Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Samboer og jeg har delvis felles økonomi. Vi tjener ganske likt og overfører hver måned samme sum til en forbrukskonto som dekker lån, regninger, mat, sparing osv... Det vi har igjen på lønnskonto er "lommepenger" Mine lommepenger går somregel til barna. De trenger jo klær og sko og og og ... mannen er glad i verktøy, biler, bensinstasjoner og snus.... Siden mannen er glad i biler og verktøy, kommer ofte folk og ber ham om å filse småting på bilen deres, og av og til betaler de ham for det. Disse kontantene roter han fælt med. Han glemmer dem i bukselommer og legger dem på lure plasser og så videre. For en stund siden fant jeg nesten 3000 på ei hylle i kjelleren. Jeg lot dem lihge og tenkte ikke mer på det. I dag, nesten 2 måneder senere så jeg at pengene ligger der enda. Så, skal jeg minne ham på pengene så han kan kjøpe noen deler til det gamle vraket han fikser på eller skal jeg ta ungene med til byen på skolstart shopping og "dæsikken-babyer-vokser-fort-ut-av-klærne-sine" shopping? Anonymous poster hash: 916ac...374
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Shopping!!! Men ville fortalt mannen om at barna trenger klær, og siden de pengene fortsatt ligger der, så tar du de.. Mannens ting kan an kjøpe på neste lønning. Anonymous poster hash: f4da8...e23
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Hvis dere fordeler alle utgifter mellom dere, og lar de resterende pengene bli lommepenger, blir det jo helt feil hvis du må bruke mesteparten av dine "lommepenger" på utstyr til barna, mens han disponerer sine til deg selv. Kan dere ikke sette inn litt mer hver på fellespotten, og bruke av dette når barna trenger noe? Ellers kan du jo sende ham ut på handletur i blant, og la ham bruke av sine lommepenger på klær og utstyr de trenger. 3000 kroner som ligger og slenger er jo ikke bra, og å kjøpe noe barna trenger for dem synes jeg var lurt. Alternativet er kanskje fort at de går til hans interesser? Og om han aldri/sjelden betaler noe barna trenger, får han jo gjort litt opp for seg nå. Men jeg synes du skal fortelle ham at du gjør det. Anonymous poster hash: f2c42...e65
Mamma til 3? Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Hvorfor er det dine penger som skal dekke barnas behov? Kan ikke dette også betales fra felleskontoen? Ta pengene og fortell ham hva du har tenkt å gjøre. Har han ikke betalt for barnas ting tidligere, er det jammen på tide!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Jeg vet ikke helt hvorfor det er mine penger som går til ungene... det har liksom bare blitt sånn, også må det vel nevnes at jeg er veldig glad i å shoppe til ungene og de har strengt tatt mye mer enn de trenger (akkurat nå går jeg og sikler på ei cupcakes jakke til babyen som han kan ha i vinter) jeg handler ikke akkurat det billigste (sko fra europris gir meg frysninger!) Og synes det er litt drøyt å ta penger fra utgiftskonto eller sparekonto fordi jeg er shoppe sjuk på vegne av ungene... Dersom jeg ber ham om å kjøpe sko eller jakke eller dress, så gjør han det, meneh.... ikke alltid den jeg har lyst på ;-) Jeg kan jo for så vidt informere ham om at jeg fant 2700 i kjelleren og at det passet utrolig bra siden det snart er skolestart og alt mulig :-D Anonymous poster hash: 916ac...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå