Gå til innhold

Erfaringer med nedsatt fruktbarhet under ekstremt stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å bli gravid en god stund nå, foreløpig uten å lykkes. (8.pp) Jeg begynner så smått å engste meg for om noe er galt. I hele prøvetiden frem til nå har jeg hatt en ekstremt stressende jobb og vært under mye press. Jeg har merket stresset fysisk på kroppen i form av bl.a mange knuter i ryggen, hjertebank, stressutslett, raste ned i vekt og søvnløshet. (understreker at det altså ikke snakk om en normalt stressende hverdag eller positivt stress, men en uholdbar situasjon)

Nå har jeg sluttet i jobben og begynt i en annen jobb som jeg synes er helt fantastisk. Tusen kilo er av mine skuldre og jeg har fått tilbake fritiden min.

Jeg har lest at stress kan hindre eggløsning, men jeg har hatt ganske stabile sykluser fra 26-31 dager. Tror derfor jeg har hatt el hele tiden.

Kan stress påvirke på andre måter enn å hindre eggløsning? Er det noen som har erfaring med at de ble gravide etter å ha kommet seg bort fra ting som har stresset dem? (Evt som også har hatt eggløsninger)

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 7bfed...253

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at stress kan påvirke eggløsningen, men vet ikke om det påvirker på andre måter..

Skrevet

Den over var HI, bare for å presisere og dytte litt opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...