Gå til innhold

Babyen MÅ dra noe over hodet for å sovne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten kar på snart 4 mnd som de siste ukene har fått dette som fast rutine.

Hver gang han er trøtt og skal sove så trekker han dyne/gulpeklut/teppe over hodet og "gnur" nesa inn i det til han sovner.

Har forsøkt å ha alt utenfor rekkevidde men da blir det rabalder!

Dette begynner bli litt skummelt da han også har begynt å dra ting over hodet i søvne...

Er ikke spes hysterisk som mamma, men ingen av de andre har drevet med dette så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få slutt på det.

Noen som kan hjelpe med råd?

Anonymous poster hash: 2d9d1...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har vært sånn. Jeg gjorde ikke så mye med det. Etter de hadde sovnet så sjekket jeg til de, og sørget for at nesen var fri. Er heller ikke hysterisk, og tenker at så lenge de er store nok til å klare å dra noe over hodet, så klarer de å ta det bort også. Mulig jeg tar feil, men det gikk bra med mine:)

Skrevet

Mi jente er også slik. en foreløpig drar hun bare kosekluten over ansiktet, og den er lett og luftig. Så fort hun har sovnet, flytter jeg på den (tar den ikke helt vekk), slik at hun får puste fritt både med munn og nese. Jeg tar ikke hardt på dette i det hele tatt, i hvert fall. Dyna har jeg klemt sammen mellom sengekanten og madrassen, slik at hun ikke får dratt den over hodet.

Anonymous poster hash: d3726...1c6
Skrevet

Begge mine barn gjorde slik da de var babyer. Og jeg og broren min også, da vi var små. Mamma kaller det "nesevarmer". Jeg pleide å legge en liten gulpeklut eller vaskeklut opp til nesen til babyen, så sovnet de som regel på et blunk. En sånn tynn liten klut er ikke farlig.

Anonymous poster hash: 2240d...317
Skrevet

Tror omtrent alle barna jeg har vært borti har hatt sånne tendenser. 3 i nær omgangskrets er sånn hvert fall :) enten "gulpefilla" eller koseklut/bamse.

Skrevet

Okei, da er det ikke en sær og uvanlig greie da skjønner jeg... :)

Går jo veldig greit på dagen når jeg ser til han og følger med under soving, synes bare det er ekkelt om natta mtp hvor varmt og tett det blir når han har dyna helt over hodet. Sovepose er kanskje greia for oss :)

Anonymous poster hash: 2d9d1...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...