Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Gjør dere det? Nå tenker jeg ikke 1 eller 2 år gamle. Har et sete vi kjøpte nytt i 2008. Fint brukt, helt ok og selge? Tenker det er mange i etableringsfasen, som ikke har råd å kjøpe helt nytt... Anonymous poster hash: 3ee6c...724
Heklemamma Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Det er mange som selger bilstoler. men jeg vil ikke gjøre det. jeg vil heller ikke kjøpe brukt bilstol. Men, som du sier. Det er mange i etableringsfasen evnt. lavtlønte som trenger bilstol, og da er det kjekt at noen fremdeles ønsker å selge brukte bilstoler. Vet også at institusjoner som BV og slike, alltid tar imot brukte bilstoler..
Gjest Lagå Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Vi solgte vårt 0-13 kilo sete som var litt under 1 år gammelt. Var et ungt par som kjøpte det. I bilen til mormor har vi sete fra 2010 som hun kjøpte brukt på finn. Kjekt å ha som ekstrasete, men jeg ville ikke kjøpt brukt til setet hun skal sitte i daglig Kommer også til å selge de to vi har nå også når den tid kommer med mindre vi kommer i en kollisjon med dem. Da kastes de uansett Endret 30. juli 2013 av Anniepannie
☆☆☆ Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Er det ikkje slik at bilstolar skal bytast etter 5 år uavhengig av korleis det er behandla fordi plasten blir svakare med åra?
Poetika med K Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Har solgt babysetet etter eldste, og kommer sikkert til å selge seter fremover også. Ser ikke noe problem med det så lenge dette er seter kun vi har brukt og min samvittighet er ren i forhold til skader på dem.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 jeg trodde også seter skulle byttes etter 5 år uavhengig av kollisjon eller ikke, men så leste jeg også 8år en plass... hmmm Anonymous poster hash: af97a...2bf
AussieAnette Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Barneseter skal kasseres etter 8-9 år sier trygg trafikk.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Jeg hadde aldri solgt et bilsete fra 2008 nei. Hadde til nød gitt det bort til noen som trengte det. De har vel egentlig en brukstid på 5-8 år, etter det er de ikke trafikksikre lenger. Anonymous poster hash: c3694...9c7
☆☆☆ Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Barneseter skal kasseres etter 8-9 år sier trygg trafikk.Såpass lenge, ja? Då er ikkje eit 2008-sete heilt utdatert..
Gjest Lagå Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Det verste jeg har sett var på finn og en som ga bort et sete fra 1994!! Det var da broren min ble født! Setet var jo tross alt ikke brukt -.-
You can call me Dårris Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Hadde nok ikke solgt et så gammelt sete. Solgte babysetet til treåringen når han sluttet å bruke det, og bilstolen nå som han måtte bytte, den er to år gammel. Har kjøpt brukt sete til babyen som kommer nå, men kjøpte det av folk jeg kjenner og som jeg vet ikke har vært uforsiktige med setet.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Vi solgte vårt 0-13 kilo sete som var litt under 1 år gammelt. Var et ungt par som kjøpte det. I bilen til mormor har vi sete fra 2010 som hun kjøpte brukt på finn. Kjekt å ha som ekstrasete, men jeg ville ikke kjøpt brukt til setet hun skal sitte i daglig Kommer også til å selge de to vi har nå også når den tid kommer med mindre vi kommer i en kollisjon med dem. Da kastes de uansett Det med å ha dårligere seter i biler barna sitter sjelden i, skjønner jeg ikke helt? Om man kommer i en kollisjon betyr det jo ikke noe hvor sjelden man sitter i akkurat den bilen? En ulykke kan like gjerne skje på de fem minuttene man bruker på å kjøre til butikken som om man er på bilferie...
AussieAnette Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Et sete som er 5 år gammelt er da fullt brukelig i hvertfall 2 år til. Men ta av trekket og undersøk? At ikke isoporen er sprukket etc.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Hmm...Ble litt usikker nå. Vi har alltid kjøpt nytt, men vil ikke selge et sete som ikke er trygt. Anonymous poster hash: 3ee6c...724
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 Har tatt av trekket og vasket det. Setet er helt og fint. HI Anonymous poster hash: 3ee6c...724
Gjest Lagå Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Vi solgte vårt 0-13 kilo sete som var litt under 1 år gammelt. Var et ungt par som kjøpte det. I bilen til mormor har vi sete fra 2010 som hun kjøpte brukt på finn. Kjekt å ha som ekstrasete, men jeg ville ikke kjøpt brukt til setet hun skal sitte i daglig Kommer også til å selge de to vi har nå også når den tid kommer med mindre vi kommer i en kollisjon med dem. Da kastes de uansett Det med å ha dårligere seter i biler barna sitter sjelden i, skjønner jeg ikke helt? Om man kommer i en kollisjon betyr det jo ikke noe hvor sjelden man sitter i akkurat den bilen? En ulykke kan like gjerne skje på de fem minuttene man bruker på å kjøre til butikken som om man er på bilferie... Det er ikke noe dårligere. Har aldri vært i kollisjon og er helt og trygt. Tro meg, jeg har undersøkt det grundig. Eneste grunnen til at vi tok et brukt til den bilen var fordi da vi skulle bytte til sete nr. 2 hadde ikke vi penger til 3 seter og mormor hadde ikke så veldig lyst til å bruke 3000-4000 kr. på et sete som skulle brukes 2 ganger i uka og sete fra Europris o.l. var uaktuelt så dermed ble det et brukt sete der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå