Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Ønsker å gi en hyggelig oppmerksomhet til en mann som har hjulpet meg praktisk. Han er muslim fra Bosnia og da jeg antar feks en vinflaske er uaktuellt, hadde det vært hyggelig med tips. Han er 30 år og gift, de har bodd i norge i 2 år. Jeg ønsker å gi gave som en hyggelig gest fra meg og min mann. Noen med tips? Anonymous poster hash: 2dda7...8ee
Heklemamma Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Tja... Mye fint man kan gi. Tror ikke muslimer har så mange andre preferanser sånn. Men vin er kanskje ikke helt høydare.. Hva med et fint koppsett (kan få små sett med 4 kopper og slike ting), veldig mye fint å få. Serveringsfat, vannkaraffel. Slike ting er jo saker man aldri kan få nok av egentlig.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Bake en god kake og kjøpe noe god te? Inviterer han og konen på middag?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Takk for tips! Hadde vel egentlig tenkt noe innen mat eller annet som erstatter vin. Kjenner de ikke, så interiør som koppesett kjennes litt rart ut. Hi Anonymous poster hash: 2dda7...8ee
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Kake og god te var mer i gaten jeg tenkte, men er ikke flink til å bake. Invitere til middag blir litt mye. Har aldri møtt konen, hun er 21 år og jeg er 44. Vi bor også en times unna hverandre. Ønsker kun en hyggelig oppmerksomhet for hans hjelp og takk for hans totale hyggelige og respektfulle måten å være på for oss. Anonymous poster hash: 2dda7...8ee
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Glemte og signere Hi Anonymous poster hash: 2dda7...8ee
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Kan jo kjøpe en kake på konditori også, må ikke være hjemmelaget
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 En halv gris og en kasse øl. Anonymous poster hash: 2f598...9ad
Voilà Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 En halv gris og en kasse øl. Anonymous poster hash: 2f598...9ad Oh, så modent!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Noe fruktkurv eller en kake. Det er jo ramadan nå, så det passer ypperlig Anonymous poster hash: d3159...179
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 En godiskurv kjennes riktig ut. Fylle med te, frukt og? Kan jeg legge ved sjokolade eller er det feil? Andre tips å putte i kurven? Hi Anonymous poster hash: 2dda7...8ee
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 En halv gris og en kasse øl. Anonymous poster hash: 2f598...9ad Haha, det tenkte jeg også Griseknoke. Anonymous poster hash: e9f62...3d1
Saft suse! Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Te, kaffe, frukt, sjokolade er kjempebra. (Må ha sjokolade Skal du utvide kurven kan du jo kanskje gå på en delikatesseforetning og se hva du finner? Flaxlodd? Kinobilletter? Endret 30. juli 2013 av Saft suse!
NormaJean Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Kurv med litt god mat; typ kjeks, sjokolade, frukt og oliven osv. Olivenolje og balsamico.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 En godiskurv kjennes riktig ut. Fylle med te, frukt og? Kan jeg legge ved sjokolade eller er det feil? Andre tips å putte i kurven? Hi Anonymous poster hash: 2dda7...8ee Ulike typet frukt og te, kjeks og sjokolade. Kanskje en twixpose? Det hadde de nok satt pris på. Litt dadler også, så føler de seg spesielle Kanskje et kort der det står eid mubarak på også? Er jo eid neste uke. Anonymous poster hash: d3159...179
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Vil bare si at jeg kjenner flere fra Bosnia som bor i Norge og de er ikke mer muslimer enn vi er kristne. Dvs at de gjerne tar seg er glass rødvin innimellom. Men det er selvsagt tryggere å gå for litt ekstra god kaffe, sjokolade osv. Anonymous poster hash: f5619...25a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #17 Skrevet 30. juli 2013 Kjenner flere bosniere, og har vært der flere ganger. En kake eller en boks med småkaker/søtsaker er vanlig der som en liten oppmerksomhet, f.eks. takk for hjelpen. Blir helt sikkert satt pris på! Anonymous poster hash: 3114f...75c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #18 Skrevet 30. juli 2013 Du kan trygt gi en flaske vin. Jeg er fra Bosnia og selv om jeg er muslim, så er vi ikke så inn idet som andre muslimer. Så vin hadde gjort seg som en fin gest. Anonymous poster hash: 88c30...11a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #19 Skrevet 30. juli 2013 Var også forsiktig med kake som ikke er laget fra bunnen av en selv og godteri. Disse inneholder tilsetningsstoffer som ikke er tillat for muslimer.. Kan dessverre ikke gi tips ang gave, er såååå dårlig på sånt selv Anonymous poster hash: 49ce1...b54
