Gå til innhold

"God allmennutdannelse"?? Hva vil det si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jobbjakt, og ser en stilling som kan være interessant. Men i utlysningen står det ". For stillingen kreves god allmennutdannelse eller langvarig relevant praksis. " hva vil det si? (Altså Allmennutdannelse delen) mener de da kun de som har gått på allmennfaglig linje på vgs?

Lite vits for meg å søke som har gått yrkeslinje og egentlig er utdannet frisør? Dette er en type kontorjobb, journalskriving, posthåndtering, o.l.

Anonymous poster hash: f0cb9...cc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en måte å si at de søker en person som har normal intelligens, vet forskjellen på og/å, da/når og andre kjente skriveregler, samt at man klarer å lære seg en enkel prosedyre på relativt kort tid (som feks å sortere post i riktig posthylle).  

Er jo aldri noe i veien for å søke, de vil vel se på hva slags jobber du har hatt som kan være relevante. Har du feks jobbet som frisør OG i tillegg hatt ansvar med fakturering, innkjøp, arkivering etc på salongen du har jobbet på kan det være relevant arbeidserfaring.

Anonymous poster hash: 75f91...f08
Skrevet

Det er en fullstendig meningsløs setning, egentlig. Stillingsannonse laget av en snåling?

God allmenndannelse er et begrep, men det er mildt sagt sært å etterspørre enten god allmenndannelse eller lang erfaring. Siden førstnevnte bør være et minimumskrav til enhver stilling. Og "allmennutdannelse" betyr virkelig ingenting.

Anonymous poster hash: 0714c...16f
Skrevet

Det er en fullstendig meningsløs setning, egentlig. Stillingsannonse laget av en snåling?

God allmenndannelse er et begrep, men det er mildt sagt sært å etterspørre enten god allmenndannelse eller lang erfaring. Siden førstnevnte bør være et minimumskrav til enhver stilling. Og "allmennutdannelse" betyr virkelig ingenting.

Anonymous poster hash: 0714c...16f

Ja, syns det var en litt rar formulering.

Anonymous poster hash: 9c4e5...7e3

Skrevet

Før het det 'allmennfag'. Da hadde du en bred og generell utdannelse innenfor de viktigste fag. I motsetning til yrkesfag, med en mer spesialisert utdanning. Jeg ville tolket det omtrent slik.

Skrevet

Før het det 'allmennfag'. Da hadde du en bred og generell utdannelse innenfor de viktigste fag. I motsetning til yrkesfag, med en mer spesialisert utdanning. Jeg ville tolket det omtrent slik.

Skrevet

Ja, men "god" allmennutdannelse da?

Skrevet

Kanskje det er i samme dur som "god allmennkunnskap"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...