Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Har dere noen gode tips til hvordan spare penger på babyutstyr? Ja, selvsagt kan man kjøpe mye brukt... Kan man gjøre andre ting? Hva er lurt å kjøpe brukt og hva bør man legge mest penger i? Tenkte å samle litt tips i en blogg, og da må jeg jo høre med dere damer Anonymous poster hash: eb753...c36
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Vogna ville jeg kjøpt ny.. For den kan du få en del igjen for når den skal selges igjen.. Lekegrind, babygym osv, kjekt å kjøpe brukt, og kan selges til samme pris du kjøpte for.Jeg har kjøpt alle sprinkelsenger brukt, men byttet 4 ganger, så angrer litt på at jeg ikke kjøpte en ny solid fin en med en gang. Greit å investere litt penger i de tingene man skal bruke mest og lengst vil jeg si. Og det som kan selges videre. Anonymous poster hash: 99525...068
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Jeg kjøpte nesten alt brukt på finn.no. Bodde i Oslo så det var mye å velge i på bruktmarkedet. Det jeg kjøpte nytt var bilsete og vognpose. Ellers fikk vi mye arveklær. Vi brukte alt i alt under 10.000,- Kjøper man en vogn + bilsete nytt er man allerede oppe i samme sum. Alt vi kjøpte ble siden brukt på nummer 2 også. Kom på en ting til jeg kjøpte nytt og det var brystpumpe:) Anonymous poster hash: a2dc5...c63
♥ Ninja87 ♥ Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Vi reiste til Sverige å handlet helt nytt babyutstyr. Da sparte vi 6000 i forhold til norske priser Vi kjøpte emmaljunga edge duo vogn, maxi cosi + isofix og adapter til vogn, vinterpose, stellebag og regnteppe. Skal snart reise tilbake igjen å handle stellebord og slikt også! Emmaljunga vognene er veldig populære, da den er veldig brukervennlig og det er kvalitet over det! Derfor er den også veldig lett å selge igjen når tiden er inne for det Det er også en vogn du kan bruke fra barnet er nyfødt til 3 år+.. Vogna er dyr, men du slipper å måtte kjøpe flere vogner fordi barnet vokser ut av den pluss at du får igjen en god slant om du selger den igjen En annen ting jeg har gjort for å "spare" penger, er å begynne å handle tidlig. Litt nå og litt da...Merker det ikke på økonomien og så slipper jeg det store handle-rushet helt mot slutten. Jeg er nå 5 mnd på vei, men har alt lillegutt trenger av klær de første månedene.Greit å følge litt med på salg og slikt.. Jeg får jo ikke barn før i vinter, så når våren/sommeren kom, så hadde de masse salg på høst/vinter klær som jeg benyttet meg av Ellers vil jeg også anbefale Ebay.de eller ebay.com... Finner massevis av billige saker som ikke alle andre har! Holdt nesten på å glemme det, men aliexpress.com har også masse billig!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Man sparer mest på å ikke kjøpe ting man ikke trenger. Dersom foreldre, søsken eller andre ønsker å gi babyen en gave bør det være lov til å si hva man ønsker seg eller oppfordre folk til å gå sammen om å kjøpe gave. Da kan man få litt ordentlige ting som man faktisk trenger, istedet for 20 søte små babykjoler Jeg hadde i alle fall ikke trengt så mange helsepledd, sengesett, drikkekopper, klær, sko, leker, ammepute, salver og kremer som jeg investerte i eller fikk. Et annet tips er å selge det man ikke lengre har behov for. Anonymous poster hash: a3deb...94d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 Takk takk for mange gode tips Hi Anonymous poster hash: eb753...c36
3 er nok! Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 La være å kjøpe ting og tang som ser superpraktisk og pent ut, bare fordi du tror du kommer til å trenge det. Jeg hadde/har skapet fullt av masse baby-tull jeg klarer meg veldig fint uten. Det er begrenset hvor mye klær en baby trenger. Men førstemann fikk jeg så mye at det meste lå ubrukt i skuffene. Kjøp ting når du opplever at du trenger det, ikke før. Jeg kunne spart masse penger på det:)
Light of my life Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 Mitt beste sparetips er å vente til baby har kommet med å kjøpe en del ting. Er mye man finner ut av at man ikke har brukt for....
