Gå til innhold

Student aleneforsørger lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir student og aleneforsørger. Mottar overgangsstønad 13000 kr i mnd, og utdanningsstønad 57000 i året. Er i tvil om jeg skal søke om lån og stipend eller kun stipend av lånekassen. Noen andre som er/ har vært i samme situasjon? Har dere greid dere på kun stipend?

Takk for alle svar.

Anonymous poster hash: 5cf85...205

Anonymous poster hash: 47c07...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Jeg er alene og student. Har fullt stipent og lån. Sparer hele lånet + litt av stipendet, ca.6000,- i mnd., til egenkapital

Anonymous poster hash: 33993...9b4
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Er i samme situasjon og har kun søkt fullt stipend, ingen lån. Det kommer an på hvor høy husleie du har tenker jeg, om du greier det eller ikke. Jeg betaler kun 6000 i mnd i husleie og derfor greier jeg meg uten lånet. 

Skrevet

Du får begge deler. Os og andre stønader fra Nav + støtte fra lånekassen gjør det gunstig å studere som alenemor. Snakker av erfaring.

Anonymous poster hash: fc835...116

Skrevet

Jeg er alene og student. Har fullt stipent og lån. Sparer hele lånet + litt av stipendet, ca.6000,- i mnd., til egenkapital

Anonymous poster hash: 33993...9b4

Er det til du skal kjøpe bolig? Det hørtes lurt ut, er det bedre rente på studielån enn boliglån da eller? Takk for svar:)

Skrevet

Er i samme situasjon og har kun søkt fullt stipend, ingen lån. Det kommer an på hvor høy husleie du har tenker jeg, om du greier det eller ikke. Jeg betaler kun 6000 i mnd i husleie og derfor greier jeg meg uten lånet. 

Jeg har også lav husleie, greier meg nok akkurat på kun stipend. Vet du hvor mye du får i stipend?

Jeg bare lurer på om jeg skal søke om lån i tillegg for å ha litt å gå på, kunne spare litt og eventuellt betale ned ett gammelt lån jeg har stående, eller er det dumt? å låne penger for å betale lån/spare?

Skrevet