Gå til innhold

Blir sprø..... unger som er redd hunden vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stor hund og de ungene som pleier å være her er ikke redd han. Er jo snill og god.

MEN i dag har jr. og en venn "funnet" en litt eldre gutt fra skolen som jeg aldri har sett før. Denne gutten skal på død og liv gå ut og inn her. Og det selv om han er livredd hunden. Bare hunden ser på han vræler han til, og da mener jeg som en stukken gris. Har gitt utallige beskjeder om at dem ikke kan være her om han ikke tåler å se hunden. Nå sprakk det og jeg sa dem ikke fikk lov til å være her i det hele tatt. Sendte dem rett og slett til han andre.

Overhørte gutten si til eldste her på 19 år at vi måtte gi hunden "sprøyta" fordi han var så redd. Han skulle komme hit flere ganger nemlig.

Svaret fra eldste var i grunnen litt på kanten.... gir heller DEG deg sprøyta jeg. Er nemlig glad i hunden vår.

Dette er en gutt i 9-10 årsalderen.

Anonymous poster hash: 1ab41...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra svar fra eldstemann. Det er hunden deres og den er familie! Hvis gutten har så stort problem med det så er det bare å holde seg borte. Han kan heller ikke kreve adgang til huset deres. Høres ut som en liten pøbel også, det der.

Anonymous poster hash: 53a36...33b
Skrevet

Jr. er 8 år så dette er ingen kamerat av han. Kjenner hverandre fra skolen. Kommer til å ta en prat med jr. når han kommer hjem. Vet ikke om jeg ønsker at han skal bli venn med denne andre rett og slett. Oppførselen til denne gutten likte jeg rett og slett ikke.

Skrevet

Hehe utrolig bra svart av eldstemann da :) og som det ble skrevet over her, så har jo ikke han redde gutten noe krav på å være hos dere :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Applaus til eldstemann :-D

Ellers, så vil jeg da si meg enig med deg, den gutten har ikke noe i huset deres å gjøre om han er så redd hunden, han stresser jo både seg selv og hunden om han skal løpe rundt der og hyle.. Bedre at de samles hos noen andre når han skal være med da.

Skrevet (endret)

En ting er hvis gutten har dårlig oppførsel og er en pøbelunge, men en annen ting er jo at han faktisk er redd hunden..
En av mine beste venner på barneskolen hadde en hund, og jeg var LIVREDD hunder da jeg var liten. 
Da satte de hunden i buret sitt de dagene jeg var med henne hjem etter skolen.. Dette var jo ikke hver dag, men titt og ofte. Det var jo ikke slik at jeg ble der til langt på kveld, og hunden var også ute i hagen i langline når vi var inne, eller på turer med far i huset som var en sportslig kar og syklet mye osv.

Jeg hadde blitt utrolig lei meg hvis jeg ble nektet adgang til en av mine beste venner fordi jeg hadde en fobi... 

Får datteren min venner som er redd hunder, får jeg pent sette hunden i bur mens de er på besøk. Ikke nekte dem adgang.

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Dere kan selvsagt ikke låse hunden inne for at dette barnet skal kunne komme og gå som han vil hos dere, da er det bedre at barna leker hos noen som ikke har hund når han er med. 

Hvis mitt barn hadde vært så redd hunder at han hadde skreket hver gang han så en, så ville jeg heller prøvd å gjøre noe med problemet, for eksempel venne han til hunden. 

At han ber dere gi hunden "sprøyta" trenger vel ingen kommentar...!

Anonymous poster hash: 91a6b...21a
Skrevet

En ting er hvis gutten har dårlig oppførsel og er en pøbelunge, men en annen ting er jo at han faktisk er redd hunden..

En av mine beste venner på barneskolen hadde en hund, og jeg var LIVREDD hunder da jeg var liten. 

Da satte de hunden i buret sitt de dagene jeg var med henne hjem etter skolen.. Dette var jo ikke hver dag, men titt og ofte. Det var jo ikke slik at jeg ble der til langt på kveld, og hunden var også ute i hagen i langline når vi var inne, eller på turer med far i huset som var en sportslig kar og syklet mye osv.

Jeg hadde blitt utrolig lei meg hvis jeg ble nektet adgang til en av mine beste venner fordi jeg hadde en fobi... 

Får datteren min venner som er redd hunder, får jeg pent sette hunden i bur mens de er på besøk. Ikke nekte dem adgang.

men herregud hvor lenge skal hunde være i bur i løpet av en dag da? først når man er på jobbm ca 9 timer, så etter jobb når barnet har besøk, enda 2-3 timer, og så på nattan?? Da vil jeg heller be barna om å leke hos kameraten, hvis det skjer her i huset....det er jo rett og slett dyremisshandling, fordi en med fobi kommer på besøk....

