Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Har fått diagnosen dystymi for noen år siden. Lurer på om det er andre her som har det og hvordan dere evt takler dette. Går dere på medisiner? Hvilken? Anonymous poster hash: 6309f...0c0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Ja jeg har det. Hvordan jeg takler det? Vet ikke helt jeg egentlig, er alenemor så jeg må jo bare gjøre mitt beste. Men føler meg så og si aldri glad, vanskelig å glede seg over de små tingene i hverdagen, har veldig lite energi og tiltakslyst, er lite sosial osv. Jeg gikk på wellbutrin i noen år, og det hjalp kanskje noe, ga ihvertfall mer energi. Men jeg følte meg mye anspent av de, og valgte derfor å forsøke meg uten i vår og har klart det greit, bortsett fra lavere energinivå da. Når jeg tenker tilbake på min egen barndom, så lurer jeg på om jeg kanskje slet med det allerede da, kan liksom ikke huske at jeg var skikkelig lykkelig noen gang.. Har du hatt det lenge tror du? Hvordan takler du det? Anonymous poster hash: 390bb...fa6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Ja jeg har det. Hvordan jeg takler det? Vet ikke helt jeg egentlig, er alenemor så jeg må jo bare gjøre mitt beste. Men føler meg så og si aldri glad, vanskelig å glede seg over de små tingene i hverdagen, har veldig lite energi og tiltakslyst, er lite sosial osv. Jeg gikk på wellbutrin i noen år, og det hjalp kanskje noe, ga ihvertfall mer energi. Men jeg følte meg mye anspent av de, og valgte derfor å forsøke meg uten i vår og har klart det greit, bortsett fra lavere energinivå da. Når jeg tenker tilbake på min egen barndom, så lurer jeg på om jeg kanskje slet med det allerede da, kan liksom ikke huske at jeg var skikkelig lykkelig noen gang.. Har du hatt det lenge tror du? Hvordan takler du det? Anonymous poster hash: 390bb...fa6 Jeg har det akkurat som deg, etter det du beskriver. Jeg har hatt det så å si hele livet...har hatt en vanskelig barndom, så tror at mye ligger der...Har fått diagnosen for ca 5 år siden. Jeg er ikke alenemor, men er alene når mannen min er ute i nordsjøen... Har det vanskelig men klarer å fungere, i hvertfall for barnets skyld. Det som er vanskelig er ikke å ha denne gleden andre opplever, å føle seg "flatt" og selvfølgelig de nedturene der jeg blir ganske deprimert. Anonymous poster hash: 6309f...0c0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Ja, skulle virkelig ønske det fantes en mirakelkur, for det er pyton og ha det sånn. Jeg vokste opp i et hjem med mye krangling og tenkte veldig mye. Jeg har for lite energi til ungene føler jeg, finner på for lite tøys og har ikke all verden med tålmodighet. Vil endre meg, men ikke lett. Forsøkt noen kurs, gått til psykolog, prøvd healing osv, men ikke blitt noe bedre. Vet ikke helt hva annet jeg kan prøve.. Hilsen anonyme over. Anonymous poster hash: 390bb...fa6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Jeg fungerer for det meste bra så lenge jeg går på Cipralex. Anonymous poster hash: 73c79...778
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Uff da...vet akkurat følelsen...har ikke prøvd alt, men skal nå prøve å gå i terapi. Ellers hjelper det litt å snakke litt med psykologen...jeg gikk på fontex, hjalp å bli litt mer stabil, men ble enda flattere føler jeg...har gått på det i 5 år og sluttet da jeg ble gravid, for 7 mnd siden...så nå er jeg ganske ned... Skal begynne på medisin igjen etter at jeg har fått baby, men vil gjerne prøve en annen variant for å se om det gjør at jeg blir mindre apatisk. Har prøvd cipralex før, men merket ingen forandring med den. Anonymous poster hash: 6309f...0c0
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Uff da...vet akkurat følelsen...har ikke prøvd alt, men skal nå prøve å gå i terapi. Ellers hjelper det litt å snakke litt med psykologen...jeg gikk på fontex, hjalp å bli litt mer stabil, men ble enda flattere føler jeg...har gått på det i 5 år og sluttet da jeg ble gravid, for 7 mnd siden...så nå er jeg ganske ned... Skal begynne på medisin igjen etter at jeg har fått baby, men vil gjerne prøve en annen variant for å se om det gjør at jeg blir mindre apatisk. Har prøvd cipralex før, men merket ingen forandring med den. Anonymous poster hash: 6309f...0c0 Jeg måtte prøve cipralex før jeg fikk prøve wellbutrin. Jeg følte meg mere flat og følelsesløs med cipralex, mistet sex lysten osv. Merket ikke de bivirkningene med wellbutrin. Men føler meg ganske flat og null sexlyst nå som jeg har sluttet med de da. Men det går jo greit siden jeg er singel . Har mistet de fleste vennene jeg hadde siden jeg ikke orker å være så sosial, og tenker at det ikke er så rart om de ikke vil være med meg eller be meg heller, føler meg kjedelig og negativ. Lurer egentlig litt på om noen har forsøkt homeopat medisin mot depresjon/dystymi, og om det har noen effekt...?? Anonymous poster hash: 390bb...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå