Mariaws Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har hormonspiral men har siste uken hatt symptomer som ved graviditet. Tok en test i går (rfsu) som var helt tydelig positiv! Tok en idag, som var negativ. Kan et befruktet egg ha blitt støtt ut av spiralen men gitt utslag på test? Har lite eller ingen menstruasjon, så vanskelig å gå ut ifra det.. Håper på svar:-)
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Vet at det kan skje , men er ikke akuratt vanlig! Venninnen til min mor ble gravid med hormonspiral. Skulle være så mye sikkrere enn p-pille! Noe hun også ble gravid på! Endte med sterilisering som Har funket! så vet det kan skje. Synes du bør ta en tur til legen for å være sikker. Har hatt hormonspiral selv, og var plaget med det at jeg følte meg gravid heile tiden. Litt Kranglete kropp her. Så ble til at jeg tok den ut. Funket mye bedre med nuvaring. Men venter nr 4 her nå, så vurderer å sterilisere her også. Holder med 4!
Mariaws Skrevet 31. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2013 Takk for svar:-) tenkte å ta en ny test om et par dager, men er jo altfor utålmodig :-) har 4 fra før, så hadde jo virkelig ikke tenkt å få flere!
MK73 Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Tja, umulig er det ikke - men vanlig er det heller ikke. Min mann kom til verden på tross av svigermors spiral, og i mai var vi i dåpen til min nyeste nevø - som også kom på tross av min svigerinnes spiral... Så det beste jeg kan si er at du får ta en ny test om noen dager, evt be om en blodprøve hos legen dersom behovet for å vite er stort nok. Lykke til, uansett hvilken vei det hele går!
Mariaws Skrevet 31. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2013 Takk! Spennende er det:-) men hvis det er en liten spire der bør vel spiralen ut så fort som mulig..
Sunnmøringen Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Jeg har selv blitt gravid med hormonspiral. Må i den sammenheng poengtere at spiralen ikke satt som den skulle. Har en kropp som "støter" fra seg det meste, så spiralen stod i livmorhalsen. Dermed minimal preventiv effekt. Det er jo heller ikke så vanlig at en graviditetstest er positiv uten at det er noe på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå