Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Hvilket IKEA-kjøkken synes dere er finest? Ønsker en moderne, lys stil. Ikke landstil. Ser for meg noe enkelt i hvitt, høyglans. Hva slags benkeplate er finest til et slikt kjøkken? Har hørt/lest at benkeplatene fra IKEA ikke er så bra, og vurderer å kjøpe dette et annet sted. Har tenkt på plate i granitt/stein. Noen erfaringer med slik plate? Er ikke så glad i laminat og er usikker på om heltre passer til et "moderne" kjøkken? Hva med fliser over benken? Anonymous poster hash: 56d5c...74a
DaTuMa Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Jeg syns heltre benkeplate er fint, vet ikke om de har det på IKEA. En annen type benkeplate som er helt genialt er akryl. Det ser ut som stein, men er ikke det. Og hvis du feks skulle fått ett hakk, kan delen med hakket skjæres ut og sette inn ny del. Skjøtene blir "smeltet" sammen sånn at det ikke syns. Hvis jeg skulle byttet kjøkken nå ville jeg definitivt sett på akrylbenkeplate.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Takk for tipset. Har aldri hørt om slike plater før. Det må jeg google Anonymous poster hash: 56d5c...74a
You can call me Dårris Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Har hvitt høyglanskjøkken fra Ikea og det et helt ok. Vi har laminatplate men skal bytte til en tykk bjørkeplate eller annet lyst treverk når vi får mulighet til det. Laminat er noe dritt!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Mine foreldre har en nå 20 år gammel trebordplate. Heltreplater er skikkelig fine men forferdelige å holde pene! Man må tørke opp alt vann med een gang, olje platen, passe på med varme ting og fargede ting osv. Om det er plate rundt vasken blir det virkelig ille. Om du vil ha heltre ville jeg ha hatt en vask som er like dyp som bordet (slik at du ikke får tre foran/bak vasken og armaturet sitter på selve vasken) og også lagt inn en stenplate ved siden av komfuren så du har et sted å sette varme ting. Laminat holder bedre men er ikke så fine. Ville også sett på noe i granitt/sten eller kanskje akryl (som jeg ikke kjenner til. Om du vil ha vit høyglans ville jeg sørget for at platen matcher gulvet - du kan fint ha både mørk og lys plate til hvite skap. Personlig ville jeg kanskje hatt noe i mørk granitt om du har lyst gulv og det er mye lysinnfall. Anonymous poster hash: 89e51...f9f
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Vi skal ha Epoq-kjøkken fra Elkjøp. Skal ha Avionit-benkeplate, som er det samme som Corian fra dyrere kjøkkenmerker. Det er akrylbasert og tåler mye mer enn laminat og heltre. Se http://www.epoq.no/vare-kjokken/sortiment/benkeplater/benkeplate-bestilt-pa-mal/avonite-nordic/ Anonymous poster hash: 74e48...7d9
Solfaktor Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Vi har benkeplate i tre fra IKEA. Det er sprekker i den og stygge flekker. Er ikke så veldig gammel heller.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Vi har steinplate, granitt den er bare helt super. Veldig kjekt å kunne sette fra seg varme kaseroller på også er den genial å bake på. En kjempefin innvistering som varer å varer... :-) Anonymous poster hash: e5029...a88
Solfaktor Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Hvilket merke har du som har granittplate? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå