Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #1 Skrevet 30. juli 2013 Hva gjør dere med hunden når dere reiser til utlandet? Hvor gammel var den første gang dere var borte fra den mer enn én uke? Anonymous poster hash: c5ced...9f2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Svigerfamilien min passer på hunden, de er de eneste jeg stoler på når det gjelder hunder, jeg vet at min hund har det bra hos dem, de gir ham like mye oppmerksomhet og kjærlighet som vi gjør, og da kan jeg puste lettet ut når jeg skal på ferie og kan ta det med ro. Han var 2 år første gangen vi reiste på ferie, men det var bare for 2 uker siden, lenger hadde ikke jeg klart å være borte fra ham, han er min baby Har en pomeranian hund, forresten. Anonymous poster hash: 3fb45...e95
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Svigerfamilien min passer på hunden, de er de eneste jeg stoler på når det gjelder hunder, jeg vet at min hund har det bra hos dem, de gir ham like mye oppmerksomhet og kjærlighet som vi gjør, og da kan jeg puste lettet ut når jeg skal på ferie og kan ta det med ro. Han var 2 år første gangen vi reiste på ferie, men det var bare for 2 uker siden, lenger hadde ikke jeg klart å være borte fra ham, han er min baby Har en pomeranian hund, forresten. Anonymous poster hash: 3fb45...e95 Du er heldig som har svigerfamilie som gjerne passer. Vi vurderer å få valp, men jeg liker ikke så godt kennel, så jeg er litt i tvil om hva vi skal gjør enår vi skal bort på ferie og ikke kan ta den med. Min mor passer nok gjerne, men faren min er nok mer skaptisk, pluss litt allergisk. Kanskje noen av vennene til den eldste sønnen min på 18 kan bli faste passere hvis de blir boende he ri byen og studere? Anonymous poster hash: c5ced...9f2
Bustetroll Skrevet 30. juli 2013 #4 Skrevet 30. juli 2013 Besteforeldrene mine passer han som regel annenhver helg. De er så glad i han. De har barnebarn og oldebarn, men det var bikkja som fikk plass på veggen på hotellrommet i syden..... Eller passer foreldrene mine, eller venner. Folk står i kø for å passe hunden min. Men besteforeldrene blir det som regel, da de avlyser tilog med ferier bare for å få lov å passe han. Eneste gangen jeg har vært borte fra han mer enn en uke var han nesten 2 år
Bustetroll Skrevet 30. juli 2013 #5 Skrevet 30. juli 2013 Besteforeldrene mine passer han som regel annenhver helg. De er så glad i han. De har barnebarn og oldebarn, men det var bikkja som fikk plass på veggen på hotellrommet i syden..... Eller passer foreldrene mine, eller venner. Folk står i kø for å passe hunden min. Men besteforeldrene blir det som regel, da de avlyser tilog med ferier bare for å få lov å passe han. Eneste gangen jeg har vært borte fra han mer enn en uke var han nesten 2 år
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #6 Skrevet 30. juli 2013 "Besteforeldrene" passer om det passer for dem. Har ikke mulighet til å få hundevakt på sommeren, så da må enten hunden være med eller vi være hjemme. Kunne aldri i verden ha satt hunden på kennel. Å tilpasse livet er en del av det å ha hund. Anonymous poster hash: ad775...266
Optatium Skrevet 30. juli 2013 #7 Skrevet 30. juli 2013 Her er det mange kandidater for hundepass, men det blir gjerne mine foreldre siden de er like glade i henne som jeg. Hun var 7-8 måneder første gangen vi reiste fra henne for en helg.
Balumpalump Skrevet 30. juli 2013 #8 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Når jeg drar til Spania i mer enn 3-4 uker, tar jeg med hunden. Ukes-/helgeferier setter jeg hunden igjen hos broren min og hyrer inn profesjonell hundelufter som henter hunden. Så slipper broren min å ta hovedlufteturen og skal bare gi mat+tisseturer. Hun er godt kjent der og slapper av Hvit gjeterhund (str Schæfer) Endret 30. juli 2013 av Tiramago92
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #9 Skrevet 30. juli 2013 Svigers passer. De bor ikke engang i Norge, men kommer hit og bor i huset og passer hund og katt når vi er på ferie <3. Vi betaler flybilletten for dem. De har lite penger, men er glade i dyr, så det er deres måte å bidra på - en måte vi setter utrolig stor pris på! Blir ca 1-2 ganger i året. Hvis vi reiser bare en helg har vi venner som kan passe. Anonymous poster hash: eac60...7aa
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. juli 2013 #10 Skrevet 30. juli 2013 Mine foreldre passer når vi er bortreist, men vi har ikke vært borte mer enn en ukes tid siden vi fikk ham. Sender ham aldri på kennel, har altfor dålige erfaringer med det med min forrige hund..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #11 Skrevet 30. juli 2013 Svigerfamilien min passer på hunden, de er de eneste jeg stoler på når det gjelder hunder, jeg vet at min hund har det bra hos dem, de gir ham like mye oppmerksomhet og kjærlighet som vi gjør, og da kan jeg puste lettet ut når jeg skal på ferie og kan ta det med ro. Han var 2 år første gangen vi reiste på ferie, men det var bare for 2 uker siden, lenger hadde ikke jeg klart å være borte fra ham, han er min baby Har en pomeranian hund, forresten.Anonymous poster hash: 3fb45...e95 Du er heldig som har svigerfamilie som gjerne passer.Vi vurderer å få valp, men jeg liker ikke så godt kennel, så jeg er litt i tvil om hva vi skal gjør enår vi skal bort på ferie og ikke kan ta den med. Min mor passer nok gjerne, men faren min er nok mer skaptisk, pluss litt allergisk. Kanskje noen av vennene til den eldste sønnen min på 18 kan bli faste passere hvis de blir boende he ri byen og studere? Anonymous poster hash: c5ced...9f2 Ja, jeg er kjempeheldig. Aldri latt han være på kennel og aldri vil. Mannen min hadde en hund før, som han hadde på kennel, når han hentet han så merka han på hunden at han ikke hadde trivdes pluss at hunden luktet pyton i en uke, lukten hadde satt seg i så lenge så det var nesten umulig å få den ut. Mitt råd til deg er at du lar noen du stoler helt og fullt på passe hunden din. Anonymous poster hash: 3fb45...e95
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #12 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har brukt kennel flere ganger, og får tilbake en lykkelig hund som har fått vært en del av en hundeflokk og løpt løs i en stor hundegård hele dagen lang. De får en til to turer pr dag i skogen, de blir børstet og stelt hver dag og de blir badet hvis vi ønsker det :-) Det er noen som aldri burde drevet kennel, men det er jammen meg mange dyrevenner som tenker på sosialisering og dyrevelferd også som driver kennel :-) Er jeg på korte turer så passer som regel mine foreldre hunden. Anonymous poster hash: 0d7ee...1b5
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #13 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har brukt kennel flere ganger, og får tilbake en lykkelig hund som har fått vært en del av en hundeflokk og løpt løs i en stor hundegård hele dagen lang. De får en til to turer pr dag i skogen, de blir børstet og stelt hver dag og de blir badet hvis vi ønsker det :-) Det er noen som aldri burde drevet kennel, men det er jammen meg mange dyrevenner som tenker på sosialisering og dyrevelferd også som driver kennel :-) Er jeg på korte turer så passer som regel mine foreldre hunden. Anonymous poster hash: 0d7ee...1b5 HVor i landet er denne fine kennelen? HI Anonymous poster hash: c5ced...9f2
MK73 Skrevet 30. juli 2013 #14 Skrevet 30. juli 2013 Vi har ikke vært borte fra vår hund i mer enn en uke i strekk. Vi har i utgangspunktet ingen hundepassere i nærheten. Når vi drar til Sverige eller Danmark blir hun med, når vi drar til andre land har vi hatt henne på kennel. Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i kenneler, men vi sjekket ut stedene nøye før vi satte henne igjen og lot henne kun være der et par dager første gang. Nå har vi funnet et sted der hun trives godt og der vi synes det er greit å gå fra henne (om ikke akkurat supert..., men det er jo mine følelser det handler om) - men jeg vil likevel ikke at hun skal være der mer enn maks en uke i strekk. Generelt sett bruker vi kennel lite. Det har nok i snitt vært godt under en uke til sammen hvert år, og det er bare en gang hun har vært der en hel uke. Vi sluttet med de lange reisene på 4-5 uker da vi fikk hunden (som forøvrig er 5 år nå og kjempeglad hver gang vi kommer til kennelen, som også er samme stedet som dyrlegene vi bruker). Første gang vi hadde henne på kennel (som var i to døgn) var hun ca to år gammel.
MetteSK Skrevet 30. juli 2013 #15 Skrevet 30. juli 2013 vi reiser ofte på utstillinger i utlandet så da er to av dem med oss. Den siste er hos mine besteforeldre eller hos søsteren min Da i bodde laaaaangt unna tok foreldrene mine seg fri for å kunne passe "barnebarna"... tror neppe hun hadde gjort det nå, når hun har fått ordentlige barnebarn
Elsker livet Skrevet 30. juli 2013 #16 Skrevet 30. juli 2013 Svigerforeldrene passer den. Hunden ser de daglig og har nærmest flyttet inn der. Mer godsaker å sette tennene i, mindre støy og masing. Begynner å dra på åra stakkars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå