Gå til innhold

dere eksrøykere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har veldig lyst til å prøve å slutte å røyke, og har egentlig bare mest lyst til å slutte i dag. men leser over alt på nettet at man bør sette seg en dato par uker frem i tid..

hvordan klarte dere å bli røykfri??

Anonymous poster hash: 7363f...1a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte en dato noen uker frem i tid og leste boken Endelig ikke røyker i mellomtiden.

Skrevet

Fikk en halsbetennelse fra helvete og klarte ikke å røyke på 2 dager. Fant ut at det var ikke noe vits å røyke igjen etterpå når jeg var så godt i gang. :P

Anonymous poster hash: 238b4...8de
Skrevet

Jeg kjøpte en røykpakke og sa til meg selv at det ble den siste.

Jeg var sur og gretten i en tre-fire dager, så gikk det greit. Har ikke tatt en røyk nå på 8 år :)
Lykke til! Pastiller og lignende er gull verdt!

Anonymous poster hash: 64864...6de
Skrevet

Jeg skulle bare ha et lite veddemål med meg selv, skulle sjekke hvor lang tid jeg kunne gå uten røyk, uten problem. 

8 år siden nå :D

Sa til meg selv, nå har det gått 2 timer uten problem, da fikser jeg de to neste. 

En dag uten problem, da fikser jeg fint den neste osv

Har ikke hatt røyksug etter det ;)

Skrevet

Jeg satte en dato noen uker frem i tid og leste boken Endelig ikke røyker i mellomtiden.

Jeg leste også Endelig ikkerøyker som motivasjon. En morgen våknet jeg og bestemte meg for at jeg aldri mer skulle røyke igjen. Det er over 10 år siden :)

Skrevet

Sluttet på dagen jeg, var vist gravid, kastet en nesten full pakke i søpla, og det var det. Hadde høyt forbruk av IFA pastiller den neste mnd ;)

Anonymous poster hash: 1f78d...f90
Skrevet

Jeg hadde sagt i flere år at jeg skulle slutte den dagen Norge vant Eurovision Song Contest. Trodde aldri det skulle skje. Jeg husker godt jeg satt småbrisen på fest og så at Rybak fikk 12'er etter 12'er.... det var skrekkelig! Jeg måtte selvfølgelig holde det jeg hadde lovet. Sluttet ved bruk av nikotintyggis. Har blitt noen røyk etter det, spesielt på fest. Men nå er det 13 mnd siden sist jeg tok en røyk.

Anonymous poster hash: 6b7e9...a47

Skrevet

Jeg satte meg en dato litt frem i tid, slik at jeg kunne mentalt  forberede meg. Jeg sluttet sammen med søsteren min, og det var veldig ålreit, for da kunne vi dele frustrasjonen. Dessuten kicker konkurranseinstinktet inn. 

Vil anbefale deg å slutte sammen med noen, enten du oppretter en tråd her eller på Fb med flere røykesluttere, eller om du kjenner noen privat. 

Jeg brukte røykeplaster, satte det på natten før D-dagen,slik at jeg våknet opp uten røyksug. Brukte tyggis for å ta de verste toppene. Begynte å trene for å forebygge vektoppgang, i tillegg til at treningen hjelper på suget. 

Anonymous poster hash: a668a...b35
Skrevet

Sluttet på dagen etter positiv test, kastet resten av røykpakken i søpla og så meg ikke tilbake.

Det var slitsomt som fan med alt av røyksug og å gjøre det som jeg vanligvis gjorde når jeg røyka så mye kuttet jeg ut eller forandret vanene mine for å slippe/redusere røyksuget.

Sluttet å drikke kaffe, tok pausene mine på jobb et annet sted enn vanlig, ble ikke med røykerne på pause, tok et bad eller dusj etter middag osv...

Det går helt fint å slutte, det er bare å gjøre det, det er bare å ikke ta neste sigarett og så gjøre det man kan for å endre tankesettet og vanene sine. Plutselig er alt sug over. :D

Skrevet

Lett som en plett - positiv graviditetstest :)

Påfølgende svangerskapskvalme fra helvete gjorde det enda lettere...

8. august har jeg vært røykfri 1 år!

Har nok savnet det litt nå som vi har hatt en flott sommer med utepils-vær men det har gått fint uten både røyk og øl, kaster bare et blikk på bebisen og tenker hva røyk gjør med den lille kroppen, så går lysten over.

Dessuten vil jeg være her og se ungene vokse opp...

LYKKE TIL!!!

Anonymous poster hash: 8f1c3...92f

Skrevet

Lett som en plett - positiv graviditetstest :)

Påfølgende svangerskapskvalme fra helvete gjorde det enda lettere...

8. august har jeg vært røykfri 1 år!

Har nok savnet det litt nå som vi har hatt en flott sommer med utepils-vær men det har gått fint uten både røyk og øl, kaster bare et blikk på bebisen og tenker hva røyk gjør med den lille kroppen, så går lysten over.

Dessuten vil jeg være her og se ungene vokse opp...

LYKKE TIL!!!

Anonymous poster hash: 8f1c3...92f

Skrevet

Begynte å snuse, så nikotinplaster for å slutte med snusen.

