Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Når startet det? Hvor ofte skriking? Når på døgnet? Ett eller flere anfall per døgn? Når var det verst (barnets alder) og når ga det seg? Var det noe som hjalp? Fikk dere barnet sjekket hos en lege for å utelukke andre ting? Anonymous poster hash: 0b379...6f0
Rediken Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Barnet var urolig helt fra fødselen av, men etter ca. 10 dager hadde hun et fast mønster der hun gråt hver kveld fra ca. 19-03 om natta. Hun måtte hele tiden ligge inntil meg eller faren, hvis ikke begynte hun å gråte resten av døgnet. Vi mistenker at hun hadde umodne tarmer da hun var fødd noen uker før tiden. Legen sjekket henne grundig, men fant ingenting galt med henne. Vi var hos kiropraktor, prøvde sukkervann, ammete og idoform (usikker på om det var det?) uten noe resultat. Etter 3 måneder ga det seg plutselig og etter det har hun hvert veldig rolig og enkel.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Sønnen min hadde kolikk som først avtok når han var 5 mnd (måtte legge til 6 uker pga av han var født litt tidlig). Det var lite mønster i det synes jeg for han hadde lange skriketokter gjennom hele døgnet. I perioder skrek han opp til 5-6 timer i strekk og stod i bue av smerter. Han hadde navle-og lyskebrokk som nok medførte endel smerte. Dette i tillegg til luftsmerter. Det startet fra han var ca 2 uker gammel. Værst var det nok når vårt overskudd var lavest fra ca 2 mnd og utover, jeg fikk ikke til å slappe av eller sove når jeg hadde avlastning. Hadde problemer med min egen søvn lenge etterpå. Kolikkbabyer er virkelig slitsomt og jeg ser så mye jeg ville gjort anderledes idag. For oss avtok det litt etter lyskebrokkoperasjon når han var 3 mnd, men han fortsatte med hyppig gråt frem til det ga seg når han var ca 5 mnd. Vi har vært innom det meste i kolikkperioden. Helsesøster var en super støtte i perioden og støttet oss, vi var hos lege flere ganger, samt barneleger, fikk operasjon for brokket forholdsvis raskt ser jeg i ettertid. Vi prøvde kiropraktor og manuellterapeut. Videre levde jeg med melkefri diett i nesten 2 mnd. Minfom, maltekstrakt,massage og ulike teknikker for å avhjelpe var prøvd. Har du kolikkbaby så må jeg bare sende deg en støttende og god klem Anonymous poster hash: 3359a...322
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Startet da hun var ca 7 dager gammel. Var urolig på natten frem til da men begynte da virkelig å ha lange skriketokter. Begynte ofte i 17 tiden på ettermiddagen og kunne vare i 9 timer. Det eneste som fikk henne rolig var trilling ute og når hun fikk pupp. Sov da i Max 15 min etterpå. Kroppen hennes sto i bue da d sto på. Prøvde lyd cd ( lyde av helikopter, støvsuger + mange andre rare lyder) massasje og bading. Var så desperat at jeg trillet tur kl 03 på natten for at hun skulle få sove. Oppsøkte kiropraktor da hun var ca 1 mnd. Han fant låsninger i nakke og bekken. 2 beh og hun var helt god:) Anonymous poster hash: 54e27...30b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå