Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Aner ikke hva som har skjedd, men klarer så vidt å komme meg opp av senga. Har heldigvis ikke barna, siden de er på ferie med faren i noen dager. Har tilbringt dagen i senga, og sleit virkelig med å komme meg opp. Når jeg ligger her merker jeg ingenting, men straks jeg røyser meg er det som noen skal skjære meg opp. Har aldri opplevd en slik smerte. Har den helt nederst i ryggen.Noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 8c808...af2
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Har du gjort noe du vanligvis ikke pleier å gjøre? Trening, løft o.l.? Ingen tegn til urinveisinfeksjon, feber? Ryggvondt kan være forårsaket av mye, ta en tur til lege i morgen. God bedring Anonymous poster hash: 0d6bb...708
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Har du gjort noe du vanligvis ikke pleier å gjøre? Trening, løft o.l.? Ingen tegn til urinveisinfeksjon, feber? Ryggvondt kan være forårsaket av mye, ta en tur til lege i morgen. God bedring Anonymous poster hash: 0d6bb...708 Trente i går, men hadde ingen løft. Tok 3 armhevinger, resten var fotarbeid og uttøying. Det skulle vel ikke ha så mye å si for ryggen? Anonymous poster hash: 8c808...af2
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Du skal ikke se bort ifra at du har fått en prolaps. Det du beskriver kan minne om slik det er for meg når jeg "slår opp" en prolaps. Prolapser i seg selv er ikke farlige, og mange har det uten at de kjenner det. Prolapsen tørker ut og trekker seg tilbake i iløpet av en tre måneders tid. Det som ofte skjer når du får en prolaps, er at musklene rundt prolapsen begynner å jobbe ekstra mye. Dette kan etterhvert resultere i smerter som ikke gir seg så lett, fordi musklene nesten er i kramper. Da kan det være hensiktsmessig å prøve å tøye en del, både ved å bøye deg framover, framover+til sidene, og ellers retninger hvor du kjenner du får strekt på musklene der du har vondt. Det gjør gjerne vondt å tøye, men er veldig bra for musklene. Også må du huske på at du ikke kan klare å ødelegge ryggen din uansett hvor mye du tøyer og bøyer! Dette gjør vondt, og vil sikkert gjøre vondt en stund framover. Men ta smertestillende om du syns du trenger det (f.eks paracet eller ibux), og prøv å bevege deg mest mulig. Ikke legg deg ned/sett deg ned for lenge av gangen, dette gjør bare at musklene dine lettere kommer i krampe og smertene vil øke på... God bedring! Håper det blir fort bedre!Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: b7e8257e7705bcf0c75a192382196a08"] b7e82...a08 [/acronym]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå