevet

Vi kjøpte ny sekk nå. Hun hadde oransje sekk i 1 klasse, og her er de forbeholdt til bare førsteklassingene.

Skrevet

Rektor hos oss håpte vi ville bruke de oransje sekkene minimum ut andre klassen. Jeg satser på dette, men om alle de andre får nye, kommer jeg ikke til å nekte gutten min en ny. Så vi får se:-)

Skrevet

Her hos oss fikk se oransje sekk i mange år, men i de senere år har de gått over til å rullere mellom flere farger slik at ungene skal bruke dem også etter 1. klasse.

Anonymous poster hash: fd9fc...ec6

Skrevet

Kjøper ny ja. Hun fikk sekk i fjor da hun var 1.klassing, men da de kommer i 2.klasse må de bytte. De oransje sekkene skal vel signalisere at de er førsteklassinger tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...