Gå til innhold

Hva syns dere om Bergensere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner mange kjekke Bergensere men har hørt mange som sier at Bergensere er kvasse og ikke noe særlig hyggelige. Hvorfor sier folk slik? Jeg synest at Bergensere er hyggelige folk:)

Anonymous poster hash: ac7c0...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

likar nokon godt, likar andre mindre, - slik som med folk frå andre stader :)

Skrevet

Bergrnsere er vel like forskjellige som andre folk ?

Skrevet

Hørte på radioen at de også var kåret til landets høfligste, hehe :D

Skrevet

Bergrnsere er vel like forskjellige som andre folk ?

Det synest jeg og. :)

Anonymous poster hash: ac7c0...7e8

Skrevet

Verken jeg eller mannen er bergensere men vi har bodd der i lengre tid. Har aldri fått så mange gode venner som der:)

Så ja, sånn generelt veldig glad i!

Anonymous poster hash: c9477...a74
Skrevet

Nå bor jo jeg i utkanten av Bergen, så det er mulig jeg er inhabil. 

Jeg synes vi har fått et ufortjent rykte på at vi er bråkete, klagete og at vi skryter alt for mye om egen by. Sistnevnte er vel ikke så rart, siden byen vår er vakrest i Norge (hihi). Ok, kanskje vi skyter litt høylytt, med vi må jo overbevise oss selv om at på tross av at det regner 120 dager i strekk og bader i eksos halve vinteren er det en veldig bra plass å bo! 

Synes generelt bergensere er positive, høflige, omtenksomme og er ikke selvgod som folk skal ha det til (bortsett fra Brann-fansen, I guess). Og folk lukker kanskje ørene, fordi vi lager noen fremmede lyder når vi prater, og bruker mange hundre ord som vi har funnet på selv. Norsk musikk og humor hadde vel heller ikke vært det samme uten bergensere. 

Bergensere er et godt folk. Og som ellers i landet, finnes det selvfølgelig unntak. 

Skrevet

E' du helt sløkket ellar? Bergensere e' jo matamat i bæret.

Daiene te kjikene e jo de beste i verden syns kjuaguttene der de står og trøkker en skillingsbolle i trynet mens de synger Nystemten så høyt at de fine fanafruene blir helt månebedotten. De beliter seg ikkje nei.

Anonymous poster hash: 71405...13d

Skrevet

Må si jeg liker bergensere jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...