Gå til innhold

Noen som har "nanny cam"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må skaffe meg ny barnevakt nå til høsten, har bestandig brukt kjente men nå ser det ut til at jeg må skaffe meg noen jeg ikke kjenner fra før.

Kommer selvsagt til å bruke tid til å bli kjent først, men akkurat nå sitter jeg og føler VELDIG for å skaffe noen kamera rundt om i huset. På den måten kan jeg både sjekke mens jeg er borte også ha opptak dersom det skulle være noe..

 

Er det noen av dere som har?

Er dere fornøyd, eller er det bare dumt og totalt idiotisk tankegang av meg??

 

Hvor finner jeg disse kamereaene i så fall??

Prøvde å søke litt nå, men er nok litt for trøtt, fant ingen ting... :P

 

Anonymous poster hash: 0e621...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde aldri falt meg inn å skulle kjøpe en gang...! Er det ikke ulovlig også?! I alle fall om du ikke forteller om kameraene. Og om du forteller om dem har de jo ikke noe poeng.

 

Anonymous poster hash: 5b722...fa7

Skrevet

Det tenkte jeg ikke på... :/

Hummm..

Om jeg opplyser at det er kamera her må det jo være lov?

Da oppfører vel barnevakten seg uansett også.

Men da spørs det vel om jeg finner noen som har lyst å sitte.. :P

 

Anonymous poster hash: 22aed...eb8

Skrevet

Tror ikke det er lov å overvåke andre uten å gi dem beskjed om det. Men ville heller aldri vurdert å bruke 5-10.000 kr på overvåkningskamera. Det er helt bak mål spørr du meg! Da kan du bare holde deg hjemme sammen med barnet, om du ikke klarer å stole på barnevakten. Man overlater ikke barna sine til noen man ikke stoler på ;)



Anonymous poster hash: b545c...f9b
Skrevet

Du har plikt til å opplyse om det ja.

Skrevet

Jaja, får vel bare droppe tanken like fort som den kom :)

Var bare jeg som fikk litt panikk her da det gikk opp for meg at jeg ikke klarer å få noen kjente til barnevakt i høst. Og nei, jeg kan ikke bare holde meg hjemme. Jobber skift og er alene. Noen må passe barna når jeg er på jobb ;) ( ingen far som kan passe nei)

 

Har fortsatt 4 uker på å ordne meg pass, skal nok finne noen jeg blir trygg på UTEN kamera ;)

 

Anonymous poster hash: 22aed...eb8

Skrevet

Skaff deg kamera, men skjul det godt, hvis hun gjør noe du ikke liker så sparker du bare henne uten å si noe

 

Anonymous poster hash: b0399...48d

Skrevet

Tror tv'n var en god oppfinnelse før det kom så mange gale serier og filmer ;) Så lenge du velger en person som du føler deg trygg på, som liker barn (gjerne en student som skal bli lærer eller no, de trenger penger og jeg selv var verdens mest pedagogiske og forsiktige rundt barn når jeg studerte, var jo så redd for å gjøre noe galt!) så går det bra :) Og ikke tenk at det må være jente/dame, menn kan bidra med aktiviteter og opplevelser som damer/jenter ikke nødvendigvis tenker på ;)

Skrevet

I såfall må du opplyse henne om dem. Og hadde jeg jobbet som barnevakt og fått vite at jeg skulle filmes hele dagen så hadde jeg takket pent for meg og rygget ut igjen.

Skrevet

Er det virkelig ikke lov til å sette opp kameraer i eget hjem, uten å opplyse andre om det? Høres rart ut, synes jeg. 

Jeg hadde uansett sett det som unødvendig, og kanskje til og med som en stressfaktor. Jeg ville heller aldri sittet barnevakt om jeg ble filmet, om du skulle finne på å opplyse om det. 



Anonymous poster hash: a5186...df1
Skrevet

 

Er det virkelig ikke lov til å sette opp kameraer i eget hjem, uten å opplyse andre om det? Høres rart ut, synes jeg. 

 

Jeg hadde uansett sett det som unødvendig, og kanskje til og med som en stressfaktor. Jeg ville heller aldri sittet barnevakt om jeg ble filmet, om du skulle finne på å opplyse om det. 

 

Anonymous poster hash: a5186...df1

 

Ikke når hjemmet ditt er en annens arbeidsplass. Jeg hadde ikke hatt noe problem med et kamera der, men hadde anmeldt det straks om jeg ble filmet uten samtykke, da dette hadde vært utrolig krenkende.

Skrevet

Jeg har vurdert tanken selv etter sønnen min reagerte kraftig på hun barnevakten jeg hadde sist.

Sier ikke at hun var slem mot han,men syns det var veldig merkelig reaksjon sønnen min hadde etter hun hadde vært der.



Anonymous poster hash: 24bd2...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...