Gå til innhold

Tips til å unngå bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning sist og vi har begynt å prøve på nestemann nå.
Er det noe jeg kan gjøre (trening) nå før en graviditet for å unngå å få bekkenløsning igjen. Eventuelt noe som vil gjøre at den ikke blir så ille?

Anonymous poster hash: b4eab...eaf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trene styrke i hele kroppen i forkant. Da har du mer muskler til å bære deg. Bekkenløsning er hormonelt, så du kan ikke unngå det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning i andre svangerskapet, og kunne gå turer i skog og mark for å lindre det litt, også ta noen øvelser jeg fikk av fysio. Denne gangen var det fysisk umulig å gjøre noe som helst. Som Elsker livet sier, det er hormonelt. ..

Skrevet

Nei, ikke noe du kan gjøre. Jeg var godt over gjennomsnittlig trent, og fikk invalidiserende bekkenløsning før fjerde måned likevel.

Skrevet

Jeg var godt trent før dette sv.skapet. Men fikk bekkenløsning fom 3 mnd. Dro til fysio med en gang og startet med øvelser som jeg gjorde øvelser frem til 6 mnd. Synes d hjalp litt men så snudde babyen seg i seteleie og bekkenet ble mindre stabilt...fikk også kynnere med nedpress og måtte avslutte treningen.

Er som de sier ovenfor hormonelt, så er lite å gjøre med d dessverre:( men noe hjelp kan d være i trening, behandling hos fysio etc og akupunktur.

Anonymous poster hash: 667b4...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...