Anonymous poster hash: b4b10...df6

Skrevet

Traff min kjære som er astmatiker.. En morgen vi våknet fyllasjuk som få (og jeg helt desperat etter en røyk, men klarte ikke for alt i verden å stable meg på beina ;) ) så han meg dypt i øynene og sa: "Du? Jeg er astmatiker... Jeg dør hvis du røyker..."

"Ok", svarte jeg, "da slutter jeg da..."

Etter det har jeg ikke røkt en eneste sigarett. Og det er 14 år siden i november. MEN, jeg opplever fremdeles plutselige anfall av røykesug... Spesielt når jeg går gravid  :P

Fant ut etterhvert at det var vanen med røyken som var det vanskeligste, ikke avhengigheten...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg ble plutselig gravid, og da bare måtte jeg slutte. Hadde liksom ikke noe valg ;) men jeg klarte det ikke på dagen, var superstressa både over graviditeten og det faktum at jeg røykte. Og jo mer stressa jeg var, jo vanskeligere ble det å slutte. Jo mer presset jeg følte meg, jo verre ble det å stumpe røyken. Men plutselig, en tirsdag klokken halv seks på ettermiddagen for 3,5 år siden, forsto jeg bare at NÅ skjedde det. Nå sluttet jeg å røyke! Jeg sa ingenting til noen på en uke, og ingen turte å nevne noe for meg heller. Da ble det ikke så mye press :) har festrøyket litt i ettertid, men så ble jeg gravid igjen...effektivt det der ;)

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Jeg røyket ganske mye. Og en dag ble jeg bare lei, syntes det ikke var så godt lenger. Hadde prøvd å slutte flere ganger, men motivasjonen var ikke der. Jeg begynte å trappe ned, og etter et par måneder røyket jeg bare en røyk, og den smakte forferdelig. Så var jeg røykfri. Og det er snart 12 år siden :) Men selvfølgelig bare lett var det ikke. Og for hver røyk jeg kuttet ut ble formen bedre. Og det er en motivasjon. :)

Endret av sussie77
Skrevet

Jeg ble gravid og kuttet drastisk ned før jeg til slutt stoppet helt. Hender dessverre altfor ofte at jeg tar meg en røyk. Selv om jeg sluttet for over tre år siden.

Anonymous poster hash: ccd1d...9a6

Skrevet

jeg har veldig lyst til å prøve å slutte å røyke, og har egentlig bare mest lyst til å slutte i dag. men leser over alt på nettet at man bør sette seg en dato par uker frem i tid..

Champix, det eneste som har fungert for meg

Anonymous poster hash: 9f607...294

Skrevet

Jeg lå 1uke med influensa for 2,5 år siden. Etter 10 dager der jeg hostet opp tjære ut av lungene pga av røyking de siste 10 årene var det veldig lett å ikke begynne igjen etter sykdom for å si det sånn...

Æææsj, det var ekkelt det brune og illeluktende slimet som jeg hostet opp!!! Lukker jeg øynene kjenner jeg smaken av vått askebeger..

Anonymous poster hash: ba5b3...bcd

Skrevet

Jeg sluttet fordi jeg ble gravid. Og så innførte de røykeloven rett før barnet ble født, og da ble det plutselig veldig greit å ta han med på kafé og slikt. Høybråten FTW! 

Anonymous poster hash: d74f6...08e
Skrevet

Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har prøvd å slutte, men så prøvde jeg champix som du får hos legen. Du mister lysten på røyk og glemmer faktisk hele røyken:) Superlett å slutte med champix, anbefaler det på det sterkeste. Da skal du slutte senest innen 15 dager, men du mister lysten på røyk før det har godt så lang tid. Du blir kvalm av å røyke som gjør det enkelt å slutte:)

Masse lykke til:)

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg kunne drepe meg selv momentant med neste røyk, så der gikk både røykpakken og lighteren i søpla utenfor sykehuset. Var ingen storrøyker heller og røyka i 5 år. Sånn er det med tilfeldig oppdaget ødelagt hovedpulsåre.. Var det letteste jeg har gjort.

Anonymous poster hash: 372ab...f72

Skrevet

jeg bare slutta.. var null problem faktisk. ikke var jeg gravid heller.. Men fikk ikke lov å røyke inne lengre av huseiere.. og det var - 20 ute.. Så da sa jeg bare til min daværende samboer at dette gidder jeg ikke.. Så det var det.. Snuste litt i ettertid, men det slutta jeg også med på dagen.

De siste 3 ukene har jeg savnet både røyk og snus helt utrolig. Mest røyk. Pga mye stress tror jeg.

Ville aldri tatt meg en røyk, men jeg savner det sosiale med det.. F.eks... Hvorfor skal jeg gidde å sitte ute når jeg ikke røyker lengre? :P

Sånne småting man savner... 

Men, kroppen har det bedre uten. Økonomien også, så har null planer om å begynne igjen

Skrevet

Det funket ikke med dato på meg. Har sluttet to ganger. Og begge gangene jeg klarte det var Pga graviditet og jeg sluttet på dagen!!

Kjenner få som har klart det med dato og nedtrapping. Men mye mulig det virker for deg :)

Skrevet

Fant ut at jeg var gravid, så da var det slutt. Ble ekstremt hektet på de små kartongene med sjokomelk istedet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...