Gå til innhold

Høyre vil ha strengere krav til NAV-brukere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!!

Anonymous poster hash: beb2a...f21
Skrevet

Veldig bra. Men jeg synes det må være mulig å få dagpenger i en periode uten å tvinges til å flytte. I alle fall hvis en har barn og partner som har skole og jobb. Da må en få sjansen til å finne ny jobb i hjemtraktene.

Anonymous poster hash: f901e...bb2

Skrevet

På høy tid! Alle må bidra med det de kan.

Anonymous poster hash: fda1c...68c

Skrevet

Joda, jeg er for såvidt enig i akkurat det. Men hvordan vil de gjennomføre det? En Nav-bruker er ikke bare en Nav-bruker... dvs det finnes ufattelig ulike skjebner i systemet som trenger ulike løsninger. Her nevnes i hovedsak bare en gruppe.

Men... skal de få gjort noe konstruktivt så må de gjøre mer med hele systemet, hvis ikke blir det bare enda mer byråkrati på kontrollfunksjoner og enda mindre resultatgivende tiltak.

Det hjelper ikke å se Nav-systemet isolert fra andre systemer, f.eks. helsevesenet.

I dag venter folk i uker og mange, mange måneder på undersøkelser og behandling. Dette er helt unødvendig - og koster samfunnet mye mer enn å øke tilbudet i enkelte deler av helsevesenet.

Bare i dag har jeg vært borti en person som har ventet nesten et halvt år på å komme ut i arbeidsrettet praksis. Hvorfor? Fordi saksbehandleren har for mye å gjøre til å ta tak i saken. Det skal visstnok skje i løpet av høsten en gang.

En annen person jeg også møtte gjennom jobben i dag trues med å miste sykepengene sine fordi hun i sin langtidssykemelding ikke går til behandling. Og hvorfor går hun ikke til behandling? Jo, det er ventelister lengre enn vonde år på den behandlingen hun trenger.

Slikt koster vanvittige summer!!

Det er fint at Høyre ønsker å stille krav til enkelte Nav-brukere. Men de får ikke utrettet nok hvis de ikke tar tak i hele systemet!! Men hvem vil gjøre det - Navreformen har jo ikke vist seg å fungere bra nok, men har kostet vanvittige milliarder. Hvem tør å si at her må vi begynne på nytt og se på hele systemet som en helhet? Og hvem har kompetansen til å se helheten?

Anonymous poster hash: dbda6...844
Skrevet

Hvilke aktiviteter er det de kan tvinge sosialhjelpsmottakere til å møte opp til?

Håper det er nyttige ting som luking, innsamling av søppel, vasking eller lignende.

Håper ikke det bare er å plage sosialhjelpmottakerne uten noe nyttig formål.

Anonymous poster hash: 8f238...634
Skrevet

Håper de må melde seg om morgenen slik at dagen kan komme igang før ettermiddagen.

Anonymous poster hash: fb126...823

Skrevet

Veldig bra. Men jeg synes det må være mulig å få dagpenger i en periode uten å tvinges til å flytte. I alle fall hvis en har barn og partner som har skole og jobb. Da må en få sjansen til å finne ny jobb i hjemtraktene.

Den er jeg enig i, Det er jo ikke bare bare å flytte heller når en har familie

Anonymous poster hash: ac97a...e51

Skrevet

Den er jeg enig i, Det er jo ikke bare bare å flytte heller når en har familie

Anonymous poster hash: ac97a...e51

Signerer denne.

Anonymous poster hash: 46e99...ce7

Skrevet

Hvilke aktiviteter er det de kan tvinge sosialhjelpsmottakere til å møte opp til?

Håper det er nyttige ting som luking, innsamling av søppel, vasking eller lignende.

Håper ikke det bare er å plage sosialhjelpmottakerne uten noe nyttig formål.

Anonymous poster hash: 8f238...634

I min kommune må nye, unge sosialhjelpsmottakere delta på jobbkurs fra 8-15, fem dager i uka, med mindre det er tung rus og/eller psykiatri inne i bildet. Møter de ikke, eller blir kastet ut av tiltaket av ulike grunner er det trekk eller stopp i utbetalingene. Tiltaksarrangør rapporterer daglig til NAV, og alle deltagerene blir tett fulgt opp av NAV. Dette tiltaket har fått flertallet ut i jobb eller skole.

Anonymous poster hash: 44405...106

Skrevet

Aktivitetsplikt hurra!

Bra for både de det gjelder og samfunnet.

Skrevet

Det er mulig jeg må på dagpenger etter permisjon, men jeg kommer til å stå på for å få jobb. HER hvor jeg bor! Skal de tvinge meg til å flytte med 3 barn, fra all familie og alle venner, hvis de finner en jobb til meg før jeg gjør det selv?? Skal vi selge huset? Innebærer dette at hvem som helst blir tvunget til å flytte til et helt ukjent sted? Nei!

Anonymous poster hash: 15a7f...acd

Skrevet

Synes det er litt morsomt at han vil endre målstyringen, og drar frem dialogmøtene. Dialogmøtene telles ikke lengre på målekortrne våre, men antall prosent fra sykepenger og aap og ut i arbeid pr mnd. Såååå der bør han nok oppdatere seg litt....

Anonymous poster hash: ebb74...83f

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Høyre vil svært mye. Høyre vil "røske opp i NAV", høyre vil innføre tallkarakterer fra mellomtrinnet, høyre vil fjerne fedrekvoten... Jeg finner stadig gode grunner til å styre unna høyresiden i norsk politikk :huh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...