Anonymous poster hash: b63fb...5e9

Skrevet

Det er klart ein tek omsyn til at enkelte er redd hundar ved å halde bandet kort idet ein går forbi folk som gir teikn til å vere engstelege og ikkje tek med hunden til folk som ikkje setter pris på hundar osv - men om ein er redd ein hund er det opp til den med fobien å halde seg unna akkurat det huset der hunden bur. Om barna er venner kan dei vel møtast ute eller i heimen til den ungen som er redd (som sikkert er rimelig hundefritt).

Å sette hunden i bur i eigen heim virkar som ein overdrivelse etter mi meining. I alle fall om ikkje hunden trivst veldig godt i buret sitt, i så fall kan ein gjere litt tilpasningar til den besøkande.

Når det gjeld denne guten hadde eg neppe ønska at han følte seg altfor husvarm uansett, så hunden hadde nok fått ganske frie tøylar..

Skrevet (endret)

men herregud hvor lenge skal hunde være i bur i løpet av en dag da? først når man er på jobbm ca 9 timer, så etter jobb når barnet har besøk, enda 2-3 timer, og så på nattan?? Da vil jeg heller be barna om å leke hos kameraten, hvis det skjer her i huset....det er jo rett og slett dyremisshandling, fordi en med fobi kommer på besøk....

Ikke nødvendigvis i bur, men i et annet rom? Binde hunden ute f.eks? De leker vel på rommet til sønnen din for det meste, eller er ute rundt huset antar jeg? Det er vel ikke verre enn at dere kan ha hunden i et annet rom? 

Jeg er enig i at dere ikke kan ta all verdens hensyn, men om han kommer et par dager i uka, så må vel ikke hunden løpe rundt løs om i hele huset når han er tilstede..

Det er IKKE gøy å være redd for hunder, det kan jeg love deg. Det blir ikke bedre av at VOKSNE mennesker får et lite barn til å føle seg dum, flau, og ikke velkommen pga noe han/hun ikke kan noe for. 

Det er ikke et så stort problem å holde hund og gutt fra hverandre i et hus ;) 

Endret av Skeptisimo
Skrevet (endret)

Hvis noen hadde vært redd hunden vår så hadde jeg satt hunden på et rom eller noe så lenge.Ingen krise et par timer.

Har forståelse for at andre kan være redde .Den komentaren med sprøyta kan ha vært fordi han er litt redd og unger tenker ikke alltid over hva de sier.Så hadde ikke hengt meg opp i den kommentaren akkurat.

Men det er deres hjem så dere bestemmer såklart. ;) Så hvis du ikke vil at de skal leke hjemme hos dere så er det sånn og da slipper du å irritere deg over at noen er redd for hunden deres.

Det er ikke ålreit å være redd for dyr og nå kan ikke denne gutten noe for at han er redd

Tror man må oppleve det selv for å skjønne det.

Endret av *Smiley*
Skrevet

For å si det sånn, denne ungen er ingen lekekamerat av min sønn. Han er to år eldre og dem traff på han ute når dem lekte. Gutten skulle på død og liv løpe inn og ut her. Hunden ble stresset, vi ble forbannet. Har ikke bur til han og kunne ikke falle meg inn å sette hunden i bur når han ikke er vandt til det. Gutten fikk beskjed om å holde seg ute i gården sammen med de andre.

Han sneia faktisk innom kjøkkenet og lurte på om vi hadde noe godterier også.

Nå har det skjedd en del andre ting her etter at jeg skrev i sted. Sønnen min hadde noen leker med seg ut, han ringte hjem og spurte om han gutten kunne få dette. NEI sa faren. Sønnen min hadde tlf. på høyttaler.

Gutten kom hjem rett etterpå og fortalte at han måtte gjøre set sånn fordi gutten ikke hørte på han når han sa han ikke ville gi bort disse lekene.

Gikk noen minutter og plutselig hadde vi en fremmed sinna mann på døra. Da var mannen min dratt ut så det var bare meg, 8 og 19 åringen og en kompis av han hjemme. Fikk huden full av kjeft fordi hunden hadde sett på sønnen hans. Ingen kunne ha hund, urene dyr som var farlige. Krevde at vi hadde hundegård. Og sønnen min fikk vær så god se til å dele lekene sine. Jeg sa han ikke fikk lov til å gi bort leker fordi andre er uoppdragne og vil ha lekene hans. Mannen ble selvsagt enda sintere. 19 åringen min tente på pluggene og gikk for å kaste mannen ut av porten vår. Kompisen til 19 åringen gikk bort til mannen og sa noe som at: jeg er også mørkhudet, er også muslim, faster pga. ramadan men jeg vet da søren meg hvordan jeg skal oppføre meg. Om jeg hører at det har vært noe mer tull her får du bråk med meg.... Han kjendte til denne mannens yngre bror eller noe i den duren, bor vist i blokkene rett birtenfor oss. Ble bare stående og gape jeg. Alt gikk så fort. Har ikke vært ute for makan til oppførsel og jeg vet at dette ikke er gjengs over for muslimer.

