Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg begynner i en 50% stilling som lærer i videregående skole i august. Men vi vil gjerne ha en nummer to etter hvert, og spørsmålet er hvor fort vi skal gå i gang med prøvingen..... Jeg ble veldig dårlig i graviditeten sist gang, kastet masse opp. Jeg hadde også kraftig bekkenløsning med behov for krykker mot slutten. I forrige svangerskap var jeg student, og klarte meg gjennom uten sykemelding . Jeg føler meg jo litt dum hvis jeg blir gravid med en gang i ny jobb, og deretter sykmeldes fra uke 6. Når er det akseptabelt å sykemeldes i ny jobb, uten at ledelsen blir irriterte da tro? Anonymous poster hash: 3de59...c82
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Arbeidsgivere takler dette ulikt, Jeg fikk meg jobb i mai-juni, fast stilling. Var gravid da, men ble rådet av Utdanningsforbundet til ikke å si noe før kontrakten var underskrevet. Måtte fortelle at jeg var gravid fjerde dag i ny jobb. Ikke gøy, men de taklet det utrolig bra. Jeg er frisk og rask, så håper å holde meg slik at jeg kan jobbe helt frem til permisjonen starter 1. desember. Å få barn passer igrunnen aldri hundre prosent, jeg råder deg til å prøve å bli gravid, og ta det derfra. Det ordner seg:-) Man kan ikke sette familielivet på vent for jobben når man ønsker et barn sterkt. Husk også at jobben får midler til tilrettelegging og til å sette inn en ny i stillingen din mens du er sykmeldt. Lykke til:-) Anonymous poster hash: fd962...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå