Gå til innhold

bytte bort leiligheten i en enebolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er blitt tilbudt å bytte bort vårt snart helrenoverte treroms leilighet med en enebolig som har et (stort) oppussings/renoveringsbehov.

eneboligen er barndomshjemmet til min mann.

vi har satt opp en liste med for og imot, men jeg klarer uansett ikke å være overentusiastisk. skal sies at om vi gjør dette, og kaster oss inn i et oppussingskaos har vi med oss en liten en på 7mnder.

for og imot listen vår ser foreløpig slik ut

FOR

det vil være et springbrett til å kunne bygge eget senere

det er større

skolekretsen er bedre

det er en utleiedel med inntekt

det har hage

parkeringsplass

stor veranda med gode solforhold

det er bygd på 90-tallet så det er ikke så gammelt

vi slipper bråk fra naboen som bor over oss

IMOT

masse oppussing (inkl nytt bad og kjøkken)

potensielt nære svigermor (hun eier nabohuset som idag leies ut)

det er ikke pipe eller mulighet for peis

svogeren min får hytta ( som vi er veldig glad i å låne idag, og som vi kanskje hadde håpet på å arve en dag)

huset er slitt

hele huset må males

det er ingen garasje

uklar grense mellom husene (mot svigermor)

helt elendig planløsning

jeg er virkelig satt i tenkeboksen - kan noen av dere damer dele deres synspunkter? :/ Anonymous poster hash: dd266...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dere vet hva dere har, men ikke gva dere får.

Spar heller penger til dere kan bygge det huset dere har lyst på, uten svigermor som nærmeste nabo.

Anonymous poster hash: a86f0...51a

Skrevet

Jeg hadde byttet uten tvil. En liten treroms leilighet uten egen hage gir meg frysninger. Så lenge taket er bortigmot tett må alt være bedre enn det..

Anonymous poster hash: e0f1c...8b8

Skrevet

Jeg ville faktisk helle mot ikke å gjennomføre det. Det høres jo ikke ut som om det huset er et sted dere ønsker å bli boende over lenger tid uansett hvor mye dere får pusset det opp? Og jeg regner med at det ikke er noe dere vil tjene mye på heller siden det da innebærer at svogeren din får hytta?

Med mindre dette gir dere en god gevinst pengemessig slik at dere enkelt kan flytte til et bedre hus senere, hadde jeg ikke gjennomført byttet hvis jeg var dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...