Gå til innhold

Hvorfor snakker 5 åringen med babystemme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos andre snakker han ikke "baby", men til meg skifter ham til "babystemme" - HVORFOR?? Er ikke alltid han gjor det, men ganske ofte.

Anonymous poster hash: 07e82...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har mitt barn også gjort mye. 6 år, men det er nok mye pga språkvanskene barnet har hatt. 

Anonymous poster hash: 6e5a2...a91
Skrevet

Det kan forresten være at barnet snakker slik for å få oppmerksomhet også. 

Anonymous poster hash: 6e5a2...a91
Skrevet

Har han småsøsken som snakker med babystemme eller får han mye oppmerksomhet ala` "så morsom du er" når han snakker slik?

Er hverken søtt eller sjarmerende når en så stor gutt leker baby, eller synes dere det er ok?

Om ikke kan dere jo si "når du kan snakke som en stor gutt skal jeg høre på deg" og så ignorere han til han snakker skikkelig. Da varer det nok ikke lenge.

Skrevet

Jeg har en nevø og en niese på 5 og 3 år som snakker slik som andre snakker til babyer. Altså, de bruker slike tonefall og slikt. Snakker ikke vi slik til dem, tror de vi er sinte eller sure, og blir redde. De er rett og slett vant til å bli snakket slik til av foreldrene sine, selv om man bør slutte å snakke slik til ungene når de passerer året, etter min mening...

Kanskje du har snakket slik til ham litt for lenge, og så drar han det opp nå, og vil også snakke slik?

Anonymous poster hash: fe62d...10a
Skrevet

Har en på 4 som har begynt med dette i sommer. Snakker litt sånn som mange voksen snakker til babyer. Snakker bare sånn til katten og bamsene sine da.

Anonymous poster hash: 71473...f5b
Gjest sussie77
Skrevet

Har en på snart 4 år, som gjorde dette en del for noen måneder siden. Hender han fortsatt gjør det. Har funnet ut at han prøver å etterligne søsteren sin som er litt yngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...