Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Om et par uker skal familien til syden. Jeg har vært sykemeldt en stund, men skal tilbake til jobb etter ferien. Problemet er at sykemeldingen varer to dager ut i ferien. Det vil si at jeg drar på ferie selv om jeg er sykemeldt i to dager til. Jeg har glippet på datoene og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Man kan jo ikke reise på ferie når man er sykemeldt, emn nå er alt bestillt og betalt og jeg ble frisk tidligere enn antatt. hva må jeg gjøre? Anonymous poster hash: 00901...5b0
GeeGee Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Få en bekreftelse fra legen din at du er friskmeldt fra den datoen du begynner på ferie. Levér den til både NAV og arbeidsgiver snarest mulig, og informér arbeidsgiver at du kommer tilbake på jobb etter ferien.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Så lenge det er avtalt med arbeidsgiver at du tar ferie også de to dagene, trenger du bare krysse av på sykmeldingen at du har tatt ut ferie. Da får du ikke sykepenger for de to dagene, og står fritt til å reise hvor du vil. Anonymous poster hash: dbaa5...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå