Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 jeg føler at hun stort sett aldri har noe fint å si til meg. Eksempler kan være feks når vi kjøpte hus, da var det kun uff og isj og de kunne aldri kjøpt det for det ville vært for mye å gjøre med det, neste gang hun kom på besøk lurte hun på når vi skulle begynne å fikse ditten og datten. Ikke ett gratulerer med nytt hus, ikke en eneste positiv ting å si. Plenen var aaalt for stor osv. Sist gang vi møttes hadde jeg på meg et kort skjørt, da lurte hun på om jeg det ikke var kaldt å gå med så lite klær. Barna mine sier hun aldri heller noe positivt om (ikke så mye negativt heller da, men aldri en fin ting å si). Bilen jeg har lyst på var ikke bra Om lyset står på inne på dagen så lurer hun på om jeg driter penger Måten jeg oppdrar barna på er heeelt feil (hun sier ikke det rett ut, men det er enkelt å ta de signalene) Ja, det er mange sånne småting hele tiden. Etter at vi har møtt hverandre så sitter jeg alltid igjen med en klump i magen fordi jeg føler at ingenting jeg gjør eller har er bra nok, men samtidig så har vi jo det også veldig koselig. Hadde hun sagt noe positivt innimellom så hadde jeg nok ikke brydd meg, men når det kun kommer små negative stikk så blir jeg lei meg. Jeg er sikker på at hun ikke er sjalu, hun har veldig god selvtillit og er veldig fornøyd med seg selv. Vei ikke helt hva jeg vil med dette jeg. Er jeg teit? Anonymous poster hash: 0a300...dd2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Hun hadde jeg aldri kaldt for veninne, men en bekjendt... Anonymous poster hash: 2ee25...ce8
*Smiley* Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Hun er misunnelig på et eller annet.Kjenner igjen typen..
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Si fra. Neste gang kan du for eksempel spørre om hun har noe positivt å si også. For meg er ikke dette en venninne. Venner tramper ikke på hverandre!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Hun er misunnelig på et eller annet.Kjenner igjen typen.. Det kan jeg ikke tro rett og slett. Hun har veldig god selvtillit. Har ok jobb, fine barn, snill mann, fint hus, masse venner, er pen osv Anonymous poster hash: 0a300...dd2
*Smiley* Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Neivel.Da vet jeg ikke.Du får nevne dette for henne så får du kansje svar eller la være å være sammen med henne.
trintra Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Du er ikke teit. Men skjønner du lurer når du hele tiden får kritikk! Det er ikke sikkert veninnen din egentlig er så selvsikker. Hvorfor har hun da dette behovet for å rakke ned på noe/noen hele tiden. På den annen side, folk kan jo være slik av mange grunner. Det kan ha med f.eks. hvordan hun er påvirket av personer i oppveksten. Vanskelig å vite grunnen til hvorfor hun er sånn. Men uansett, prøv å fortell henne det, slik at hun kan bli bevisst sin negative holdning/væremåte/kritiske vesen. Det kan jo hende hun ikke gjør det med overlegg, men av "gammel vane" (uvane). Hun bør tåle å høre din mening om dette dersom du sier det fint og saklig til henne, kritikk kan ikke bare gå den ene veien.... Håper du tør! ) Kanskje det er det som skal til for at hun ser seg selv i et annet lys og jobber med denne dårlige/negative egenskapen.. Du kan jo vise henne innlegget ditt, det beskriver hvordan du opplever situasjonen ganske saklig. I alle fall må du ikke angripe henne. Men så lenge du ikke sier noe blir det ikke forandring.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Akkurat sånn var min "venninne" også. Jeg hater drama og konfrontasjoner, så jeg bare lot være å ta kontakt, invitere, sende julekort osv... Og på slutten var det alltid hun som ringte meg. Hun forstod det nok etterhvert, og nå har vi ikke hatt kontakt på over 1 år. Det er befriende og deilig! Livet er for kort til å brukes på mennesker som tapper deg for energi:-) Anonymous poster hash: 991f2...dfc
Edelweis Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Alltid når noen kommer med kritikk på andre er det noe som stikker inne i dem selv. Så jeg hadde satt en knapp på sjalusi. Alt er nok ikke perfekt hos henne bare fordi det ser slik ut og hun later til å vise det.
Søskendrøm<3 Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Hun er misunnelig på noe, helt klart! Enten bør du si ifra om hvordan du opplever henne som venn, eller så bør du unngå å treffe henne.
Light of my life Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Alt er nok ikke helt perfekt hos henne dersom hun har behov for å rakke ned på deg hele tiden. Livet er for kort til å ha sånne "venninner". Jeg ville enten konfrontert henne eller droppet henne hvis jeg var deg. Lykke til
BellaSuz Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Mange av de som "oser" god selvtillit, kan gjerne ha dårlig selvtillit inni seg. Ser ut som om hun er misunnelig jeg...eller må bare si noe negativt for å selv føle seg bedre. Venninne er hun iallefall ikke spør du meg.
mariannehanne Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Skjønner at du reagerer. Utrolig lite inspirerende "vennskap". Jeg hadde en sånn venninne som jeg bare faset helt ut og vi har ikke kontakt mer. Evt du kan ta det opp med henne hvis du orker. Kan jo selvfølgelig hende at hun ikke er klar over dette mønsteret selv. Enig med disse over, sånne venninner har vi ikke tid til.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Det er ikke så uvanlig, at slik kommer fra noen som ytre sett er temmelig perfekte. Jeg tror ikke det er sjalusi, men en måte å føle seg bedre med seg selv. At de får glede av å være nedsettende mot andre, og grunnen til at det blir deg er fordi du i deres øyne fremstår som svak. At du er lett bytte å få den gleden fra. Anonymous poster hash: 786d0...6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå