Gå til innhold

Jeg har fått dato for KS!


Gjest Vinglepetrine

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetrine

Var hos legen i dag og ble veldig overrasket over at hun ville finne dato for keisersnittet allerede. Jeg vet når babyen kommer  :blink: , føles kjempe rart!

Med sistemann gikk vannet 5 uker før planlagt KS, så det kan jo godt hende det samme skjer denne gangen, men hvis ikke får jeg ei lita jente den 2. desember. :D

 

Termin er egentlig 17. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :):):)

Jeg skal inn på sykehuset på mandag til keisersnitt samtale, håper jeg får det godkjent uten masse møter osv :S

Hvilket sykehus hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vinglepetrine. Kan jeg spørre om hvorfor du har fått innvilget ks allerede? Mener å huske du fortalte det i en annen tråd, men teflonhjernen min husker ikke... Jeg skal inn på samtale neste uke, veldig spent på hva de har å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

For meg er det umulig å føde på vanlig måte pga. hjerteformet livmor som gjør at mot slutten av graviditeten må de ligge i tverrleie for å få plass. Har hatt 2 KS tidligere og de så tidlig i den første graviditeten at det ville være umulig å føde vanlig.

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, det var raskt at du fikk innvliget det allerede nå :) trodde ikke de kunne sette opp timer allerede nå :P men så herlig at du har fått dato, da har du noe å forholde deg til. vil tro man slapper litt mer av når man vet eksakt :)

 

jeg skal til samtale ut i september for å avgjøre dato på KS.. Men jeg vil egentlig føde vanlig, så derfor er jeg litt uenig i vurdering om KS.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten vanlig at KS blir så lang tid før termin? da blir vel jeg å flytte til november gruppen jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Jeg har også fått datoen nylig. Har egentlig termin 27 september og fikk planlagt ks den 19 september :) Gleder meg sånn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner vinglepetrine. Godt å få avgjort det så raskt, da. Gøy å vite når babyen kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Er det forresten vanlig at KS blir så lang tid før termin? da blir vel jeg å flytte til november gruppen jeg da..

De sa at det vanlige var en uke før termin, men pga. formen på livmora mi så blir det for trangt for babyen på slutten. Det er nok derfor sistemann kom 5 uker før tiden også, da gikk vannet 3 uker før planlagte KS dato.

 

Veldig rart å vite "bursdagen" til baby allerede, ja  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her ble planlagt keisersnitt kategorisk avvist på samtalen idag. Ikke det at jeg ønsker det så veldig, men jeg hadde en røff fødsel sist som endte i ks, og nesten tap av livmor, så det hadde vært betryggende med en dato, og det å slippe flere døgn i fødsel igjen. Men det ble i det minste lagt en plan, og jeg skal på "trivselskontroller" jevnlig fremover. Jeg skal hvertfall ikke gå over termin, sa jordmor. Jaja, det årner seg vel... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Her ble planlagt keisersnitt kategorisk avvist på samtalen idag. Ikke det at jeg ønsker det så veldig, men jeg hadde en røff fødsel sist som endte i ks, og nesten tap av livmor, så det hadde vært betryggende med en dato, og det å slippe flere døgn i fødsel igjen. Men det ble i det minste lagt en plan, og jeg skal på "trivselskontroller" jevnlig fremover. Jeg skal hvertfall ikke gå over termin, sa jordmor. Jaja, det årner seg vel... :/

Betryggende med god oppfølging da, det er bra.  :)

Siden fødselen var tøff forrige gang vil de sikkert ikke drøye lenge med KS dersom det viser seg at neste fødsel også starte litt problematisk?

Ordner seg for snille jenter  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her ble planlagt keisersnitt kategorisk avvist på samtalen idag. Ikke det at jeg ønsker det så veldig, men jeg hadde en røff fødsel sist som endte i ks, og nesten tap av livmor, så det hadde vært betryggende med en dato, og det å slippe flere døgn i fødsel igjen. Men det ble i det minste lagt en plan, og jeg skal på "trivselskontroller" jevnlig fremover. Jeg skal hvertfall ikke gå over termin, sa jordmor. Jaja, det årner seg vel... :/

 

Betryggende med god oppfølging da, det er bra.  :)

Siden fødselen var tøff forrige gang vil de sikkert ikke drøye lenge med KS dersom det viser seg at neste fødsel også starte litt problematisk?

Ordner seg for snille jenter  ;)

Nettopp. ;)

Jeg vil nok bli igangsatt rundt termin, for så å få epidural tidlig. Viser det seg at fremgangen blir like treg som sist, er lista for ks lav. Og det er betryggende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt lessismore :( hvorfor ble det avvist?

 

Jeg har fått keisersnitt dato. 6 desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt lessismore :( hvorfor ble det avvist?

Jeg har fått keisersnitt dato. 6 desember :)

Vet ikke. Antagelig syntes de ikke at tre døgn i fødsel, hasteks, og nesten tap av livmor, kvalifiserte. Og mulig de har rett, hva vet jeg. De mener hvertfall så langt at jeg bør prøve igjen. Nå skal jeg jo på flere ultralyder, sparkeprøver og kontroller fremover, så hvis de ser at babyen blir veldig stor, kan det hende de revurderer ks. Jeg tar det som det kommer. :)

 

Flott at du har fått dato allerede, adealsadeal! Må være gøy å vite bursdagen til babyen allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :S så dumt da:(

Håper du får det som du vil og at alt går greit :)

 

Ja det var en utrolig lettelse å få det godkjent og å vite at den datoen er min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...