Gå til innhold

Dere som har barn som skal begynne i 2.klasse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de lese? Eventuelt hva kan de? Gutten min har lærevansker, men jeg føler ikke han får nok oppfølging. Vart tatt tak i allerede i bhg. Gav beskjed om at jeg ville han skulle følges opp tett, slik at han ikke ble hengende etter.

Føler det er litt "vent og se" holdning. Han henger allerede etter, og er redd det blir verre i år.

Anonymous poster hash: f794d...faf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min snart andreklassing kan lese. Ikke 100 % flytende, men han leser i sitt eget tempo. 

Ellers skriver han, men det er ofte bokstavene kommer speilvendt. Slurver endel med skrivingen igrunn.

Kan pluss og minus ganske bra. 

Bruk ferien til å repetere det de allerede har lært. Les masse, hold fingeren under hvert ord mens du leser for ham.

Noen er litt seine med å knekke lesekoden, tror ikke de stresser veldig om de ikke kan det når 1 klasse er over, barnet må knekke koden selv uansett. 

Anonymous poster hash: 8ebdd...819
Skrevet

Alle mine tre kunne lese før 1.klasse. Det mener jeg er en selvfølge.

Anonymous poster hash: 28754...8cc

Skrevet

Ja, min snart andreklassing kan lese. Ikke 100 % flytende, men han leser i sitt eget tempo. 

Ellers skriver han, men det er ofte bokstavene kommer speilvendt. Slurver endel med skrivingen igrunn.

Kan pluss og minus ganske bra. 

Bruk ferien til å repetere det de allerede har lært. Les masse, hold fingeren under hvert ord mens du leser for ham.

Noen er litt seine med å knekke lesekoden, tror ikke de stresser veldig om de ikke kan det når 1 klasse er over, barnet må knekke koden selv uansett. 

Anonymous poster hash: 8ebdd...819

Ja, vi driver å repeterer litt nå. Han klarer feks. ikke skrive "sel" om jeg ber han om det. Når de hadde diktat i 1.klasse klarte han ikke henge med i det hele tatt.

Skrevet

Alle mine tre kunne lese før 1.klasse. Det mener jeg er en selvfølge.

Anonymous poster hash: 28754...8cc

Det er dessverre ingen selvfølge med lærevansker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...