Gå til innhold

OK, nå ble jeg VIRKELIG redd! DETTE er skremmende!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er skremmende!

:(

Anonymous poster hash: c3ddf...fae
Skrevet

Men korfor har dei funne bevis på at der har vore planter rike der før ?

Anonymous poster hash: ab505...107

Skrevet

Det værste er at sansynlig vis vil en drastisk reduksjon i antall mennesker være det eneste tiltaket som virklig monner. På sett og vis trenger menneskeheten en pest. Vi har blitt for mange.

Anonymous poster hash: 64bb9...72a
Skrevet

Dette skremmer ikke meg. Slik det er nå er vi for mange på jorden, og konsekvensene blir at jorden finner løsninger på å kvitte seg med en del av oss. Med den stadige befolkningsøkningen er det snart ikke nok ressurser til alle menneskene, dermed blir det "survival of the fittest". 

Det er stygt å si det men alle tsnunamier, eksplosjoner, krig, orkaner, sykdom, epidemier med mer, må til for å sikre at vi ikke blir for mange på jorden. 

I norges tilfelle vil det nok bli en del kaldere her da risikoen for at golfstrømmen endrer retning er stor ved økning av vannmassene. 

Anonymous poster hash: 8a409...881
Skrevet

Det står at "folk skjønner ikke alvoret"?

Men det er ikke noe man kan gjøre med det. Det hjelper ikke å demonstrere mot smelting av Nordpolen, eller tenne et telys og sette i vinduet...

De som er religiøse får be, ellers er det lite annet man kan gjøre enn å få høyt blodtrykk.

Anonymous poster hash: 6fedf...030
Skrevet

Det står at "folk skjønner ikke alvoret"?

Men det er ikke noe man kan gjøre med det. Det hjelper ikke å demonstrere mot smelting av Nordpolen, eller tenne et telys og sette i vinduet...

De som er religiøse får be, ellers er det lite annet man kan gjøre enn å få høyt blodtrykk.

Det er ganske mye vi kan gjøre, vi vil bare ikke siden det vil gå ut over levestandarden vår.

Skrevet

Er disse klimaendringene menneskeskapt? Er vi enige i det? 

Skrevet

Det er ganske mye vi kan gjøre, vi vil bare ikke siden det vil gå ut over levestandarden vår.

Det hjelper ikke noe hvis noen få slutter å kjøpe ting i butikkene.

Og om alle slutter å kjøpe ting i butikkene, hvordan skal samfunnet gå rundt?

Og er det så sikkert at det vil komme mer is på Nordpolen pga at alle lever primitivt?

Skal jeg gjette, tror jeg kanskje at flytrafikken er den verste enkeltfaktoren.

Skrevet

Lest "Inferno"? Tankevekkende og helt rett

Skrevet

Lest "Inferno"? Tankevekkende og helt rett

Ja, det hadde vært en god løsning hvis den ikke tuklet til resten av arvematerialet og nedgangen i folketall ville komme tidsnok.

Skrevet

På tide at Moder Jord ordner opp i rekkene nå. Vi er ALT for mange her på jorden, og tsunamier/orkaner/katastrofer er ikke nok til å senke befolkningsveksten. Her må det tyngre skyts til, slik at det til slutt et så få igjen at befolkningsveksten kan øke litt (men holde seg på et stabilt lavt nivå).

Anonymous poster hash: 84cb8...985
Skrevet

Var det bare jeg som lærte på ungdomskolen at vi er på vei UT av en istid? Verden har sett dette før, men ikke mennesket.

Anonymous poster hash: 2fd1f...7b5
Skrevet

Trist å si det, men menneskebestanden må ned. Spesielt i underutviklede land hvor de fremdeles ikke har kommet ut av steinalderen. Slik er naturen, og slik har det skjedd gang på gang før.

Anonymous poster hash: 615da...d1a
Skrevet

Trist å si det, men menneskebestanden må ned. Spesielt i underutviklede land hvor de fremdeles ikke har kommet ut av steinalderen. Slik er naturen, og slik har det skjedd gang på gang før.

Hva med deg selv da? Du bruker mye mer ressurser enn de som bor i u-land. Deres levemåte er faktisk mer miljøvennlig enn din.

Skrevet

Skremmende, nja.

Dette har menneskeheten visst ville komme, at det kommer nå er en kombinasjon av jordens syklus, og menneskeskapte problemer. For ordens skyld så er vel de fleste forskere i dag enige om at vi fremskynder prosessen, og gjør den mer ekstrem, men at ikke mennesker alene har skylden for globale klimaaendringer.