Gjest lykkeliggift Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Spurte mannen min nå hva han kunne ha tenkt seg. Han er muslim. Han svarte at fruktkurv og lignende er en vinner. Spesielt nå som de er i ramadan. :-)
M og gutta Skrevet 30. juli 2013 #21 Skrevet 30. juli 2013 (endret) En godiskurv kjennes riktig ut. Fylle med te, frukt og? Kan jeg legge ved sjokolade eller er det feil? Andre tips å putte i kurven? Hi Anonymous poster hash: 2dda7...8ee Husk på at mye stivelse i godteri inneholder svin. .. står ofte bak på godteriet om det er animalsk stivelse eller ikke. .. visste ikke dette før jeg for noen år siden jobba på bensinstasjon og ei som var vegetarianer gjorde meg oppmerksom på dette. Ellers er jo kaffe, te og frukt ganske safe da. Endret 30. juli 2013 av M og gutta
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #22 Skrevet 30. juli 2013 Hehe, høres dritkoselig ut å ordne med gave til noen når man må dobbeltsjekke alle ingrediensene fordi mottageren er hjernevasket. Jaja... Anonymous poster hash: e9f62...3d1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #23 Skrevet 30. juli 2013 Du kan trygt gi en flaske vin. Jeg er fra Bosnia og selv om jeg er muslim, så er vi ikke så inn idet som andre muslimer. Så vin hadde gjort seg som en fin gest. Anonymous poster hash: 88c30...11a 1. For det første er du ikke muslim lengere om du har valgt å drikke alkohol. Du har da gått bort fra en veldig viktig del av det å være muslim. 2. Selv om du velger å drikke alkohol, er det frekt av deg å sette HI i en slik posisjon. Han vil sannsynligvis få inntrykk av at hun latterliggjør hans religion. 3. Du burde virkelig ikke gå rundt å kalle deg muslim samtidig som du helt tydelig handler imot islam. Anonymous poster hash: 88599...946
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #24 Skrevet 30. juli 2013 Du kan trygt gi en flaske vin. Jeg er fra Bosnia og selv om jeg er muslim, så er vi ikke så inn idet som andre muslimer. Så vin hadde gjort seg som en fin gest. Anonymous poster hash: 88c30...11a 1. For det første er du ikke muslim lengere om du har valgt å drikke alkohol. Du har da gått bort fra en veldig viktig del av det å være muslim. 2. Selv om du velger å drikke alkohol, er det frekt av deg å sette HI i en slik posisjon. Han vil sannsynligvis få inntrykk av at hun latterliggjør hans religion. 3. Du burde virkelig ikke gå rundt å kalle deg muslim samtidig som du helt tydelig handler imot islam. Anonymous poster hash: 88599...946 Huff... *Grøsninger* Anonymous poster hash: e9f62...3d1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #25 Skrevet 30. juli 2013 Du kan trygt gi en flaske vin. Jeg er fra Bosnia og selv om jeg er muslim, så er vi ikke så inn idet som andre muslimer. Så vin hadde gjort seg som en fin gest. Anonymous poster hash: 88c30...11a 1. For det første er du ikke muslim lengere om du har valgt å drikke alkohol. Du har da gått bort fra en veldig viktig del av det å være muslim. 2. Selv om du velger å drikke alkohol, er det frekt av deg å sette HI i en slik posisjon. Han vil sannsynligvis få inntrykk av at hun latterliggjør hans religion. 3. Du burde virkelig ikke gå rundt å kalle deg muslim samtidig som du helt tydelig handler imot islam. Anonymous poster hash: 88599...946 Huff... *Grøsninger* Anonymous poster hash: e9f62...3d1 Grøss i vei! Faktum er at om hi gir mannen en flaske vin basert på hva denne dama sier, kan fort hennes gode tanke forvandles til noe helt annet. Han vil kjapt kunne få følelsen av å ikke bli respektert for sitt valg av religion ( dersom han er praktiserende muslim ) Ingen praktiserende muslim vil finne på å drikke alkohol. Synes det er forferdelig dårlig gjort å engang gi råd om å sette HI i en slik situasjon. Anonymous poster hash: 88599...946
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå