Gå til innhold

Idag startet do treningen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble positivt overrasket, her kom det både tiss og bæsj på første forsøk. Er 2,5 år og har hittil hatt total do og potteskrekk. Men etter mange forberedelser startet vi idag og hun er veldig positiv. Men beholder bleia på og går til faste tider.

Hvor ofte bør man ta de på do?

Tips???

Anonymous poster hash: 85ef1...e29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter soving og etter måltider er det lurt å sette de på potta/ do. Jeg startet pottetrening med min 3-åring i går, han har overhodet ikke vært interessert (og er vel ikke sånn supergira nå heller, men nå er det på tide - og han blir jo veldig glad når jeg klapper og skryter av ham når han presterer). Med eldstemann gikk det hele som en lek, han var kjempeklar og tørr i løpet av noen dager - både natt og dag. Lykke til (jeg vet i alle fall at jeg kan trenge det) :)

Skrevet

Ble positivt overrasket, her kom det både tiss og bæsj på første forsøk. Er 2,5 år og har hittil hatt total do og potteskrekk. Men etter mange forberedelser startet vi idag og hun er veldig positiv. Men beholder bleia på og går til faste tider.

Hvor ofte bør man ta de på do?

Tips???

Kan jeg spørre hvordan dere har forberedt dere? Vi har en 2,5 åring og vil gjerne i gang med dotrening, men hun har visst ganske stor både do og potteskrekk :( Hun har gått mye uten bleie i sommer og har da bedt om å få bleie på når hun må tisse (og hatt masse uhell også da). Vi roser masse og snakker positivt om å gå på do etc men hun vil liksom ikke. Er det noe annet vi kan gjøre eller må vi bare vente til hun blir klar?

Anonymous poster hash: 0f716...b0a

Skrevet

Vi har tatt d veldig rolig. Ikke noe press og så kjøpte vi minni mus doring på lekebutikk. Hun prøvde litt å sitte,men så ville hun ikke. Vi presset ikke. Hun lekte do m dukka si og så reiste vi på ferie. Nå bare prøvde vi igjen etter å ha snakket om d et par dager, så da løsnet d. Kanskje.... Vi stresser ikke..

Skrevet

Har dere vist henne at dere går på do? Vi har hatt med våres 2 1/2 åring. For mange er det skummelt å unaturlig å gå på do. Vis henne at dette er helt naturlig, og forklarer hvor tisset og bæsjet blir av. Deg er mitt beste tips. Og plutselig knekker hun do koden, det gjorde våres gutt i sommer.

Lykke til. :-)

Skrevet

Og hun har alltid vært med oss på do. Veldig skummelt for en mnd siden men idag sa jeg bare at nå går vi på do, og jammen d. Hadde aldri trodd hun ville d. Tisset og bæsjet idag tidlig og tisset ikveld. Ellers kom det i bleia :)

Skrevet

Anomyn #3 her igjen :) Hun har stort sett "alltid" vært med på do, sjeldent jeg har tid/mulighet til å gå alene :P Men hun er ikke redd eller skepisk når jeg eller min mann går. Hun viser og forklarer at mamma tisser eller bæsjer oppi do og hun synes det er gøy å få trekke ned, men om vi spør om hun vil tisse på do så sier hun bare "neheeiii". Men det kommer nok :) Vi stresser heller ikke, men prøver å oppmuntre til det. Vi har dog brukt mest potte til nå, og har ikke gått til innkjøp av doring enda. Så nå får vi ta turen ut å kjøpe en skikkelig flott en! Så kan det være det er mer spennende ;)

Anonymous poster hash: 0f716...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...