Gå til innhold

Barnehagestart med skeptisk barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 12 mnd som er verdens mest sosiale og blide når pappa eller mamma er tilstede, men så fort vi forsvinner er det krise. Klarer seg ikke lenge før hun gråter og roer seg ikke før vi er tilbake.

Til uken starter hun i bhg og vi er veldig spent hvordan det skal kunne gå bra.

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: df964...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn på 12 mnd vet jo ikke at de personene de ikke ser eksisterer, så de tror at mamma og pappa er borte for alltid når hun ikke ser de.. er nok derfor mange er hysteriske. 

Anonymous poster hash: 4916f...79c
Skrevet

Min gutt begynte da han var 14 mnd. Det var viktig for oss å ha en god dialog med den ansatte som skulle være hans primærkontokat. Nå ett år etter er hun fortsatt favoritten og gutten vår kaster seg over henne når han kommer i bhg.

Barnehagestart er en gradvis prosess, og tårer vil de fleste oppleve. Ta med en kosebamse ol. som din jente kan ha hvis hun blir lei seg. Det går seg til!

Anonymous poster hash: dfb97...5de

Skrevet

Takk for svar. Kjenner til at 12 mnds alderen er en vanskelig alder for mange med seperasjonsangst, men jenta mi har vært sånn lenge.

Har to eldre barn der barnehagestart gikk kjempe fint. Minste er heldigvis vært mye i barnehagen ifbm henting av søsken og jeg kjenner de ansatte godt så jeg vet de er flinke

Anonymous poster hash: df964...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...