Gå til innhold

noen som har studert deltid og fått dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet inn på barnehagelærer studie på deltid fra august. Det vil være faste studiedager onsdag og torsdag. Jeg sa opp jobben min pga elendige arbeidsforhold og har vært arbeidsledig fra 1. Juni. Det jeg lurer på er om jeg kan få dagpenger for de dagene jeg ikke studerer? Har søkt om studielån også, men det blir veldig trangt i mnd da. Det aller beste hadde vært å hatt en jobb de dagene jeg ikke studerer, men tydeligvis ikke så lett...

Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: 6909a...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger er vel kun for arbeidssøkere?

Anonymous poster hash: 392c6...2e8
Skrevet

Jeg vil jo være arbeidsøker mandag, tirsdag og fredag da. Er jo virkelig ute etter en jobb jeg kan ha de dagene jeg ikke studerer. Men sånn frem til jeg får jobb.

Skrevet
Om utdanning og dagpenger
Som hovedregel har du ikke rett til dagpenger hvis du er
skoleelev eller student. Privatister og andre som tar
utdanning uten å følge undervisning, likestilles med andre
skoleelever og studenter. Det finnes noen unntak fra hovedregelen,
blant annet for personer som
• deltar på kurs i regi av eller i samarbeid med NAV.
• tar kortvarig utdanning på fulltid med varighet inntil tre
måneder.
• kun deltar i undervisning utenfor normal arbeidstid (på
kveldstid eller i helger), når studieprogresjonen er redusert
med minst 50 prosent i forhold til ordinær fulltidsutdanning.
• deltar i godkjent norskopplæring for voksne innvandrere
i inntil ett år.
• deltar i introduksjonsprogram etter lov om introduksjonsordning
for nyankomne innvandrere

Om studiet ikke er på dagtid KAN det altså være mulig, men når du sier at du kun kan være arbeidssøker enkelte dager vil du nok ikke kunne få dagpenger.... Du får gjøre alt du kan for å finne en deltidsjobb... 

Anonymous poster hash: d0ac7...6d2
Skrevet

Takk for svar. Da må jeg nok bare håpe jeg får meg jobb så fort som fy... :) jobb i barnehage hadde vært det beste også med tanke på studiet :)

Skrevet

Hvor bor du da? Sør i landet mangler det folk i barnehagene rundt om kring. Ring kommunen og meld deg som vikar. :)

Skrevet

Bor i vestfold :) takk for tips, da skal jeg gjøre det :)

Skrevet

Ville absolutt meldt meg som ringevikar ja! Da kan du styre selv hvor mye du vil jobbe,for jeg kan love deg at nok vakter kommer du til å få viss du er flink i det du gjør :)

Anonymous poster hash: 1bd0e...d6d

Skrevet

Jeg fikk dagpenger da jeg studerte deltid i fjor vår. Jeg måtte få en bekreftelse fra skolen om at jeg ikke studerte mer enn 50 % og levere denne til NAV. Ikke noe problem!

Skrevet

Tenkte hvertfall søke i første omgang. Fikk beskjed fra nav at jeg trengte bekreftelse på studiet, men hun ville ikke si noe om hu trudde søknaden ble godkjent eller ikke. Men skal hvertfall ringe til barnehager rundt her og høre om muligheter for evt ringevikar jobb. Det løser seg nok! Takk for svar, jenter :)

• 1 år senere...
Skrevet

Beklager for å rive opp gammelt innlegg, men hvordan gikk det? Fikk du dagpenger som deltidsstudent barnehagelærer?

Anonymous poster hash: 7b988...9de

Skrevet

Er det sant- får man virkelig dagpenger hvis man studerer deltid? :-O

Anonymous poster hash: d1f9b...303
Skrevet

Er det virkelig mulig? De fleste studenter må jobbe, mens du mener du skal ha dagpenger. Du kan ikke ha 100 prosent stilling fordi du er student, så da mener du at staten skal betale? Synes du bør meldes på både Oljebarna og Luksusfellen.

Anonymous poster hash: e567a...4f0

Skrevet

Haha, jeg hører nok ikke til hverken oljebarna eller luksusfellen, men arbeidssøkende er jeg, og da har jeg som alle andre arbeidssøkende, krav på dagpenger. Noen studier er rettet mot voksne i arbeid, og de er da lagt opp med f.eks samlinger 1 uke i måneden e.l. Da har du, iflg. Nav selv, rett til dagpenger (i noen tilfeller). Hva du synes er forsåvidt irrelevant, med mindre du har planer om å sitte i regjeringen og endrer det norske lovverket ;-)

Anonymous poster hash: 7b988...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...