NettoppJa Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Mitt beste sparetips er å vente til baby har kommet med å kjøpe en del ting. Er mye man finner ut av at man ikke har brukt for....Signerer denne!! Et annet tips er å sette opp et budsjett, og holde seg til det. Så er man sikker på å handle kun det mest nødvendige. Endret 30. juli 2013 av Ella2010
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 I tiden før jeg fikk min lille så gikk jeg gjennom hva som var et must å ha og saumfarte alle nettsider jeg kom over for salg (og gratis frakt), meldte meg på alle nyhetsbrev på sider og fikk tilbud på mail. Jeg uteluukket da alt som jeg tenke at jeg kanskje kom til å ha bruk for, det kjøpte jeg heller etter barnet var født og behovet oppsto. Vi dro og til sverige å handlet vogn (emmaljung edge duo) samt voksi urban pose. Det sparte vi masse på, husker ikke eksakt hva vi gav for vogna men mener det var ca 7500,- ikke medregnet valutakursen, voksiposen gav vi 1200,- for (2199,- i norge). + masse babytøy som var på salg. Ikke kjøp inn full garderbe i de minste str dvs opp til ca str 68, du får mye i barselgaver + at du finner fort ut hva slags tøy du liker å bruke mtp kvalitet og passform. Så kjøp litt så du har de første ukene fra diverse merker/butikker osv, så finner du fort ut hvor du skal handle mer (da evt på salg) Du bør handle inn yttertøy ol på salg når sesongen er slutt i de str som du regner deg frem til at barnet kommer til i neste tilsvarende sesong. (eks: jeg handlet vinterdresser, vårdresser, votter og luer i mai på salg, da i str 86/92 for det er de str ho kommer til å bruke til vintern som kommer. Jeg betalte da 450 pr stk for to nye reimadresser som kostet midt i sesongen 1099,- pr stk og mye mer) Dette er jo ting som uansett kommer til å bli brukt så det ville jeg tatt meg råd til å kjøpe i god tid i forveien. Lykke til med shoppingen Anonymous poster hash: 70726...e36
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Tenk over behovet, dette er en kort periode i livet. Kanskje noen kan låne deg noe av det du trenger? Ellers er jo bruktmarkedet ok å benytte seg av. Å ikke handle ting du ikke trenger er et must. Det er "farlig" å vandre inn på babybutikker. Så se an behovet først. Bilstol leier vi på If, og det sparer vi penger på. Gode stoler til en grei månedspris. Skjer det noe med den så får du ny i posten. Du slipper også å sitte med gode stoler etter endt bruk som er vanskelig å selge. Vogna trenger ikke å være siste skrik. Jeg solgte for eks en brio happy for 500,- bare for å bli kvitt den. Sjekk ut sånne tilbud på bruktmarkedet. Mine huskespm var: Trenger jeg det? Kan jeg kjøpe det brukt? Er det på salg? Trenger jeg det i dag? Hvor lenge trenger jeg det? Overlever jeg uten? Anonymous poster hash: cbdd8...876
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Kjøp vogn i Sverige, endel billigere der. Særs Emmaljunga som er et sevnesk merke. Anonymous poster hash: d9d5e...266
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Tenk over behovet, dette er en kort periode i livet. Kanskje noen kan låne deg noe av det du trenger? Ellers er jo bruktmarkedet ok å benytte seg av. Å ikke handle ting du ikke trenger er et must. Det er "farlig" å vandre inn på babybutikker. Så se an behovet først. Bilstol leier vi på If, og det sparer vi penger på. Gode stoler til en grei månedspris. Skjer det noe med den så får du ny i posten. Du slipper også å sitte med gode stoler etter endt bruk som er vanskelig å selge. Vogna trenger ikke å være siste skrik. Jeg solgte for eks en brio happy for 500,- bare for å bli kvitt den. Sjekk ut sånne tilbud på bruktmarkedet. Mine huskespm var: Trenger jeg det? Kan jeg kjøpe det brukt? Er det på salg? Trenger jeg det i dag? Hvor lenge trenger jeg det? Overlever jeg uten? Anonymous poster hash: cbdd8...876 Hva koster det å leie bilstol da? Får ikke helt til å rime at det blir billigere enn å kjøpe? Anonymous poster hash: eb753...c36
DaTuMa Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Vi har kjøpt litt etter litt. Hvis det har kommet et bra tilbud på noe vi har tenkt å kjøpe har vi kjøpt det. Har også kjøpt en del på finn.no Skrev en liste på forhånd over hva vi faktisk følte vi trengte, sånn at vi ikke skulle bli revet med for å kjøpe ting vi ikke trenger. Vi har brukt ca 15.000 kr på utstyr. Har da ikke kjøpt klær. Vi kunne gjort det mye billigere, har kjøpt ting vi egentlig ikke trenger også selvom det var planen å la være
3 i april Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 Passe på gode tilbud, de store kjedene har også slike pakketilbud og barnas hus har rabatt om en handler for over 10 000 kr. Jollyroom.no har ganske billige pakketilbud, hvor en får seng, vogn og bilstol for under 4000 kr. Forhør dere med venner /familie om dere kan byttelåne med hverandre. IKEA, her får du billig barneutstyr som feks seng, sengetøy, madrass, stellebord, innredning til barnerommet osv. Mye er faktisk knallbillig Jeg kjøpte sprinkelseng på Ikea til førstemann og den er like fin nå etter snart 6 år og 3 barn og den betalte jeg 250 kr for , samme med stellebordet betalte vel 300 kr for det for 6 år siden og fremdeles like fint etter 3 barn Kjøp og slag sidene på fb, fordelen her er at tingen finnes i ditt distrikt og du kan se varen uten og kjøre i timevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå