Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Sønnen min står i sengen og skriker og er helt utrøstelig. Jeg tar han opp men han roer seg ikke. Har lagt han i sengen min for se om han roer seg men han bare forsetter å skrike. Prøver jeg å ta han inntil meg å trøste han eller stryke han over håret får å trøste så blir han helt krakylsk,slår,sparker og hylskriker helt hysterisk. Etter ca 10 minutters skriking så roer han seg selv ned igjen og dette har skjedd mange ganger. Når jeg skal prøve å legge han igjen så er han hysterisk igjen å hyler om jeg ikke er på rommet til han sovner. Det er så rart for dette skjer kun når vi overnatter hos barnefaren,ikke når vi overnatter oss andre. Vi sov nettopp en uke på hotell å han hadde ingen sånne anfall der. Men i det siste skjer der hver dag når vi er hos faren,selv om vi gjerne overnatter 5 dager når vi først er der. Er det dette som kalles nattskrekk? Er helt forferdelig å se han skrike sånn ut at jeg klarer å roe han ned igjen Anonymous poster hash: 16464...403
me_87 Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 nattskrekk vil vel si at barnet egentlig sover mens det pågår,men du sier jo her at sønnen din er våken når det skjer.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Ingen andre som har vært borti noe lignende? Anonymous poster hash: 16464...403
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 At sønnen din er våken e ikke sikkert, det er veldig ofte ved nattskrekk anfall, eller et eget symptom på dette at det ser ud som og barnet responderer somom det er våkent. D skal helst ikke ta på barnet når dette skjer, da det kan blande seg med drømmen barnet har. Tipset er å sitte vedsidenav og snakke rolig evt synge for barnet til det roer seg. Barnet husker ikke dette anfallet i ettertid fordi det hele tiden sover. Men anfallene kan ta lenger tid og virke mer dramatiske dersom du tar på barnet eller løfter det opp. Står veldig mye om dette på ulike sider på nett. Anonymous poster hash: 0b176...cbc
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 At sønnen din er våken e ikke sikkert, det er veldig ofte ved nattskrekk anfall, eller et eget symptom på dette at det ser ud som og barnet responderer somom det er våkent. D skal helst ikke ta på barnet når dette skjer, da det kan blande seg med drømmen barnet har. Tipset er å sitte vedsidenav og snakke rolig evt synge for barnet til det roer seg. Barnet husker ikke dette anfallet i ettertid fordi det hele tiden sover. Men anfallene kan ta lenger tid og virke mer dramatiske dersom du tar på barnet eller løfter det opp. Står veldig mye om dette på ulike sider på nett. Anonymous poster hash: 0b176...cbc takk for svar Ja han ble mye verre med en gang jeg var borti han,så neste gang får jeg bare sitte ved siden av han. Anonymous poster hash: 16464...403
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Det ser og høres mye værre ut enn det er, min datter hadde mye av dette før. Nå har vi ikke sett det på ett års tid, så tipper det hele er over. Det sies at det er barn som ikke har fått brukt opp energien i løpet av dage, sett tv rett før de sovner ol, kan være grunner til at dette skjer. Vi gjorde alt for at hun skulle slippe, men så ikke ut til at det var noe med energinivået eller tv titting som utløste det. men likevell verdt å prøve:) Lykke til:) Anonymous poster hash: 0b176...cbc
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Dette hadde sønnen vår ofte da han var 2-4 år. Helsesøstera vår fortalte at det var natteskrekk. Vi opplevde det var hyppigst når han hadde opplevd mye om dagen, la seg seint osv. Nå er han seks år og har ikke hatt det på et par år. Anonymous poster hash: 7f372...a69
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Dette hadde sønnen vår ofte da han var 2-4 år. Helsesøstera vår fortalte at det var natteskrekk. Vi opplevde det var hyppigst når han hadde opplevd mye om dagen, la seg seint osv. Nå er han seks år og har ikke hatt det på et par år. Anonymous poster hash: 7f372...a69 I dag har han egentlig ikke opplevd så mye eller lagt seg sent. Han la seg klokken 19.00 å det er jo egentlig tidlig. Da kan det heller være at han ikke har fått ut nok energi i dag,det kan stemme bedre. Vi har jo vært ute å lekt å sånt,men han er en gutt med mye energi. Han er snart to år forresten visst jeg ikke nevnte det. Anonymous poster hash: 16464...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå