Gå til innhold

Prematurt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om premature barn kalles inn til 6 ukers kontroll, 2-3-5 mnd kontroll osv utfra termin eller fra fødselsdato? Vet at de får vaksiner beregnet utfra fødselsdato. Har to jenter født i uke 28.

Anonymous poster hash: 79c31...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to premature/dysmature barn. De ble født noen uker senere enn dine, men var veldig små for alderen. De ble født 5 og 6 uker før. Begge fulgte vanlige kontroller, men fikk beskjed om at jeg kunne forvente senere utvikling.

Men nå lå mine bare 14 og 16 dager på prematur avd. Kommer sikkert litt ann på det også.

Håper det går bra med jentene dine :)

Kan jeg spør om hvor store de var?

Anonymous poster hash: 72eab...15d

Skrevet

På helsestasjonen her følger de kontrollene etter fødselsdato.

Har ikke prematurt barn selv, men hadde et barn på barselgruppa som var født for tidlig. Jo lenge og lenger vi kom ut i første leveår jo jevnere ble de i utviklingen (det premature barnet tok igjen de andre) og det tok ikke så lang tid før de sluttet å snakke om termindatoen.

Anonymous poster hash: d242a...496
Skrevet

Kalles ikke ofte inn av helsesøster, og nå er de 6 mnd gamle, 3 mnd korrigert. De var ca 1250-1300 og er nå 6 kg! Går veldig bra med dem, men synes altså at de ikke følger noe program hos hs og det bekymrer meg. Ikke fikk vi spørsmål om barselgruppe heller.

Skrevet

Min er født i uke 31 og fulgte vanlige kontroller utfra fødselsdato og ikke korrigert alder. Så dårlig at dere ikke ble tilbudt barselgruppe:(

Skrevet

Hs mente at vi ikke skulle gå i vanlig gruppe siden de var premature, selv om hun hadde flere grupper for fullbårne. Jeg synes det er et valg man tar selv. Menmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...