Så, problemet er nå løst....

Skrevet

For å si det sånn, denne ungen er ingen lekekamerat av min sønn. Han er to år eldre og dem traff på han ute når dem lekte. Gutten skulle på død og liv løpe inn og ut her. Hunden ble stresset, vi ble forbannet. Har ikke bur til han og kunne ikke falle meg inn å sette hunden i bur når han ikke er vandt til det. Gutten fikk beskjed om å holde seg ute i gården sammen med de andre.

Nå har det skjedd en del andre ting her etter at jeg skrev i sted. Sønnen min hadde noen leker med seg ut, han ringte hjem og spurte om han gutten kunne få dette. NEI sa faren. Sønnen min hadde tlf. på høyttaler.

Gutten kom hjem rett etterpå og fortalte at han måtte gjøre set sånn fordi gutten ikke hørte på han når han sa han ikke ville gi bort disse lekene.

Gikk noen minutter og plutselig hadde vi en fremmed sinna mann på døra. Da var mannen min dratt ut så det var bare meg, 8 og 19 åringen og en kompis av han hjemme. Fikk huden full av kjeft fordi hunden hadde sett på sønnen hans. Ingen kunne ha hund, urene dyr som var farlige. Krevde at vi hadde hundegård. Og sønnen min fikk vær så god se til å dele lekene sine. Jeg sa han ikke fikk lov til å gi bort leker fordi andre er uoppdragne og vil ha lekene hans. Mannen ble selvsagt enda sintere. 19 åringen min tente på pluggene og gikk for å kaste mannen ut av porten vår. Kompisen til 19 åringen gikk bort til mannen og sa noe som at: jeg er også mørkhudet, er også muslim, faster pga. ramadan men jeg vet da søren meg hvordan jeg skal oppføre meg. Om jeg hører at det har vært noe mer tull her får du bråk med meg.... Han kjendte til denne mannens yngre bror eller noe i den duren, bor vist i blokkene rett birtenfor oss. Ble bare stående og gape jeg. Alt gikk så fort. Har ikke vært ute for makan til oppførsel og jeg vet at dette ikke er gjengs over for muslimer.

Huffamei da.. :S 

Ja da er jo situasjonen en litt annen.  Får håpe det ikke blir noe mer trøbbel med disse da

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor må hunden være i bur på dagtid?? La den hvertfall ha døren til buret oppe eller avgrenset område i huset.

Grenser til vanvidd å låse en hund inn i bur i 9 timer.

Skrevet (endret)

Ja , da løste det seg .Mye rart her i verden!

Endret av *Smiley*
Skrevet

Ja, din eldste høres jo veldig sunn ut om han mener det er bedre å avlive unger enn ei bikkje  :rolleyes:

Anonymous poster hash: abe3f...b6f
Skrevet

Da er det jo rett og slett synd på gutten da. Ikke rart at han er annerledes når han har en far som oppfører seg sånn...stakkars gutt sier jeg!

Anonymous poster hash: 90984...436
Skrevet

Ja, din eldste høres jo veldig sunn ut om han mener det er bedre å avlive unger enn ei bikkje  :rolleyes:

Synes jeg faktisk er en helt naturlig kommentar når en drittunge slenger ut av seg slikt. Hvis du faktisk tror at 19 åringen oppriktig mener at det er bedre å avlive gutten enn hunden bør du ta deg et kurs i menneskelig kommunikasjon.

Anonymous poster hash: 5ed22...3c4

Skrevet

Synes jeg faktisk er en helt naturlig kommentar når en drittunge slenger ut av seg slikt. Hvis du faktisk tror at 19 åringen oppriktig mener at det er bedre å avlive gutten enn hunden bør du ta deg et kurs i menneskelig kommunikasjon.

Jeg syns det er en syk, syk ting å si til en tiåring, spesielt av noen som bør være voksen. Da spiller det liten rolle om det var oppriktig ment eller ei. 

Skrevet

Jeg syns det er en syk, syk ting å si til en tiåring, spesielt av noen som bør være voksen. Da spiller det liten rolle om det var oppriktig ment eller ei. 

Der får vi være uenige ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...