Men som jeg startet innlegget med; jeg synes ikke dette er så skremmende. Det kommer antagelig til å koste mange liv fremover, men mennesket er også meget tilpasningsdyktig. Jeg er spesielt lite bekymret for oss her oppe i nord. Vi tåler da både kulde og skvuloende vann ganske så godt, vi har blitt så globae at mat er neppe noe problem så lenge vi har midler til å importere den dersom eget jordbruk feks skulle rammes av frost (og på sikt permafrost)

Vi vet også at slik det er i dag er egentlig fasen jorden er i slik at en istid er godt og vel forsinket, og dersom jorden følger denne forsinkede syklusen må vi nok se for oss kaldere dager fremfor varmere. Istidene har tidligere startet på denne enden av planeten hvor vi bor, ser ikke for meg at den nå skal starte ved middelhavet.

Anonymous poster hash: b699a...4e9
Skrevet

Hva med deg selv da? Du bruker mye mer ressurser enn de som bor i u-land. Deres levemåte er faktisk mer miljøvennlig enn din.

Nei, det er ikke sant. Som f.eks i India hvor de brenner søppel, eller i visse deler av Afrika hvor elektronikk blir brent for kobberet. Dette er verre for miljøet enn mye annet.

(Og til din informasjon så har jeg ikke bil, er vegetarianer, dyrker egen mat og resirkulerer, så jeg gjør mitt ;))

Skrevet

Skremmende, nja.

Dette har menneskeheten visst ville komme, at det kommer nå er en kombinasjon av jordens syklus, og menneskeskapte problemer. For ordens skyld så er vel de fleste forskere i dag enige om at vi fremskynder prosessen, og gjør den mer ekstrem, men at ikke mennesker alene har skylden for globale klimaaendringer.

Men som jeg startet innlegget med; jeg synes ikke dette er så skremmende. Det kommer antagelig til å koste mange liv fremover, men mennesket er også meget tilpasningsdyktig. Jeg er spesielt lite bekymret for oss her oppe i nord. Vi tåler da både kulde og skvuloende vann ganske så godt, vi har blitt så globae at mat er neppe noe problem så lenge vi har midler til å importere den dersom eget jordbruk feks skulle rammes av frost (og på sikt permafrost)

Vi vet også at slik det er i dag er egentlig fasen jorden er i slik at en istid er godt og vel forsinket, og dersom jorden følger denne forsinkede syklusen må vi nok se for oss kaldere dager fremfor varmere. Istidene har tidligere startet på denne enden av planeten hvor vi bor, ser ikke for meg at den nå skal starte ved middelhavet.

Anonymous poster hash: b699a...4e9

Jeg tror nok du overvurderer muligheten til å kjøpe mat. De landene som har matforsyning som fungerer vil nok først sørge for egen befolkning. En del ville nok la de fattigste sulte ihjel i bytte mot våpen og andre nødvendigheter som gjødsel og muligens olje i en kort fase, men penger i seg selv vil raskt miste sin verdi i et samfunn der det ikke er nok å få kjøpt.

Skrevet

Nei, det er ikke sant. Som f.eks i India hvor de brenner søppel, eller i visse deler av Afrika hvor elektronikk blir brent for kobberet. Dette er verre for miljøet enn mye annet.

(Og til din informasjon så har jeg ikke bil, er vegetarianer, dyrker egen mat og resirkulerer, så jeg gjør mitt ;))

Syns bare det er noget hovmodig å peke ut de andre til masseutslettelse, og dermed mene at du selv og ditt folk er mer egnet til overlevelse.

Og hvor får afrikanerne det elektroniske avfallet fra, om ikke fra Europa?

Skal afrikanerne utslettes fordi de er utsatt for dumping fra Europa?

Du har kanskje ikke bil, men du bruker data :D

Og du farger kanskje håret, og kjøper ofte nye klær og sko.

Skrevet

Syns bare det er noget hovmodig å peke ut de andre til masseutslettelse, og dermed mene at du selv og ditt folk er mer egnet til overlevelse.

Og hvor får afrikanerne det elektroniske avfallet fra, om ikke fra Europa?

Skal afrikanerne utslettes fordi de er utsatt for dumping fra Europa?

Du har kanskje ikke bil, men du bruker data :D

Og du farger kanskje håret, og kjøper ofte nye klær og sko.

For min del er det viktigste at siviliserte samfunn overlever. Ikke nødvendigvis meg, men i de landene hvor menneskeverd, dyrevelferd, likestilling og så videre står høyt. Det var faktisk det jeg mente med min kommentar.

Elektronisk dumping er selvfølgelig forferdelig, selv om man i de fleste vestlige land er flinke til å resirkulere. Så vidt jeg vet er det spesielt Kina som forsøpler på den måten.

Nei, jeg farger ikke håret, og kjøper mye brukt og syr selv. Men hva betyr det? Ett menneske kan ikke gjøre en forskjell, det er derfor jeg heier på land som faktisk utgjør en forskjell her på jorden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...